Legolas!
Jag läser din blogg elle vad du nu vill kalla det, alltid finns det något vi andra kan tillgodogöra oss, men ibland förlåt mig jag fattar inget,
Okey, pengar är tydligen ett hett ämne här i detta forum, 50 stang hit och dit, detta är ointressant, din pension bygger inte på hur många statang upp eller ner, det bygger på hur många bath din soppa kostar i en avlägsen by.
Pengar, låt mig förklara, pengar är lika oavsett var du befinnr dig, priser är likadana oavsett var en du än befinner dig!
Din Bath, är lika med en svensk krona, varför, jo kronan säljs och köps, men dollarn är världsvaluta, i enlighet med andra och kan inte köpas och säljas hur som helst. Varför?
Det finns andra valutor som är starka som New Zeeland Dollar, Canadiens Dollar, Australian Do, Larm som har under en lång tid stärkt sin position, Kina
idag är Canadian dollar lika stark som dollar, idag är Australian dollar lika stark som dollar, det värsta är att den Kinesiskans dongen är mer värd än svensk krona, samt är i klass med dollar.
Om tio år finns inget kvar av det vi tänkte.?????
Okey, bröder och systrar, vi älskar Thailand, jag är inte naiv, Thailand vill ditt bästa men ett svårt kapitel för oss vanliga människor, vänta10 år.
Thailands ekonomi är inte publikt, utan du och jag, vill, du kan du och tjänar du, finns nog möjligheter.
Hee…, om fem år vill Burma, framstå som den ultimata turistmagneten och Tailand vill framstå som ”en gammal go gubbe som sitter i sin hydda”
Om, Burma öppnar sig, huuuugaligen, tänk denna ögrupp, tusentals ögrupper och öar, dong och dollar vill stiga i höjden, men på gatan vill detta bli billigt.
.
insayt