Personlig inkomstskatt i Thailand

E

EV

Gäst
Det skall komma en ny skatt lag i Thailand , min fru som titta på internett och läste for mig .
Jag leta på internett , men kunde inte finna den , men jag fan den gamla från 2013 , som är
for oss feranger . Här är den .

www.thaiworkpermit.com/personal-income-tax-in-thailand.html

Det finns två klassificeringar av skattebetalare . Resident och utomlands bosatte . En skattebetalare
är någon som har bott i Thailand under en period som uppgår till mer en 180 dager .
Både inkomst intjänat inom landet eller utländsk intjänat är formål för beskattning .
En enskilda skattebetalare skall lämna in sin sjölvdeklaration för varje kalender år senast
den 31 mars följande år.

taxes-500x375.webp

Det skall komma en ny skatt lag i Thailand , min fru som titta på internett och läste for mig .
Jag leta på internett , men kunde inte finna den , men jag fan den gamla från 2013 , som är
for oss feranger . Här är den .

www.thaiworkpermit.com/personal-income-tax-in-thailand.html

Det finns två klassificeringar av skattebetalare . Resident och utomlands bosatte . En skattebetalare
är någon som har bott i Thailand under en period som uppgår till mer en 180 dager .
Både inkomst intjänat inom landet eller utländsk intjänat är formål för beskattning .
En enskilda skattebetalare skall lämna in sin sjölvdeklaration för varje kalender år senast
den 31 mars följande år.

taxes-500x375.webp

Oroa dig inte det finns ett skatteavtal med Th och Swe.Vilket innebär att pengar skall beskattas där inkomsten har sin källa.
Tex pension från Swe beskattas bara i Swe.
Har du företag i Th och har intäkter överstigande en viss summa så skall det beskattas enbart i Th.

• Like
Reactions: jp
Norrmännen kan välja att skatta i thailand för den del av pensionen dom förbrukar där och slippa skatta för den delen i norge. Vi har vår sinkskatt.
Nya skattelagar i thailand berör inte oss.

Norrmännen kan välja att skatta i thailand för den del av pensionen dom förbrukar där och slippa skatta för den delen i norge. Vi har vår sinkskatt.
Nya skattelagar i thailand berör inte oss.
Möjligt, att dom har en del varianter som jag hört.
Men forumet är inte Norskt, vad jag förstår.

Norge och Sverige har samma skatt avtal med Thailand
Här är kan du titta skatte lagen , Sverige - Thailand

www.sparsamskatt.se/lander/thailand
Varför pensionera sig i Thailand , skattefördelar för svensk pensioner i Thailand
Lägre skatt på pensionen.

"Sparsam skatt" är nog inget att anlita, dom kan inte ens dom Svenska skattereglerna.Hänvisar till gamla lagar, och har bara en tanke i huvudet, dom vill ha del av dina pengar då du anlitar dom.Var försiktig.

Bästa är ju att gå in på skatteverkets hemsida där finns info om skatteavtal mellan Sverige och Thailand, med Svensk pension är man skattepliktig till Sverige, du är skattepliktig till landet du har inkomst ifrån inte det land du bor i står det.

Norge och Sverige skiljer sig en hel del när det gäller skattelagar kan inte jämföra dom 2 länderna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp