Starta Sportbar i Thailand!

• Trådstartare Trådstartare stridkvist
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

stridkvist

Gäst
Hejsan, jag går i tankarna om vad jag ska hitta på när jag har gått ur skolan.. Givetvis så vore ju att jobba i Thailand en dröm för mig. Har vistats där några veckor per år sen jag var tre år gammal.

Det första jag ska göra när jag gått ur skolan är iaf att se till att lära mig Thai. Sedan så kom jag på idén att ha en sportbar vore exakt det som skulle passa mig! Jag älskar all typ av sport! Jag är social, MVG i småföretagande, marknadsföring och liknande kurser i skolan. Det kanske inte har någon betydelse när jag är i Thailand, förstår att det är helt andra regler. Men det visar väll iaf lite att jag skulle kunna skaffa mig näsa för att marknadsföra och driva ett företag/Bar. Jag har ekonomiska förutsättningar för en sådan här grej med bra ekonomiskt stöd hemifrån plus en hel del sparade pengar från sommarjobb och diverse andra inkomster och kommer tillkomma en hel del till pga att detta är långt fram i tankarna.

Men nu till min fråga, är det helt omöjligt ? Förstår som sagt att det är riktigt svårt, men finns det den minsta lilla gnutta hopp så kommer jag att försöka.

Hur ska man gå tillväga om det går ?

Hur mycket kan det gå åt i startkapital ? osv osv.

Alla tips är välkommna! Tack på förhand.

Tack för svaren Legolas..

Ja det verkar onekligen komplicerat, men jag vill verkligen. Så ska iaf ge det ett försök! Förlorar jag pengarna på det så har jag ju iaf försökt! :)

Är det helt omöjligt att genomföra utan att gifta sig med en Thai ?

Jag har haft lite småfunderingar på vart jag ska öppna den givetvis. Målgruppen är naturligtvis som du säger falanger som vill se sport när de är på semester också! :)

Så om man är över 50 så kan man få ett visum som gäller hela tiden ?

Och det samma gäller fall man gifter sig med en thai dam och har över 400 000 bath på kontot ?

Du kan starta ett flermiljonsbolag(i bath) i Thailand och då få buisiness visa, exakt hur det funkar vet jag inte men känner till några som har det. Då har du även rätt att jobba. Så om det är en sportsbar ska du nog tänka dig en riktigt stor variant om den ska kunna generera dom pengarna som behövs och inte en liten variant med hål i väggen och några tv apparater då bör du nog skaffa en thaigumma som står på pappren med allt vad det innebär. Sen finns det vissa som drar sig tillbaks och arbetar via internet och telefon från thailand som bas men om myndigheterna får reda på det så kan man vara körd.

Välkommen till forumet :thumbsup:

"b-tung " sa:
Du kan starta ett flermiljonsbolag(i bath) i Thailand och då få buisiness visa, exakt hur det funkar vet jag inte men känner till några som har det. Då har du även rätt att jobba. Så om det är en sportsbar ska du nog tänka dig en riktigt stor variant om den ska kunna generera dom pengarna som behövs och inte en liten variant med hål i väggen och några tv apparater då bör du nog skaffa en thaigumma som står på pappren med allt vad det innebär. Sen finns det vissa som drar sig tillbaks och arbetar via internet och telefon från thailand som bas men om myndigheterna får reda på det så kan man vara körd.

Välkommen till forumet :thumbsup:

Det är ju en riktigt stor sportsbar jag har tänkt mig, men kan tänka mig att den behöver vara riktigt riktigt stor då kanske ?

Tack!

Är du beredd att förlora en miljon kr så kör. Du har många engelsmän att konkurrera med.

Det går säkert bra i början men då den börjar ge vinst vill gärna någon annan ta över rörelsen.
Ett alternativ är att du kontaktar den mest korrumperade polisen ge honom 80% av rörelsen och din förtjänst blir att du har roligt under tiden. Det är din special kunskap du kan leva på går det att ersätta dig gör dom det.
De som driver sina rörelser år efter år gör som i det senare fallet jag tycker det verkar som de är nöjda också har du ett ställe som ger vinst 5000 bath varje dag får du ju 1000 bath själv.

