Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fantastiskt vad blommorna till champo glänser när solen lyser. Lite diamant gnister över dom då. Blir det frukter av alla blommor blir det mycket champo i år.
Prova och vissla och försök härma en fågel så får du kanske se hur den reagerar, men dom bits fast dom är små och en tjej på 8-9 år som hade fångat en chickaphom och var oförsiktig blev biten i näsan av den och med ödlan hängande i näsan kom hon till mig, jag försökte få loss den men det bet sig fast i näsan och såpass att tösen blödde från bettet, jag var tvungen att bända upp munnen på ödlan med en kniv för att få loss den.
Men jag tycker att det är synd att äta så små djur, det finns ju inte mycket mat på dom, men det finns folk i Isaan som köper dom ödlor som barnen fångar och det för att äta dom, Chickaphom äter insekter och gör säkert nytta bland det man odlar.
Fick prova vissla idag när jag gick förbi en ödla. Vet inte om det är samma ödlor vi har hos oss. De vi har har en blå huva och röd under magen, i olika styrka. Beror väl på om de är hona eller hane och ålder. Den här har inte den blå huvan och den röda färgen är lite blaskig.
Den satt stilla hela tiden efter det att jag visslat. Gick ganska närma den och den var som en staty.
Jäklar va fröskidor. Jag har två plantor som står i kruka nu. De är cå 50 cm och står i rätt stora krukor. Vi åker till Sverige om några dagar. Blir där i 6 månader. Hade tänkt låta dom stå kvar i skuggan istället för att plantera dom i solgasset. Det är enklare att vattna dom där de står i kruka nu. Gör jag bort mig i så fall? Gör egentligen inte så mycket i så fall, enkla att få tag på och enkla att plantera.
Jäklar va fröskidor. Jag har två plantor som står i kruka nu. De är cå 50 cm och står i rätt stora krukor. Vi åker till Sverige om några dagar. Blir där i 6 månader. Hade tänkt låta dom stå kvar i skuggan istället för att plantera dom i solgasset. Det är enklare att vattna dom där de står i kruka nu. Gör jag bort mig i så fall? Gör egentligen inte så mycket i så fall, enkla att få tag på och enkla att plantera.
Tackar för erbjudandet. Men vi har en hel del moringa här runt ikring så jag hoppas de två jag har överlever. Annars blir det nya. Två träd får räcka för vår del.
Kurant är duktig. Jag har aldrig hållit på med sånt här tidigare när jag helt plötsligt kom på att jag skulle börja odla avokado.
Tycker inte dina palmer ser ut som socker palmer de enda jag egentligen känner till.
Tror efterfrågan är låg nu men det kan vända.
Särskilt om det finns uppköpare och fabriker i närheten.
Det blev populärt för drygt tio år sedan och då skulle alla odla med fallande priser som följd.
Samma med gummi, socker, ananas och allt annat som fort blir överexploaterat.
Alla kör samma med känt resultat.
Tror efterfrågan är låg nu men det kan vända.
Särskilt om det finns uppköpare och fabriker i närheten.
Det blev populärt för drygt tio år sedan och då skulle alla odla med fallande priser som följd.
Samma med gummi, socker, ananas och allt annat som fort blir överexploaterat.
Alla kör samma med känt resultat.
Fick prova vissla idag när jag gick förbi en ödla. Vet inte om det är samma ödlor vi har hos oss. De vi har har en blå huva och röd under magen, i olika styrka. Beror väl på om de är hona eller hane och ålder. Den här har inte den blå huvan och den röda färgen är lite blaskig.
Den satt stilla hela tiden efter det att jag visslat. Gick ganska närma den och den var som en staty.
Kul att det fungerade, då kan du ju fånga den om du vill titta närmare på den, sen kan du ju släppa den igen i närmaste träd.
Barnen får bara ca 20 baht per styck i byn när dom fångar och sen säljer dessa ödlor som blir till mat.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.