Vilken promillegräns gäller för motorbike i Thailand?

Dagen efter har man promille i blodet .
Jag var i Norge for en 15 år sen ,det var fredag kväll ,och jag och sambo tog vin till middag
och lit vin efter och vi sluta å dricka klocka 21 på kvällen , dagen efter klockan 10 etter
en god frukost körde jag bil och skulle ned till ett center , på vägen var det promille -
kontroll , jag måtte blåsa och hade 0.48 då var det 0.5 i Norge , det blev till 0,2 for
cirka 10 år sedan , Etter de så är jag forsiktig

Dagen efter har man promille i blodet .
Jag var i Norge for en 15 år sen ,det var fredag kväll ,och jag och sambo tog vin till middag
och lit vin efter och vi sluta å dricka klocka 21 på kvällen , dagen efter klockan 10 etter
en god frukost körde jag bil och skulle ned till ett center , på vägen var det promille -
kontroll , jag måtte blåsa och hade 0.48 då var det 0.5 i Norge , det blev till 0,2 for
cirka 10 år sedan , Etter de så är jag forsiktig

0,48 och du drack "lite" vin. Shit måste vara starkt vin i Norge.

Med risk för att vara tjatig: Denna diskussion är helt onödig egentligen. Ute i trafiken gäller nolltolerans för min del och så borde det vara för övriga också. En bil, även MC för den delen, i händerna på ett fyllo är inget annat än ett mordvapen. Kanske tufft sagt men sådan är verkligheten.

Nå var det ikke hva medlemmer PERSONLIG mener er den korrekte alkoholgrensen denne tråden omhandlet , men hva LOVEN sier. Og holder man seg under denne grensen så er det ren sludder dersom noen påstår at man er en fare i trafikken.

Helt logiskt med ökande promillehalt med ökande körerfarenhet,en självklarhet.
Har fått blåsa i Korat och har en kompis som åkte fast med bil.
10000b i böter och 2 veckor samhällstjänst. (Han fick sitta och klippa små papperslappar 8tim varje dag)
Med mc är böterna hälften med samma straff i övrigt.
Har man thaikörkort är det indragning några månader ochså.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp