Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Intressant fråga. Min upplevelse är också att många thailändare inte pratar så mycket om ojämlikhet på samma sätt som man ofta gör i väst. Det verkar mer accepterat att människor har väldigt olika ekonomiska förutsättningar.
Jag har också hört förklaringen kopplad till karma och tidigare liv, särskilt från äldre eller från personer på landsbygden. Samtidigt känns det som att yngre generationer, särskilt i städerna, börjar tänka lite annorlunda kring sådana frågor.
När det gäller medelklass är det också ganska otydligt tycker jag – många verkar ligga runt 15–30k baht i månaden, men livsstilen kan ändå skilja sig väldigt mycket beroende på familj och tillgångar.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.