"ragnela " sa:
Bor i Rayong? 50 år, urtrevlig, thaifru (som pratar svenska) och 2 bonusthaibarn?
Detta undrar jag över faktiskt "bonusbarn", vad är det? Om vi i Sverige har barn som är adopterade säger vi aldrig "bonusbarn", Jag har aldrig hört om detta med "bonusbarn" vad är det? Vad är ordet "bonusbarn" för er? För mig låter det som att ni som tycker att ni har bonusbarn vunnit en tävling?? Som bonus får ni tre barn??
Min Linda har 3 barn en son 26, en dotter 24 och en dotter 17, det är mina barn och inga bonhusbarn, även om det inte är mina biologiska barn, men " bonusbarn", för mig är det ett nedlåtande ord, ja jag vet egentligen inte hur jag skall förklara det, men för mig har ordet en väldigt negativ och nedlåtande klang, hur ser ni på det??
För mig uräkta mig,, men för mig låter det som att ni fått en bonus i kraft av att nu fått en fru från Thailand, hade ni träffat en fru från Danmark med barn hade ni aldrig uttrykt er så, så vad kommer "bonusbarn ifrån?"
Ibland förstår jag inte, eller så är det så att ni själva inte förstår vad ni säger, eller förstår innebörden i det ni säger, det här med "bonusbarn" kan jag säga med en gång att det är inte speciellt övertänkt, människor med lite hjärna förstår att detta är inte bra, era älskade fruar med barn är era älskade barn och inga lottovinster.
Sen vill jag också påpeka att var vaksam på hur ni uttrycker er, vi vill inte skada eller såra människor, men då måste vi också lära oss att uttrycka oss rätt.
"Bonusbarn", låter i mina öron och antagligen i många andras öron inte bra, utan tvärtom.
Lycka till med era familjer och våra älskade barn!
Insayt