Positiva Thailand Tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Bara för att det saknas så startar jag en tråd om det positiva i Thailand.
Varenda tråd här är ju mest gnäll och elände.

Så här vill vi inte något gnäll. Har ni inget positivt att säga SÅ HÅLL KÄFTEN.

Allt uppskattas, till och med enkla saker som vädret:

Koh Phangan just nu: lätt molnigt, men solen bryter igenom. En svag vind och redan 29 grader.

Bara för att jag skrev att solen bryter igenom, så kom det ett stilla strilande regn.
Men det är ju posivt, för då får ju alla blommorna vatten och jag får tid att baka kanelbullar.

Bra KentBra!

Fram för positiva toner.

Vad jag gillar med Thailand (just i dag!) är vädret (varmt o skönt), det lättsamma sättet att umgås, den härliga frukten och de fina grönsakerna, priset på fläskfilé och att en pensionär (med låg pension) kan leva så gott här!

Tror jag tar och bakar morotsbröd idag (inspirerad av era kanelbullar)!

Bra legolas. Du kan ju.

Du vet väl vad de säger.
En hund som skäller, bits inte.

Det är bara äldre män från Isaan som gnäller.Vi som bor i den civiliserade deelen av Thailand njuter av livet här i paradiset. :thumbsup:

"gunnarg " sa:
Det är bara äldre män från Isaan som gnäller.Vi som bor i den civiliserade deelen av Thailand njuter av livet här i paradiset. :thumbsup:

Det där var gnäll om äldre män från Isaan, icke godkänt! :police:

Vi uppskattar att slippa en massa fulla och odrägliga turister i vårt paradis, att slippa detta är väldigt positivt. :)

"Kentbra " sa:
Bara för att det saknas så startar jag en tråd om det positiva i Thailand.
Varenda tråd här är ju mest gnäll och elände.

Så här vill vi inte något gnäll. Har ni inget positivt att säga SÅ HÅLL KÄFTEN.

Allt uppskattas, till och med enkla saker som vädret:

Koh Phangan just nu: lätt molnigt, men solen bryter igenom. En svag vind och redan 29 grader.

Jäkla bra initiativ Kentbra, det behövs i detta annars så negativa forumet. Vi skall lära oss att förstå Thailand och thailändarna istället för att bara trycka ner dem i skorna och ha dåliga omdömen om dem.

Idag är det en underbar dag med sol och alla ler och är glada, här i Ban Phe.

Insayt

Berra Det som är negativt för en person, kan vara positivt för en annan.
Det enda negativa hittills är just ditt sätt att läsa gunnarg åsikt.

Glöm inte att ett folks hjälte, kan vara ett annats folk terrorist.

Jag får skriva något positivt med.
Jag älskar min fru +har inte fått något myggbett idag och nu skall jag sova middag efter en positiv pizza.

Nyss hemkommen från gymmet. Mår som en prins. Det är positivt! Sedan blir jag så inspirerad av att läsa om allt bakande, att jag bara måste ta moppen ner till BigC och köpa mjöl och jäst. Allt detta hade aldrig hänt i Sverige, bara i Thailand. Det ger mig glädje.

/Anubaan

"Kentbra " sa:
Berra Det som är negativt för en person, kan vara positivt för en annan.
Det enda negativa hittills är just ditt sätt att läsa gunnarg åsikt.

Glöm inte att ett folks hjälte, kan vara ett annats folk terrorist.

Du har delvis rätt där Kent och det tar jag åt mig. Men att skriva att Isaan inte är civiliserat är väl inte särskilt positivt. Alla har vi väl hittat vårat paradis, och för mig är det frugans familj och lugnet uppe i Isaan. Detta är enormt positivt, åtminstone för mig. Jag behöver inte en massa turister runt mig, det är dom vänliga människorna hemma i byn som jag älskar.

"Berralund " sa:
Du har delvis rätt där Kent och det tar jag åt mig. Men att skriva att Isaan inte är civiliserat är väl inte särskilt positivt. Alla har vi väl hittat vårat paradis, och för mig är det frugans familj och lugnet uppe i Isaan. Detta är enormt positivt, åtminstone för mig. Jag behöver inte en massa turister runt mig, det är dom vänliga människorna hemma i byn som jag älskar.

Nä, där får jag nog ge Berra rätt, hur civiliserade är vi själva på en skala, tänk på det!

Insayt

Ok Berra, men glöm inte att tala om för frugan med familj hur mycket du uppskattar dem.

Det är sånt som behövs i det här landet.

Det, Kent gör jag flera gånger varje dag även när jag jobbar. Då blir det minst två dagliga samtal, särskilt nu när hon snart är höggravid. :)

"legolas " sa:
jag tycker att det äe jättepositivt med denna tråden i detta forum, det ger liksom balans och sinnesro till fanatikerna och sinnesfrid till resten...livet leker och solen steker....

legolas ;D

sinnesro till fanatikerna och sinnesfrid till resten.

hahhaaaaaaaaaaa,,,,Lego du kan ju få till det alltid måste bara få ge dig en karma för den ;D ;D ;D ;D

ivrige Ivar :wai:

Får väl skriva någe positivt om detta me

maten vattnet vädret brudarna o spriten o så klart min fru som sliter som en hund på sitt jobb ;)

Det som för mig är positivt i Thai är min Honda Shadow som står och väntar på mig ,samt att jag anser mina svärföräldrar vara mer förstående och trevliga än min hustru, undrar hur många som känner så ,min hustru har tittat på guld i Nacka Forum i tre timmar idag ,det är positivt säger hon ,hon siktar väl på en sudd när jag säljer huset ..

Positivt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp