Personlig inkomstskatt i Thailand

Du måste nog förklara vad var nedvärderad av andra mänskor, du får nog förklara.Kan fortfarande inte se det hos nmax skrivning.
Många gånger när du skriver är det inte så svårt att se när du skriver nedvärderande om andra.

Jag är snäll mot dig, och jag tror du försöker "spela för galleriet", eller kan du inte läsa vad han Nmax skriver gentemot Birger?? VERKLIGEN???

Jag skall vara snäll emot dig för sista gången då; han skriver att Birger "den stackarn har enbart garanti-pension". Så förklara du för Birger istället då varför han inte skall ta detta som ett jävla mesigt påhopp?

Skärpning nu Holmen, vad det gäller mina egna "påhopp", så har jag suttit i fängelse nu för dom i 2 omgångar, och jag var av den uppfattningen, att man skall få chansen att börja ett nytt liv efter fängelsetiden... Eller vad tycker du...?

Jag är snäll mot dig, och jag tror du försöker "spela för galleriet", eller kan du inte läsa vad han Nmax skriver gentemot Birger?? VERKLIGEN???

Jag skall vara snäll emot dig för sista gången då; han skriver att Birger "den stackarn har enbart garanti-pension". Så förklara du för Birger istället då varför han inte skall ta detta som ett jävla mesigt påhopp?

Skärpning nu Holmen, vad det gäller mina egna "påhopp", så har jag suttit i fängelse nu för dom i 2 omgångar, och jag var av den uppfattningen, att man skall få chansen att börja ett nytt liv efter fängelsetiden... Eller vad tycker du...?
Det sistnämnda kan jag bara hålla med om. Kan @Mr Newdawn nu leva upp till sina löften här så skall han absolut ha chansen. Han har sonat sitt brott så nu avhåller vi andra oss från attacker på andra. Detta gäller generellt!

En god och vänskaplig ton är A och O för trivseln, och trivsel är något vi skall vara rädda om.

Jag skall vara snäll emot dig för sista gången då; han skriver att Birger pension"den stackarn har enbart garanti-pension". Så förklara du för Birger istället då varför han inte skall ta detta som ett jävla mesigt påhopp?

Du får lära dig citera rätt, Nmax skrev inte så.

Det sistnämnda kan jag bara hålla med om. Kan @Mr Newdawn nu leva upp till sina löften här så skall han absolut ha chansen. Han har sonat sitt brott så nu avhåller vi andra oss från attacker på andra. Detta gäller generellt!

En god och vänskaplig ton är A och O för trivseln, och trivsel är något vi skall vara rädda om.
Vi får hoppas att @Mr Newdawn är ingen återfallsförbrytare;) ( skojar bara 55555555555) han är snäll.

Birger har skrivit här om sitt ärende med skatteverket och jag har ifrågasatt väldigt snällt en del saker som är underliga i det han skriver. Enda svaren som kommit är typ att "skit i det du", trevligt bemötande från Birger eller hur?

Sen skriver Mackes att han ska rapportera en adress i Europa och enda anledningen som kan finnas till detta ang Birgers ärende vore om han har garanti pension, i annat fall funkar det ju precis lika bra med en adress i Thailand.
Om det nu är så att Birger efter ett helt arbetsliv uppbär garanti pension ja då tycker jag faktiskt lite synd om honom och inte är väl det ett påhopp eller?

Däremot är det ju väldigt tydligt att Newdawn direkt när han är tillbaka med Birgers hjälp försöker piska upp lite dålig stämning här, precis som vanligt med andra ord..

Birger har skrivit här om sitt ärende med skatteverket och jag har ifrågasatt väldigt snällt en del saker som är underliga i det han skriver. Enda svaren som kommit är typ att "skit i det du", trevligt bemötande från Birger eller hur?

Sen skriver Mackes att han ska rapportera en adress i Europa och enda anledningen som kan finnas till detta ang Birgers ärende vore om han har garanti pension, i annat fall funkar det ju precis lika bra med en adress i Thailand.
Om det nu är så att Birger efter ett helt arbetsliv uppbär garanti pension ja då tycker jag faktiskt lite synd om honom och inte är väl det ett påhopp eller?

Däremot är det ju väldigt tydligt att Newdawn direkt när han är tillbaka med Birgers hjälp försöker piska upp lite dålig stämning här, precis som vanligt med andra ord..
Tycker jag faktiskt inte i just detta fall men det har ju förekommit tidigare om jag minns rätt. Ingen skall dömas på förhand och jag hoppas att @Mr Newdawn lyckas med vad han lovar. V

Vi vill väldigt gärna låta utvisningsbåset vara tomt.

Det är snällt av Dig, nmax, att oroa Dig för min ekonomi, men man bygger inte hus och en liten farm på en garantipension, på den får man inte ens uppehållstillstånd. Jag är nog lite solidare än så, men nu tycker jag vi släpper ämnet. Jag har ingen mer info jag vill delge någon och spekulationer är ju kul, men leder ingenstans. Fast det är rätt kul när ni bråkar....

Skönt att höra att det inte går någon nöd på dig Birger. Bara glödet i högern som är tappat då men kan man ju leva med, ta hand om dig.

Det är snällt av Dig, nmax, att oroa Dig för min ekonomi, men man bygger inte hus och en liten farm på en garantipension, på den får man inte ens uppehållstillstånd. Jag är nog lite solidare än så, men nu tycker jag vi släpper ämnet. Jag har ingen mer info jag vill delge någon och spekulationer är ju kul, men leder ingenstans. Fast det är rätt kul när ni bråkar....

Är det någon som kan/får ta med sig garantipensionen till Thailand?

Tjenna
Komik på hög nivå bara popcornen som saknades denna måndagen
Du säger att holmen ska skärpa sej......
Du säger att du suttit i fängelse i 2 omgångar och lik förbannat börjar du med nya påhopp på norrmän i en tråd

1. Mr NewdawnMedlem
    Jag vet,,,, ett gammalt inlägg. Men känner absolut inte alls igen mig.... Men socialt svaga människor finns i alla länder, och kommer ifrån alla länder.

Så det förvånar mig icke att dessa norrmän, som det pratas om här nu, har problem... Däremot kan jag säga att thai har järnkoll på oss falanger här där jag bor i Isaan. De vet mycket väl, om det är en skitstövel-falang, eller en "good falang"....

Så vi har i stort sett inga speciella problem alls... För övrigt varför springa på karaoke-barer??? Det är ju thais tillhåll, och där vill dom slippa falanger.... Dom som inte fattar detta, är ju dessa turister, och tydligen norrmän då!!

idag kl 06:31Anmäl
    GillaSvara
    digi4me, Phonta, Berralund och 1 annan gillar detta.

Sölve, ja jag erkänner,,,,,,, ett påhopp på norrmän, det finns 2 stycken norrmän här i Nong Nasaeng, båda är ena riktiga fyllekråkor, och därför säger jag att alla norrmän i Thailand är fyllekråkor.

Bra noterat Sölve, du lyckades hitta påhoppet... Jag skall nu då göra enligt dig, vadå????? Offentlig ursäkt till alla norrmän, eller vad tycker du.

Och igen då, tack för att du tar dig ända ifrån andra forum till hit, enbart för att häckla mig, jag älskar det, och popcornen ligger här på bordet också... heheheh

ha en trevlig kväll.. om möjligt..öppna inte fel påse bara, kan ju lätt missförstås med "bittermandel" i ditt fall..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp