Sannhet eller overtro i Thailand .

Einar

Forumveteran
Jeg med flere av mine granner blei invitert hjem til ei som er kokka på en Resturang i Bangsaen . Ho er nett blitt enka ,mannen dode for en stund siden . Ho hadde laga mye god mat til oss , og så fikk vi et glass Thai-Whisky med soda .Når vi hadde spist ,og drukke og prata , så kom ho med noen nesten nye sko og la på grilen . Og svart royk over alt av gummisolane . Og jeg spor hva ho driver med , til kjerringen min . Då preika ho om den dode mannen skulle ha en behaglig reise til neste liv , og mye som jeg ikke forsto .

Screenshot 2026-03-14 051109.webp

Tall er viktig ,for noen tall betyr lykke . Når en Thai kjoper en ny bil er det svært viktig hva nummer skilt dei får . Kjoper en Thai lodder har dei sine lykketal .

Screenshot 2026-03-14 072447.webp

Jeg med flere av mine granner blei invitert hjem til ei som er kokka på en Resturang i Bangsaen . Ho er nett blitt enka ,mannen dode for en stund siden . Ho hadde laga mye god mat til oss , og så fikk vi et glass Thai-Whisky med soda .Når vi hadde spist ,og drukke og prata , så kom ho med noen nesten nye sko og la på grilen . Og svart royk over alt av gummisolane . Og jeg spor hva ho driver med , til kjerringen min . Då preika ho om den dode mannen skulle ha en behaglig reise til neste liv , og mye som jeg ikke forsto .

Screenshot 2026-03-14 051109.webp
Den kärringren är bara galen. Absolut inte normalt

Spokelse historier liker thailendarne å hore , her er ein av dei mest kjente historiene ,som er laget film om . Her er historien svært nedkorta , men orginalen finner dere vist dere googla litt .

Screenshot 2026-03-14 090949.webp

Screenshot 2026-03-14 091115.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp