Vad odlar ni i Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Kycklingen " sa:
I Chiang Mai och Chiang rai odlas det jordgubbar Jonas.
Dom brukar sälja som mest vid dec-jan, då är dom som bäst. Fast jag tycker våra svenska är mer smak på.
Vad är priset på dom i thailand,

"Jonas Sjöstett " sa:
Hej. Det är svårt tycker ja att få det ja vill att växa. Han som hade marken före mig skötte inte den lilla trädgården speciellt bra, låg mest i sin hängmatta och på baksidan av huset växer nu bara ogräs hej vilt. Ja tycker det är svårt att få bort det. Kanske duger att göra te på bladen?

DET DÄR OGRÄSET SER UT ATT HA VACKRA BLAD. VET DU VAD DET HETER DET KAN VA FINT SOM PRYDNAD. MEN JAG TROR ATT JAG HAR SETT DET FÖRRUT?

"BERTIL " sa:
DET DÄR OGRÄSET SER UT ATT HA VACKRA BLAD. VET DU VAD DET HETER DET KAN VA FINT SOM PRYDNAD. MEN JAG TROR ATT JAG HAR SETT DET FÖRRUT?

Kärt barn har många namn.

Snurr i skallen, böter, Bangkok Hilton..........

gnägg gnägg.visst odlas sill i thailand.thailändsk sill som fermenteras och äts med god aptit.hjärnskak!

Och varför inte odla köttbullar med brunsås...skall pröva nästa vecka!

Några blommor från min trädgård idag

IMG_0423.webp

IMG_0431.webp

IMG_0429.webp

IMG_0437.webp

IMG_0436Butterfly near.webp

Vackert bosse ska se va jag kan lägga in för blombilder nästa vecka när jag anläder till huset om det finns någe som fortfarande lever

Bossej (eller någon av er andra), det vore intressant om ni kunde skriva mer om att odla Jordgubbar och Passionsfrukt. :) Även Hallon är intressant, tycker jag. Någon som provat?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp