Bågskytte i Thailand

A

Anonym

Gäst
Jag har kikat lite på hur populärt bågskytte är i Thailand , stort som fn är det i hela Asien , Jag har ju i olika omgångar sysslat ,med detta , Nu tagit upp det igen då jag bor i en by med en mycket aktiv klubb . Vi skjuter alla typer av bågar ,, Har själv haft både recurve samt Compbåge , nu senaste bågen en Comp på 80 # . Valde en snabb båge då jag ibland varit i Finland och jagat , (krävs Svensk Jägarexamen samt bågjägarexamen , den senaste inte så avancerad som vissa vill göra gällande ..
Nu tar jag med mig bågen för andra gången till Thailand i oktober , skjuta till måls samt skjuta risråttor , ev orm som skall tas bort mm Även fågel om min skicklighet räcker till . Någon annan på forumet som gillar bågskytte eller är intresserad , en hobby man kan praktisera i Isaan utan problem när tristessen slår till :)

Helt klart intresserad, fast jag har minimal kunskap om denna jaktformen, bara sett klipp på nätet. Krävs det någon tulldeklarering för bågen då den klassas som vapen, antar också att jägarexamen för den bara finns på några få platser i Sverige. ??

Krävs det Svensk Jägarexamen och Bågjägarexamen för att skjuta comp båge i Thailand?

Helt klart intresserad, fast jag har minimal kunskap om denna jaktformen, bara sett klipp på nätet. Krävs det någon tulldeklarering för bågen då den klassas som vapen, antar också att jägarexamen för den bara finns på några få platser i Sverige. ??
En båge klassas inte som vapen utan är ett sportredskap, Bågskyttexamen i Sverige finns , men även i Finland samt Åland , Men man kan ju börja med att lära sig basic, dvs att skuta på tavla, sen finns ju 3d skyttet i Sverige som är stort , man skjuter på djurfigurer ,dvs konstgjorda djur som står på olika avstånd på stationer längst en snitslad bana i skogen , I Thailand finns stora klubbar , men tror att de sysslar mest med tavelskytte

Jag har kikat lite på hur populärt bågskytte är i Thailand , stort som fn är det i hela Asien , Jag har ju i olika omgångar sysslat ,med detta , Nu tagit upp det igen då jag bor i en by med en mycket aktiv klubb . Vi skjuter alla typer av bågar ,, Har själv haft både recurve samt Compbåge , nu senaste bågen en Comp på 80 # . Valde en snabb båge då jag ibland varit i Finland och jagat , (krävs Svensk Jägarexamen samt bågjägarexamen , den senaste inte så avancerad som vissa vill göra gällande ..
Nu tar jag med mig bågen för andra gången till Thailand i oktober , skjuta till måls samt skjuta risråttor , ev orm som skall tas bort mm Även fågel om min skicklighet räcker till . Någon annan på forumet som gillar bågskytte eller är intresserad , en hobby man kan praktisera i Isaan utan problem när tristessen slår till :)
Jag hade en världsmästare på bågskytte som klasskamrat i småksolan i Finland. Även hans bror blev världsmästare. Fan kommer inte ihåg hans namn utom Kauko var förnamnet.
Hmm kom ihåg efternamnet när jag skulle skicka iväg detta Laaksonen.
Min dotter höll på ett tag också. Klart intressant hobby.
Jag själv har så mycket på gång redan men mem vet aldrig.
Annars tycker att har för mycket att göra och hinner inte ens fiska som är min faforithobby. Kanske blir man gammal en dag och har tid över.

Nä man hinner inte allt , älskar jag med att fiska , tycker däremot att fisket i Thailand har klara begränsningar då jag inte gillar att fiska i dammar och inte i skitigt vatten , har metat Paduk några ggr i Isaan , men kan tänka mig en sväng ner till Phuket med hojen i vinter för riktigt fiske i havet och då i klart vatten ;)

Den finns ju även bågfiske , det finns vad jag kollat upp ingen lag i Thailand som förbjuder detta , kul och intressant samt krävande skytte

Vet du om det finns och är lagligt med Armborst i Thailand?

Helt klart ett kraftfullt verktyg . runt 340feet /sekund ger min båge en anpassad pil vid 29 tums draglängd . Passerar lätt ett fullstort hjortdjur (Kron eller dyl.) Misstänker att om nu bågjakten blir tillåten i Sverige så kommer det i och med det licenskrav :rolleyes:

Varför tror du att det skulle det vara lagligt?

Var har jag skrivit att jag tror att det är lagligt?
Jag frågade om han visste om det är lagligt i Thailand, det är lagligt i många länder.
Jag funderar på att börja med detta i klubb i min närhet.

Jag har hört att lättare luftvapen, cal 4.4 inte är licenspliktiga men jag vet inte om det stämmer. Detta nämnt bara för att göra ett meningslöst inlägg, men nån kanske vet?

Jag har hört att lättare luftvapen, cal 4.4 inte är licenspliktiga men jag vet inte om det stämmer. Detta nämnt bara för att göra ett meningslöst inlägg, men nån kanske vet?
Alla krut och luft /kolsyrevapen är licenspliktiga , licens kan endast fås av Thaimedborgare . Min bössa står gumman min för

Var har jag skrivit att jag tror att det är lagligt?
Jag frågade om han visste om det är lagligt i Thailand, det är lagligt i många länder.
Jag funderar på att börja med detta i klubb i min närhet.
Klubb för armborst , licens i sverige , Vad för krav på det

Liknande trådar

Tillbaka
Topp