"Khuntan " sa:
Det går säkert bra i början men då den börjar ge vinst vill gärna någon annan ta över rörelsen.
Ett alternativ är att du kontaktar den mest korrumperade polisen ge honom 80% av rörelsen och din förtjänst blir att du har roligt under tiden. Det är din special kunskap du kan leva på går det att ersätta dig gör dom det.
De som driver sina rörelser år efter år gör som i det senare fallet jag tycker det verkar som de är nöjda också har du ett ställe som ger vinst 5000 bath varje dag får du ju 1000 bath själv.

Ja, skrammande egentligen men inget att forundra sig over. Vet inte men har fatt for mig att ju langre ifran maktens centrum, dessto korruptare polis. Sen ar val ocksa servicebranchen den gren som ar svarast att bedriva och det ar manga som vill ha del av kakan.

Visst kan det lata som om vissa inlagg i denna trad later negativt och visst maste man val satsa for att vinna, men tyvarr ar ju verkligheten hard nar det galler detta och det maste man nog ta pa stort allvar.

Vi skall ju alla veta att thailandarna manga ganger ar lika javliga mot varandra som mot falanger. Vet ju har nere Ban Phe, hur man ser dagligen dessa svarta lanehajar som aker runt och samlar upp pengar och kan du inte betala sa ryker hela din verksamhet med innehall och det forekommer hot varje dag mot idkare i alla former.

Det ar bara en grej, sen finns ju manga andra incitament

Mvh Peter :wai:

Jag förstår vad ni menar. Men det som är min idé är iaf en riktigt stor sportbar med dels en riktigt storbilds tv, precis som Jimmie säger så runt 100 ". Sen skulle det finnas några andra 42 " lcd här och där så att utbudet inte är begränsat.
En tanke jag hade först var att ha tillräckligt många tv apparater runt om i baren så att man kan följa samtliga premier league matcher. Och då ha premier lague extra varje lördag med riktigt bra priser på öl och de får chansen att följa samtliga matcher!

Det här med maffian osv låter ju inte kul, men om man bara gör som de säger och ger dem en viss procent så borde det väll gå ?

Givetvis skulle det vaa roligt att tjäna stora pengar på iden, men prio ett är att få det att gå runt bara och ha en intressant framtid.

Angående så drickandet så är jag ingen party Nisse. Drickandet lämnar jag iaf utanför jobbet! Detta är ett seriöst projekt och inget lalal för att få dricka billig sprit.
Mooak
Nybörjare

Jag får be om ursäkt för föregående inlägg, ser att det har blivit lite fel här och där. Jag har den här diskutionen uppe på ett annat forum också och det var där jag skrev det där inlägget . Jag sitter på iphonen och skriver i nuläget därför att jag befinner mig på ett tåg.

Därför tyckte jag att det var lättare att kopiera än att skriva ett nytt sånt medelande på iphonen.

Kan man starta nåt eget som farang överhuvudtaget i Thailand om man är under 18 år?
Jag ser på äldre inlägg att TS är bara 17 år.

Men i vilket fall som helst är det bra att du har ett mål att kämpa för. :thumbsup:

Student visum och lever som backpacker, det är många som gör det och det går väl bra för de flesta, men vad bryr vi oss om dem, som det inte går bra för. Mai pen rai. Thai visdom eller är det kanske svenskt visdom.
?? :angel:

"Kycklingen " sa:
Kan man starta nåt eget som farang överhuvudtaget i Thailand om man är under 18 år?
Jag ser på äldre inlägg att TS är bara 17 år.

Men i vilket fall som helst är det bra att du har ett mål att kämpa för. :thumbsup:

Det stämmer att jag är under 18, detta är bara starten på min planering och jag kommer planera noga och kolla allt möjligt innan jag ens funderar på att sätta igång. Ska jag starta något så ska det vara seriöst!

"stridkvist " sa:
Det stämmer att jag är under 18, detta är bara starten på min planering och jag kommer planera noga och kolla allt möjligt innan jag ens funderar på att sätta igång. Ska jag starta något så ska det vara seriöst!

En eloge från mig för entusiasm och engagemang i ditt planerande :) :thumbsup: 8)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp