Skor i Thailand (Thailandskor) eller "Jag gillar inte flipp flopp då jag får skavsår mellan tårna"

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag gillar inte flipp flopp då jag får skavsår mellan tårna. Kör med sandaler som man även fäster därbak. Dessa fungerar alldeles utmärkt för bilkörning.

Barfota skulle jag inte klara. Vet inte vad svärfar brukar ha på sig, men tror att det är sandaler utan band vid hälen.

Flipp flopp o sandaler nej tack har allti gympa dojjir eller.sneakers på mig tycker inte om dom andra dojjorna ;-)

Flipp flopp är inte bra, men sandaler funkar för mig när man är hemma i huset annars så är det jumpa skor som gäller

Jeg bruker flipp flopp og kan ikke tenke meg å bruke noe annet. Når jeg kjører så tar jeg dem av å kjører barbent.

Når jeg er i Bangkok så ser jeg at spesielt kvinner kaster "stygge" blikk mot mine sko. Og grunnen er todelt. For flipp flopp er sko som en FATTIG risbonde bruker og så er det faktisk uhøflig å bruke flipp flopp utenfor landsbyen og risåkeren. Nesten like ille som å gå barbent.

Klarar inte av flipp flopp får ont i fötterna men brukar köpa sandaler av bättre kvalitet med bra sula.

Klarar inte av flipp flopp får ont i fötterna men brukar köpa sandaler av bättre kvalitet med bra sula.

Det finnes to kvaliteter med flipp flopp. De billige koster rundt 20-25 Baht og kan være litt harde å gå på, men de "eksklusive" koster rundt 100-120 Baht og dens såle er myk og fin å gå på.

Jag köper riktiga för 2000 bath skall vara bekvämt för fötterna.

Jag har skinnsandaler oftast med sula som formar sig.
Inga av dom har gått sönder än dom första kassera jag efter 2 år för skinnet börja se lite slitet ut.

Skulle aldrig falla mig in traska runt i ett par flipp flopp.

20150413_171330.webp
ser ut såhär dom jag har nu 1800 bath på rea.

Jag håller med @Jonas flip-flop går bort. Jag använder också sandaler, köper Ecco. Dom är dyra men håller länge och är supersköna på fötterna.

Som ett litet kuriosa kan jag nämna att flip-flop kallas för pisstofflor till sjöss. Detta kommer från tiden när dom flesta inte hade egen toalett i hytten. Då var det bekvämt och enkelt när man skulle gå på toaletten nattetid att sticka fötterna i ett par pisstofflor och gå till en av dom gemensamma toaletterna.

Men ... finns det något fulare än gympadojor med strumpor och shorts på det. .. sen Leo med is i handen ... ;)

Hellre det än fula sandaler o flipp flopp

Men e man lika vacker som mig så bär man upp ett par gympadojor ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp