Sjukdomar i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Rong inspirerade mig till att starta en ny tråd om sjukdomar. Detta är ett stort problem naturligtvis, jag ser bara hur mycket paracetamol min fru vill trycka i sig. Hade jag inte bromsat så vete tusan hur stor konsumtionen hade varit. Det finns ju risk för leverskador bl a.

Antibiotika vill man ju också käka i tid och otid med risk för multiresistenta som följd. Som tur är är detta ju receptbelagt, så nu är det bättre koll.

Vad har ni för erfarenheter?

Precis Gunnar, det var därför jag skrev "att detta är receptbelagt". Jag var kanske otydlig där, skulle ha skrivit i motsats till Thailand.

Ja,jag tror att man kan köpa nästan allt man vill på apoteken utan recept.
Berra min tjej var precis likadan med paracetamol.
Jag tror att dom äter väldigt mycket mediciner i onödan i Thailand.

"ynot " sa:
Ja,jag tror att man kan köpa nästan allt man vill på apoteken utan recept.
Berra min tjej var precis likadan med paracetamol.
Jag tror att dom äter väldigt mycket mediciner i onödan i Thailand.

Visst gör dom det och läkemedelsbolagen gnuggar händerna av förtjusning. Det är cyniskt och rent ut sagt för dj...ligt!!

Om dom nu käkar så mycket medeciner som ni söger då mår dom ju inget bra.
Men alla som jag träfft mår utmärkt :)

"Berralund " sa:
Precis Gunnar, det var därför jag skrev "att detta är receptbelagt". Jag var kanske otydlig där, skulle ha skrivit i motsats till Thailand.

Så bör du nog göra för Då kanske han fattar också.

"karraten " sa:
är all medecin receptfria i thailand?

Nej det e de inte o all medecin kan du inte få tag på där heller
när ja va nere för ett par år sen så smälde ja me hojen dagarna innan ja skulle ner o hade me mig morfinplåster men dom räckte inte för hela perioden
så jag va runt o skulle få tag på tabletter men nej nej fanns inte o få tag på
Så det blev en tur till sjukhuset för att prata me en läkare o då fick ja tillslut ut det ja behövde
inte samma styrka dock för min hade dom inte men gjorde inget för dom ja fick va mycke bättre ;)

Ett litet tips.
Om man gar till almanna sjukhuset for lite medisin ga nar dom har stangt efter kl 6pm,
man far hjalp direkt.
Gor alltid det ang min medisering

"glimten66 " sa:
Nej det e de inte o all medecin kan du inte få tag på där heller
när ja va nere för ett par år sen så smälde ja me hojen dagarna innan ja skulle ner o hade me mig morfinplåster men dom räckte inte för hela perioden
så jag va runt o skulle få tag på tabletter men nej nej fanns inte o få tag på
Så det blev en tur till sjukhuset för att prata me en läkare o då fick ja tillslut ut det ja behövde
inte samma styrka dock för min hade dom inte men gjorde inget för dom ja fick va mycke bättre ;)

Men du kan få tag väldigt mycket medecin nere i LOS utan recept mot vad du kan få i Sverige,både på gott och ont.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp