Vilken promillegräns gäller för motorbike i Thailand?

Håller med, men när han skrev att efter en 33a så kan man köra direkt då det är under 0.5 promille. Sånt gillar jag inte. Spelar mindre roll om det är lagligt eller inte,man kan ändå orsaka olycka. Kör man gör man det utan att druckit innan.

Vet jag inte vad han skrev "köra direkt efter" hän, men vilket som en 33cl Leo ger inte ens 0.2 i promille, till och med lagligt i Sverige.
Jag tror inte att om det sker en olycka med en 33cl Leo i kroppen så var olyckan pga. Leon.

Nu håller jag med dig man skall inte köra med ens en öl i kroppen men skall inte heller överdriva påverkan.
En Leo på 33 cl 4.5 %, då är det farligare att gå upp tidigt på morgonen och köra bil lite morgontrött eller sätta sig och köra moppe direkt man kommit ner till värmen utan att vara van vid den eller med lätt vätskebrist.

Kollade på en sida som beräknade promille man på 65 kg dricker en Leo på 1 timma, har som mest under den timman ca.0.13 i promille och efter 1 timma ca. 0.07 promille, efter 3 timmar 0 inga spår av alkohol i den kroppen.

Senast redigerad av en moderator:
Jeg tror nok at man bør nyansere sitt syn på dette med å nyte alkohol og bil/motorsykkelkjøring. Man blir ikke en "drapsmann" etter en liten flaske Leo. Så det å bli "hysterisk" synes jeg blir litt vel dumt. Men man bør selvfølgelig ikke drikke en "six pack" med øl før man setter seg bak rattet.

Jeg tror nok at man bør nyansere sitt syn på dette med å nyte alkohol og bil/motorsykkelkjøring. Man blir ikke en "drapsmann" etter en liten flaske Leo. Så det å bli "hysterisk" synes jeg blir litt vel dumt. Men man bør selvfølgelig ikke drikke en "six pack" med øl før man setter seg bak rattet.
Visst är det så men det är bättre och säkrare att sätta nollgräns, ingen alkohol överhuvudtaget om man skall köra. Så då behöver man aldrig fundera.

Vet jag inte vad han skrev "köra direkt efter" hän, men vilket som en 33cl Leo ger inte ens 0.2 i promille, till och med lagligt i Sverige.
Jag tror inte att om det sker en olycka med en 33cl Leo i kroppen så var olyckan pga. Leon.

Nu håller jag med dig man skall inte köra med ens en öl i kroppen men skall inte heller överdriva påverkan.
En Leo på 33 cl 4.5 %, då är det farligare att gå upp tidigt på morgonen och köra bil lite morgontrött eller sätta sig och köra moppe direkt man kommit ner till värmen utan att vara van vid den eller med lätt vätskebrist.

Kollade på en sida som beräknade promille man på 65 kg dricker en Leo på 1 timma, har som mest under den timman ca.0.13 i promille och efter 1 timma ca. 0.07 promille, efter 3 timmar 0 inga spår av alkohol i den kroppen.

Jonas , jag drack en liten Leo , inte mer , fyrtio minuter senare blev jag in vinkad uppe på Khai Noi , röd lampa på alkoholtesten , han frågade vad och hur mycket jag druckit samt när , sen ändrade han på mätaren ,nästa gång jag blåste blev grönt .. MAO den visar utslag på en liten Leo efter 40 min , och jag förbränner nog ganska mycket med mina hundra kilo ...

Jonas , jag drack en liten Leo , inte mer , fyrtio minuter senare blev jag in vinkad uppe på Khai Noi , röd lampa på alkoholtesten , han frågade vad och hur mycket jag druckit samt när , sen ändrade han på mätaren ,nästa gång jag blåste blev grönt .. MAO den visar utslag på en liten Leo efter 40 min , och jag förbränner nog ganska mycket med mina hundra kilo ...
Och jag tror inte hans fru väger så många kilo och lär inte vara så himla lång

Undrar hur dom tänker, där föraren dricker låt oss säga en liten öl och efter drar ut i trafiken och råkar ut för en olycka och föraren dör, rycker man bara på axlarna då eller?

En öl ger ingen påverkan ... en till kan ju heller inte vara någon fara ... Troligen ett par till är ok om jag väntar 30 min. .. känner mig inte full bara lite avslappnad .. nu kör jag ...

Undrar hur dom tänker, där föraren dricker låt oss säga en liten öl och efter drar ut i trafiken och råkar ut för en olycka och föraren dör, rycker man bara på axlarna då eller?

Jag tänker då inte skylla på ölen, för om han har 0 promille så beror inte olyckan på ölen.
Så enligt din mattematik om man är rattfyllo om man kör moppe efter 3 timmar på en Leo, så skall du inte köra bil på 8 timmar mninst om du tagit en whiskey, tyckte du skrev här om dagen att du tog dig ett par whiskey efter jobbet sen var du uppe tidigt på morgonen och körde till jobbet?

Därför man får göra ett blodprov i efterhand iallafall i Sverige då dom mätarna inte är 100% ;)

Tror inte du med din kroppstorlek har så hög promille efter en Leo så du skulle blåsa över promille limit på en kontroll, det tror jag inte du heller tror på ;)

Vilket som jag kör inte heller efter 1 öl då jag själv blivit överkörd av ett rattfyllo men jag skulle inte skyllt på den anledningen efter 1 liten Leo, då hade det berott på något annat och olyckan hade antagligen skett utan Leon.

Du förbränner inte fortare för att du är stor, kan tom vara så att du förbränner långsammare än en späd liten jänta men du har mer blod i kroppen och får därmed mindre promille halt vid samma mängd alkohol intag.

Då stämmer mao, polisens mätutrustning ganska bra , den gav rött på en liten Leo efter 40 min , dock straxt under 0,2
Bättre att sätta en nolltolerans för sig själv när man kör , även om jag bara drack en liten öl och sedan skadade eller dödade någon så skulle jag aldrig förlåta mig själv för den ölen som faktiskt skulle kunna varit avgörande ....

Med risk för att vara tjatig: Denna diskussion är helt onödig egentligen. Ute i trafiken gäller nolltolerans för min del och så borde det vara för övriga också. En bil, även MC för den delen, i händerna på ett fyllo är inget annat än ett mordvapen. Kanske tufft sagt men sådan är verkligheten.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp