Thaiguld (Guldpriser i Thailand) Vad kostar Thaiguld? Köp- och säljkurser.

Köppriset kan se ut som på gold bar.
1 baht priset som står plus 250 baht i (växelavgift eller vad man vill kalla det)
5 baht priset plus 200 baht per baht guld.
10 baht priset plus 150 baht per baht guld.
Priset som står är likt över goldshops, det man letar eftet vid köp är butiken med lägst avgift.

Sen någon man har lätt att ta sig till för när man vill sälja gäller det vänstra priset hos butikkjedjan man köpte.
Går man till annan så får man ofta sämre och förhandla.

Utan att vara en expert, men är inte guldpriset det samma oberoende vart du går, talar inte om 'smyckes guld' ?
Jag skrev ju det, är du inte läskunnig?
Det som skiljer sig är avgiften....
Vid handel av goldbars brukar avgiften ligga mellan 150-250 baht per baht guld, där det skiljer sig mellan butiker.

Jag skrev ju det, är du inte läskunnig?
Det som skiljer sig är avgiften....
Vid handel av goldbars brukar avgiften ligga mellan 150-250 baht per baht guld, där det skiljer sig mellan butiker.
Vem i helvete åker runt hela Bangkokför att tjäna/spara ett par hundra baht? Skicka ett pm/mail till 'ekonomiiministern' i forumet, han kan säkert förklara för dig

Vem i helvete åker runt hela Bangkokför att tjäna/spara ett par hundra baht? Skicka ett pm/mail till 'ekonomiiministern' i forumet, han kan säkert förklara för dig
Det vet inte jag vem som gör men Pattaya är mindre, jag har köpt 10 baht goldbars ett par gånger.
Aurora tex inne i Central Festival lägger på 250 baht per baht guld.
Medans tex shopen vid korsningen Pattaya klang och 2nd road lägger på 150 baht eller om det var 100 baht, var ju ett tag sen sist.
Så då går jag till den i korsningen och sparar 1000 baht.
För jag köper ju som investering.
Infon finns oftast på nätet så istället för att flänga runt är det enklare att googla vilken butik.

Screenshot_20220425-091546.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp