Thailand constitutional referendum

Lite långsam det dær las ut på forumet før snart en vecka sen ;)
Den styrande gick ut igår och sa att vad som en blir utgången av valet på Søndag så skall val hållas år 2017 han har inget mål med att hålla makten kængre, men han hoppas på ett ja så den nya regeringen kan kontrolleras under en 5 års period så dom fortsætter målet med att få stopp på all korruption.
Vi får se vad som hænder och vi får se i veckan vad valutgången blir.
Den delen man sjælv mærker av som innflyttad farang ær att det blivit till det bættre iallafall men hur det blivit før folket vet jag inte men ser inte att någon lider någon større nød från innan och dom har børjat bra mot korruptionen, tycker man mærker en klar skillnad nere i Pattaya på den biten iallafall.
Dom behøver ett litet hårdare styre hær nere, væsterlændsk demokrati som vi ær vana vid fungerar inte det ær en del av att det ær så stor korruption hær.

Västerländsk demokrati eller demokrati - vad är det värt idag? Fortfarande vet vi inget bättre system för att leva tillsammans. Eller, för att rycka lös en liten del, kontrollera ett av människans primära behov....girighet....sko sig själv.
Varje morron jag vaknar nyper jag mig själv i armen och tackar "någon", eller mig själv, för att jag har det så bra. Förvånas dock att vi människor glömmer historien. Allt återupprepas. Ledare väljs. Som därefter vill göra inskränkningar på demokratin......har demokratin kommit till världs ände....och i dessa propagandans och indokrineringens tid gäller andra system.....hur skydda sig mot fanatiska islamister, facister och kommunister...?

Lite långsam det dær las ut på forumet før snart en vecka sen ;)
Den styrande gick ut igår och sa att vad som en blir utgången av valet på Søndag så skall val hållas år 2017 han har inget mål med att hålla makten kængre, men han hoppas på ett ja så den nya regeringen kan kontrolleras under en 5 års period så dom fortsætter målet med att få stopp på all korruption.
Vi får se vad som hænder och vi får se i veckan vad valutgången blir.
Den delen man sjælv mærker av som innflyttad farang ær att det blivit till det bættre iallafall men hur det blivit før folket vet jag inte men ser inte att någon lider någon større nød från innan och dom har børjat bra mot korruptionen, tycker man mærker en klar skillnad nere i Pattaya på den biten iallafall.
Dom behøver ett litet hårdare styre hær nere, væsterlændsk demokrati som vi ær vana vid fungerar inte det ær en del av att det ær så stor korruption hær.

Jag la ut detta eftersom det bara var ett par dagar kvar, kanske nya intryck kommit fram, Hur många ämnen finns inte med Isaan med ungefär samma rubriktext samt frågeställningar, senast idag "Varför bosätta sig i Isan?" , 780-1000-2000;)

Svärfar är vid vallokalen här i byn hela dagen som valförrättare. Så familjen är engagerad och skall rösta. Hur har jag ingen som helst aning om och tänker inte fråga eller lägga mig i det heller, är inte insatt annat än vad som skrivs i rubrikerna.

Svärfar är vid vallokalen här i byn hela dagen som valförrättare. Så familjen är engagerad och skall rösta. Hur har jag ingen som helst aning om och tänker inte fråga eller lägga mig i det heller, är inte insatt annat än vad som skrivs i rubrikerna.
Det är nog inte thai heller, dom röstar som skjortfärgen säger säkert, dom röda säger nej och dom gula säger ja.

Människan vill helst ha lätta svar och lätta lösningar. Därför dras vi till populismens galenskap och dess ledare. Men komplicerade frågor kräver smarta reformer. Sedan konserveras samhället oftast av de styrande. Medelklassen? När du saknar hopp kommer bomberna....

Vet inte heller vad frugan kommer rösta och kommer inte att fråga henne heller.
Hemma så pratade man aldrig om vad man skulle rösta på när jag var liten, jag tror aldrig morsan visste att farsan röstade på Moderaterna, morsan var en aktiv socialdemokrat så vad hon röstade på var inte så svårt att förstå men ingen visste vad farsan röstade på.
Han antydde en gång och då svartnade det i ögonen på morsan så han sa han bara skämtade, vilket han inte gjorde för jag vet ju i dag vad han röstade på men det var nog lite känsligare mellan moderater och sossar på den tiden ;)
Så jag är uppväxt med att man frågar inte vad någon annan röstar på.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp