Å starte en ny tilverelse i Thailand + -

Hej

Tråkigt att höra, på vilket sätt och i vilken ituation har du blivit hotad och illa behandlad av invandrare?

Mvh isan lover
Växte upp med många invandrare och det var sällan en trevlig upplevelse. Även senare i livet har jag stött på flera väldigt otrevliga invandrare tex i kön på Willys där jag blev hotad till livet för att ha kommenterat hur personen ifråga betedde sig i kön. Massor av gånger ute i trafiken. Dom kör helt utan respekt för andras liv. Säger man något blir man direkt hotad.
Självklart har jag träffat trevliga invandrare också men just dessa väldigt hotfulla upplevelser har alltid varit invandrare som stått för. Minns hur illa behandlad frugan blev på SFI och hon fick höra att hon var äcklig som hade en svensk man. Fy fan sicket förakt mot folket i sitt nya hemland :thumbsdown:

Växte upp med många invandrare och det var sällan en trevlig upplevelse. Även senare i livet har jag stött på flera väldigt otrevliga invandrare tex i kön på Willys där jag blev hotad till livet för att ha kommenterat hur personen ifråga betedde sig i kön. Massor av gånger ute i trafiken. Dom kör helt utan respekt för andras liv. Säger man något blir man direkt hotad.
Självklart har jag träffat trevliga invandrare också men just dessa väldigt hotfulla upplevelser har alltid varit invandrare som stått för. Minns hur illa behandlad frugan blev på SFI och hon fick höra att hon var äcklig som hade en svensk man. Fy fan sicket förakt mot folket i sitt nya hemland :thumbsdown:
Var dom finnar?

Skulle jeg kjopt samme hjemtjeneste i Sverige , hadde den vert 5 ganger så dyr . Min pensjons-utbetaling disponera vi begge . Og med den lave kroneverdien får vi bare utbetalt i Thaibaht ca 85 til 90.000 thaibat i månen , Til livsopphald bruker vi ca 50.000 thaibaht resten har kjerringen på en sparekonto som ho kan ha når ho blir enka . Jeg har egen sparekonto i Banken med visakort .
I Sverige så är det ett maxtak på hjälpen ifrån hemtjänsten
Det spelar ingen roll om man får hjälp 5 timmar/veckan eller 40 timmar/veckan.
Du betalar alltså ca 25000kr/månaden just nu. Det finns inte en chans att hemtjänsten kostar över 100000kr/månaden i Sverige .

Hej

Låter fruktansvärt och då kan jag förstå att du har påverkats av detta.

Det enda jag egentligen känner igen här är väl hur en del invandrare uppför sig i trafiken, man undrar ju verkligen hur dom har fått körkort.

Mvh isan lover

Mange land i Europa vil stoppa masseturismen ,

Svenske arbeidsinvandre er velkommen til Norge . Men norbagger som flytta til Sverige blei mobba for vi var snyltere , siden vi ikke skatta til Sverige , Men som jeg svarde , får Sverige inn meir skatte kroner så inportera dere bare meir muslimer til landet , dere får aldrig nokk muslimer i Sverige .

Du betalar alltså ca 25000kr/månaden just nu. Det finns inte en chans att hemtjänsten kostar över 100000kr/månaden i Sverige .
Hej

Hur mycket kostar hemtjänst per månad?

Du betalar aldrig mer än maxtaxan som för närvarande ligger på 2642 kronor per månad (2025) och är densamma i hela landet.

Mvh isan lover

Det är nog skillnad på olika typer av invandrare, här är några men inte alla typer

Turister
Arbetsinvadrare (utstationerade)
Flyktingar
Hmm mina erfarenheter är ganska skiftande, De invandrare som jag stött på ute i arbetslivet eller i fungerande områden har varit helt ok. De invandrare som jag haft med att göra i utanförskapsområden är ursäkta nu, med några få undantag riktiga kräk på att bete sig. Gick nog inte en vecka utan att jag blev hotad med stryk eller rent hotad till livet, ofta pga av rena trivialiteter, kunde vara att de kom in till tjejen i bobutiken och påstod deras köksmatta måste bytas, hon tog ner pärmen med data på aktuell lägenhet och sade att "ni fick ju ny matta för 6 månader sedan " det blev ett djäkla liv som nådde intill mitt kontor innanför både matrum och bobutiken, hon ropade på mig och jag gick ut och förklarade att en linoleum matta beräknas hålla ca 10 år och ofta mycket mer om den sköts. Jojo, sekunden efter fick jag höra vad som skulle hända min mamma och att jag skulle knu...s av hela hans familj mm .. Näää de är väldigt ofta inte alls trevliga, de beter sig antagligen exakt som i deras hemland. Förmodligen bara på Västkusten de är tacksamma spelar fotboll med pensionernade Såssar. Och NEJ! Jag är fasen inte Rasist , jag är Realist

Skal du ha 24 timers hjemmetjeneste i norden så koster det vist dei skal ha den samme servisen som jeg får i Thailand . Her har jeg 160 timer for uken ikke 5 timer som du skriver .

Skulle jeg kjopt samme hjemtjeneste i Sverige , hadde den vert 5 ganger så dyr . Min pensjons-utbetaling disponera vi begge . Og med den lave kroneverdien får vi bare utbetalt i Thaibaht ca 85 til 90.000 thaibat i månen , Til livsopphald bruker vi ca 50.000 thaibaht resten har kjerringen på en sparekonto som ho kan ha når ho blir enka . Jeg har egen sparekonto i Banken med visakort .

Med tanke på att du skriver hur snålt du lever så bör det ju bli en bra sparad slant över på 50.000 baht i månaden.

Du spenderar ju knappt någonting. Köper och äter det mesta på balkongen och huset ditt är väl betalt?

Och kläder köper du ju billigt på marknaderna.

BTT

Är du avundsjuk på alla norska och svenska kvinnor som åker till länderna som du skriver om för att ta hem deras älskade resten av livet?
Du skriver att dom kvinnorna sitter på sina arsle som bara blir större.
Du är ett stort jävla skämt, jag och andra här skrattar åt dig, du har barn och fru i Thailand säger du men du är inte man nog till att ta hand om din fru och barn fysiskt undrar vem fan det är som sitter och blir fet på sitt arsle.

Det blir så när man håller på Brynäs:))

BTT

Hej

Min erfarenhet är också blandad, jag är ju såpass gammal att man har upplevt våg efter våg med invandrare, det började ju med Finländare som till en början mest bestod av män som bodde i baracker som företaget dom började jobba på tillhandahöll, där var det polisutryckningar varje vecka, slagsmål, kortspel och ett supande utan dess like, men dom kom ändå till jobbet och var arbetsamma.

Sen kom det många flyktingar från Sydamerika på 70-talet vid militärkupperna där, på 80-talet började det komma flyktingar från länder som Iran och Irak, Libanon, Syrien, Turkiet och Eritrea, på 90-talet hade vi ju krig på Balkan och många flydde därifrån p.g.a etnisk rensning, i nutid är det ju främst flyktingar från Mellanöstern och Nordafrika som har kommit hit.

Varje grupp har ju haft sina egenheter och behövt lite tid för att anpassa sig, lära sig språket och bli en del av Sverige, sen är ju utmaningarna sannolikt större ju längre bort man kommer ifrån p.g.a dom stora kulturella och religiösa skillnaderna som finns.

Men jag är ändå övertygad om att alla oavsett var dom kommer ifrån i slutändan kommer att anpassa sig till livet här även om det tar några generationer, men det är viktigt att dom uppmuntras till detta och att vi bemöter och behandlar alla som vi möter på samma sätt som vi själva vill bli bemötta.

Sen finns det ju både svenska och utländska rötägg och dom får man försöka undvika och hålla sig ifrån.

Mvh isan lover

Mange invandrare i hjemtjenesten i Norge , som er svensker og fårstår norsk .Men ikke alle invandrare i hjemtjenesten i Sverige kan svenska , Her fra norsk tidning med svensk hjemmehjelp i Norge .

Skal du ha 24 timers hjemmetjeneste i norden så koster det vist dei skal ha den samme servisen som jeg får i Thailand . Her har jeg 160 timer for uken ikke 5 timer som du skriver .
Det kostar ändå inte över 100000kr/månaden i Sverige.
I Sverige är det ett maxtak på knappt 2700kr/månaden.
Sen tillkommer maten på ca 160kr/dagen, då är det frukost,lunch och kvällsmat + kaffe och fika mm

Betaler 25.000 kr i månen , En fattig pensjoner får bare 13913 i pensjon , får dei ikke hjemtjeneste med så lite penger ????

Det kostar ändå inte över 100000kr/månaden i Sverige.
I Sverige är det ett maxtak på knappt 2700kr/månaden.
Sen tillkommer maten på ca 160kr/dagen, då är det frukost,lunch och kvällsmat + kaffe och fika mm

Lägg korten på bordet nu Einar.

Du har inte hemtjänst i Thailand. Du har en fruga eller flickvän eller vad det nu är som kostar dig 40.000 baht i månaden.

Men jag tippar på att du ger henne betydligt mer. Själv gör du ju inte av med många baht i månaden såvida du inte spelar på nätet eller köper sprit.

BTT

Lägg korten på bordet nu Einar.

Du har inte hemtjänst i Thailand. Du har en fruga eller flickvän eller vad det nu är som kostar dig 40.000 baht i månaden.

Men jag tippar på att du ger henne betydligt mer. Själv gör du ju inte av med många baht i månaden såvida du inte spelar på nätet eller köper sprit.

BTT
"Fruga som kostar dig"?

Hävdar du att han köpt sin fru? Eller hyr henne? Lite konstig syn på äktenskap väl.....?

Betaler 25.000 kr i månen , En fattig pensjoner får bare 13913 i pensjon , får dei ikke hjemtjeneste med så lite penger ????
Du skriver att du får ut 85-90000 b i månaden
Du skriver att du och frun hör av med 50000 b i månaden
Resten av dina pengar får din fru

Det betyder att du betalar 85-90000 b i månaden för hjälp 24 timmar om dygnet
Du skriver att det skulle kosta 5 gånger så mycket här i Sverige/norge.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp