Saker som går för sig i Thailand .... (Bildtråd)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Saker som går för sig i Thailand .... heter denna tråd och jag tänkte den kunde få handla om sådant som går för sig i just Thailand men som skulle vara helt otänkbart hemma i Sverige.

Det första jag tänker på är att man kan ta med sig en flaska sprit till diskoteket och att personalen sen är så hyggliga att servera den och passa upp med is och hålla på.... Tyvärr saknar jag bild på detta men kanske någon annan har eller kan fixa?

Min första bild är en ganska vanlig företeelse i Landet Smiles. Så här skyddar man sin egendom. Tror man skulle få fängelse för om man byggde sin mur på detta sätt i landet Sverige... (Utan att lägga några värderingar om det är bra eller dåligt)

Visa bilaga 15446

Ja det skulle säkert bli något i stil "Försök att tillfoga kroppsskada". Men det lär vara en effektiv metod mot objudna besökare! :police:

Detta spindelnät skulle aldrig tillåtas i sverige.

thailand 2010 133.webp

Vi är ju inte mycket bättre här i svedala, släng in en getöga på alla mc donalds restauranger och kolla på alla som äter med händerna dvs 100% :nod:

"matteisurin " sa:
Vi är ju inte mycket bättre här i svedala, släng in en getöga på alla mc donalds restauranger och kolla på alla som äter med händerna dvs 100% :nod:

He he, du tycker inte att det är någon skillnad på att äta det du själv tar med händerna, än att det kanske har varit 5 andras händer i det du själv ska äta utav. Är det dina egna familje anhörigas händer är ju en sak, men det måste väl ändå ha hänt att du har ätit tillsammans med folk du inte känner personligen.
Så är det här i Hong Kong att äter man mat tillsammans så plockar alla med sina egna händer,bryter av en bit och lägger tillbaka det som blir över på den gemensamma tallriken igen.
Och ingen springer ju iväg och tvättar händerna med tvål och vatten mellan varje gång man tar något nytt.

Man får väl en järnkista, har aldrig blivit dålig i magen i Thailand pga detta. Hemma i byn tar alla med händerna med händerna, skulle man inte käka då så hade man fått svälta. Men visst är det oaptitligt. :-\

Senaste gången jag var i BKK, så strövade jag och frun runt lite och thaibusiness är kända för sitt"go for it"attityd, men den här skylten tog i alla fall priset i min mening.
Tittar man på bilden så får man 10% + 2dollar "off Price"och en vi kan göra allt attityd. :thumbsup: :thumbsup:

cando.webp

Skarva sladderna in till huset går också för sig i Thailand..

//Peo

100_0230.webp

"Mats 49 " sa:
En tyvärr så vanlig syn det där.
Elsäkerheten är obefintlig emellanåt i Los.
Fin bild Peo. :thumbsup:

Mats 49
:wai: :wai:

Så rätt, och den man har e felkonstruerad.(elsäkerheten)
Som vv beredare i thailand sitter ju inne op toan, ofta med brytare under, np tycker thai för de har ju jordfelsbrytare inbygd = enkel död. Jordfelsbrytaren ska vara vid elcentralen och bryare lika så. Då är hela vägen skyddad om det skulle komma vatten på, jordfelsbrytaren i vv-beredaren är för mig ingenting, skyddar bara för fel i beredaren. Sen vat man ju inte mycket om jordning heller (OM det inte gäller döda).
För den som vill finnes idag prima elcentraler med jorfelsbrytare till låga priser i thailand,
se bara till att en som förstår, instalerar den

MVH kjell.t

;D ;D ;D
Tackar
Jag har ju hela tiden önskat lite mer ordning på forumet med humor och fakta.
Ser ut att komma nu
MVH kjell.t

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonymius
A