Thailand, skitdyrt om man vill ha kvalitet?

Upplever du att Thailand är dyrt när det kommer till kvalitet.

• JA!

Röster: 36 65.5%
  • Nej jag är blind!

Röster: 11 20.0%
  • Nej jag har tunnelseende!

Röster: 5 9.1%
  • Har aldrig varit i Thailand.

Röster: 1 1.8%
  • Jag vet inte, jag får aldrig gå med och handla så jag har inte koll på priserna!

Röster: 2 3.6%

• Totala väljare
    55

Det kan inte vara mig heller du menar, då jag aldrig har tagit med mig någon dit ner än ;)
Var ju du som skrev att det var anledningen så jo dig jag citera, sen om du inte har någon grund för ditt utalande så får jag väl ta tillbaks det innlägget pga. dålig källa ;)

Nä för jag kollade priserna i Homepros katalog med så tror att jag kan sova lugnt med påståendet att dem var dyrare här nere ;)
Jag kollade också deras priser men på internet, dom var dyrare, priserna på espressomaskiner var inte nådiga om man vill ha med en mjölkbehållare, där hittade jag en maskin här hemma där man kunde göra dom flesta kaffe dryckerna med (espresso, cappuccino, latte, macchiato, plus några andra) för under 2000 kr

Kan vara billigare i Isaan än på Phuket även om du bor utanför turistghettot. Undrar bara.
Haha,Berra , märks hur lite du varit i Isaan , gå in på Central festival i Khonkaen , idag hittar du inte ens nötfärs, vet inte varför men senaste året tenderar Isaan att bli alltmer för Thai , dvs Farangmat blir alltmer sällsynt , inte fn vill jag göra Hamburger på gris även om namnet så förespråkar , vill helst ha ren nötfärs om inte det finns blandfärs.. Ost är det möjligt att finna , däremot inte i någon större utsträckning ... Håll tillgodo med Isaan , vad mig anbelangar max en vecka däruppe , helst inte alls ...

En liter mjolk kostar ca 10 kr i Isaan. Hur mycket kostar en liter i Sverige?
Är det någon skillnad på mjölkpris i butik i Isaan än övriga Thailand?
Den drickbara mjölken har jag för mig ligger på 50-55 bath 12-14 kr men kanske mins fel på priset skall kolla om en vecka.

Kan vara billigare i Isaan än på Phuket även om du bor utanför turistghettot. Undrar bara.
Är samma priser på en Big-C i Isaan som här nere stora skillnaden är att det är sämre utbud i norr.
Jag gör slut på bra mindre pengar här nere än jag gjorde i norr så jag tycker det är billigare här nere, större utbud större konkurens närmare till butikernas lager.
Går du och äter marknadsmat ja då kan du komma undan billigare men då blir det sämre kvalitet, skulle du gå ut i Sverige och köpa kött som legat i solen hela dagen utan någon kylning?

Klädmarknadena är mycket billigare här nere jämfört med dom jag vart i Phetchabun och Mahasarakham t-shirt 50-100 bath billigare i Pattaya på uppsatta prislappar.

Om jag har förstått Jonas rätt så undrade inte han om vanliga dagligvaror, han skrev kvalité och jämförelsen med Sverige. Ex menar han inte marknadskläder utan märkeskläder i butik. Kilopriset på ost, kaviar, en flaska vin mm.
Importvaror med andra ord.

På Willys får du 1.5 L mjölk för ca 12kr.
Då ær ju frågan vad är det som är billigare i Thailand igentligen?
Kanske jag hade fel, kanske allt som är original och inte köpt på matmarknaden och legat och ruttnat i solen hela dagarna dyrare ;)

Är det någon skillnad på mjölkpris i butik i Isaan än övriga Thailand?
Den drickbara mjölken har jag för mig ligger på 50-55 bath 12-14 kr men kanske mins fel på priset skall kolla om en vecka.
Jag köper 2l Mejii 91.25tb sama pris över allt här i Isaan

Jag köper 2l Mejii 91.25tb sama pris över allt här i Isaan
Ja 2 litersflaskorna blir ju lite billigare och kanske är det priset som gäller, kommer inte ihåg alla priser i huvudet.
Så 21 kronor för 2 liter i Thailand då och 15 kronor för 1.5 liter då, så lite dyrare än Sverige då om det kostar 12 kronor för 1.5 liter på Willys.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp