Rätt och fel Någon som har aktiekonto i Thailand.

Ja det händer ju mycket i världen nu.
Brexit.
Usa vs Nord Korea.
Idag håller kurderna i Irak val för självstyre, Iran och Turkiet stänger gränserna och har sagt att dom skall blockera olje exporten.
Oljan står i högsta pris sen 2015 efter raset.
Någon tid i fred och stabilitet skall vi nog inte förvänta oss.

Kan ju vara bra att ha ett aktiekonto öppnat och klart här nere om ett ras kommer ;)
@Jonas Det är inget fel med ett aktiekonto MEN låt inte någon på banken eller någon annan ta hand om din investering. Jag har ju slutat ge råd är ju pensionär vet du ;)men jag har ett aktiekonto på Bangkok bank men jag tar hand om allt själf men dom på banken försöker hela tiden vilja hjälpa till men om du öppnar en då säger du till dom "NO THANKS" om dom frågar o tar hand om dina tillgångar själf.:cool: Det är mitt råd.:xmas_smiley::cool:

Senast ändrad:
@Jonas Det är inget fel med ett aktiekonto MEN låt inte någon på banken eller någon annan ta hand om din investering. Jag har nu slutat ge råd är ju pensionär vet du ;)men jag har ett aktiekonto på Bangkok bank men jag tar hand om allt själf men dom på banken försöker hela tiden vilja hjälpa till men om du öppnar en då säger du till dom "NO THANKS" om dom frågar o tar hand om dina tillgångar själf.:cool: Det är mitt råd.:xmas_smiley::cool:
Ja planen var ju bara att ha så man kunde handla själv lite.

Kollar lite på Bangkok banks aktiekonto alternativ.

Är det någon här som har aktiekonto i Thailand.

Kan det vara några speciella nackdelar med att öppna ett i Thailand?

Kan det vara några speciella fördelar med att öppna ett i Thailand?

http://knowledge.bualuang.co.th/knowledge-base/newweb2016_en/
Skriv till Wanchai Sriutaisuk på wanchai@bualuang.co.th

Dom kom ner på Bangkok Bank och fixade mitt online konto på dagen, beror lite på hur mycket du vill sätta in. Du får lite ränta på pengarna sen gör du affärerna online. Eller göra som jag, ringa när du vill sälja eller köpa

Jag har också fonder på Bangkok Bank, bara att dra hur mycket du vill per månad på autogiro från ditt Bangkok Bank Konto. Sålde allt på cirka 1400 o nu e d på 1600, lite otippat

Bangkok Bank får inte sälja aktire, därför har dom Bualalung Securities. Så var det när jag öppnade mitt konto.

Men fonder får dom sälja och det liknar bank böcker, du får en för varje fond. Givetvis kan du se det på ditt Bangkok Bank online banking
20170926_110534.webp

Om man skall skatta och har som jag en pension/livsförsäkring som man får dra av på skatten.
Hur drar jag av skatt kan man söka om någon deklaration tex?

Nu skall jag åka ner och se o få öppnat ett aktiekonto om det går.
Skadar ju inte att ha ett.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp