Vapen licens i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Nån som vet vilka krav det är för att inneha en hagelbössa eller för den delen ett klass 1 vapen i thailand?
Har man någon nytta av en Svensk jägar examen? Hur tar man i så fall med sej vapnen på flyget?

"Rolf " sa:
Nån som vet vilka krav det är för att inneha en hagelbössa eller för den delen ett klass 1 vapen i thailand?
Har man någon nytta av en Svensk jägar examen? Hur tar man i så fall med sej vapnen på flyget?

Börjar tanten bli jobbig? ;)

Intressant Fråga Rolf. Jag har själv licens på en pistol. Gick för några år sedan med i en skytteklubb för att träffa goda vänner :) :) :) :) :) . Är inte så aktiv skytt nu för tiden men licens och vapen finns ju kvar. Är det någon som vet vad som gäller om man vill ta med sig vapen till Thailand?

/Anubaan

Som utlänning kan du inte få vapen licens men din fru kan få det och du kan låna detta vapen precis så som du lånar motoriken när du skall till skytteklubben Det enligt flera källor då frugan skall skaffa oss vapen vad som sedan händer om jag som utlänning råkar skjuta någon vet jag inget om. Det blir nog till att säga att det var frugan.
Så för vår del kommer det troligen bli en pistol med laser som skall andvändas vid eventuella inbrott allt enligt frugan och rek från släkten.

Varför vill du ta med dig ett gevär till Thailand? Det låter skumt.
MM

"Bond " sa:
Bäst att hålla sig så långt borta från vapen som det bara går.

Inte för att jag tycker att det låter skumt, men jag håller absolut med Mr Bond där. Kräng geväret innan du åker Rolf, då besparar du dig säkert en massa problem. Tänk bara när du skall ha bössan genom tullen... :-\

Finns olika typ (vapenpass) om du ska ut och tävla eller jaktresor till olika ställen, hur det är till LOS det vet jag inte skulle va intressant att veta ska kolla upp det med sportskytteförbundet. Så man kan ta med sig min lilla go bit ;D

"Khuntan " sa:
Som utlänning kan du inte få vapen licens men din fru kan få det och du kan låna detta vapen precis så som du lånar motoriken när du skall till skytteklubben Det enligt flera källor då frugan skall skaffa oss vapen vad som sedan händer om jag som utlänning råkar skjuta någon vet jag inget om. Det blir nog till att säga att det var frugan.
Så för vår del kommer det troligen bli en pistol med laser som skall andvändas vid eventuella inbrott allt enligt frugan och rek från släkten.

Men är det som Khuntan skriver så är det ju inte lönt att kolla.

Det är ju inget måste men jag har sett att det finns skeet klubbar i Thailand och det vore kul att kunna skjuta när man är där också.
Vi får se. Det finns säkert nån myndighet so har hand om detta

"Rolf " sa:
Ja du SJÖkvist du är välkommen :D :D

Fasen, vi skall kanske anordna en riktig Åsa-Nisse afton där nere vid tillfälle. Ledarn kan ju vara Fjärsman. Fast vi måste ju ha några tvättäkta smålänningar med också, så Gazton får vara Knohultarn och Kycklingen Eulalia! ;D

Rolf hur många skeetbanor har du hittat ????,har bara hittat en utanför BKK.

"Birger LKPG " sa:
Rolf hur många skeetbanor har du hittat ????,har bara hittat en utanför BKK.
En som jag sett själv utanför Patong, Sen har jag bar hört via andra källor att skytteklubbar med trapp skytte finns lite överallt.
Varför inte Thailand brukar ligga väl till i skytte vid VM och OS

"thailexikon " sa:
Varför vill du ta med dig ett gevär till Thailand? Det låter skumt.
MM

Varför i h-e skulle det vara skumt att en jaktintresserad svensk vill undersöka möjligheterna också i Thailand? Är Du vegan?
Jag har kört samma koll och njet, Du får aldrig tillstånd att inneha jaktvapen. Vapen för försvar kan gå, men inte gevär eller annat som skulle kunna användas militärt. Jag skall försöka få ett undantag för "vetenskapliga insamlingar", men jag tror inte det går.

Tack birger för att du svarade uppslagsverket. Jag orkade inte :-\
Nähä då får det väl vara med bössan. Men vist finns det sport skytteklubbar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
30
Visningar
2 K
G

Tillbaka
Topp