MC i Thailand

Sen tycker jag nog att trafiken är för intensiv för att kunna njuta av att åka hoj.
Lite synd för eg vill jag väldigt gärna köpa en riktig hoj.
Substitutet får bli en fet jeep om jag hittar nån. Men ska va en riktigt fet annars kan det kvitta.
Norr ut är u trafiklägret bättre och lugnar, får väl hyra en och dra upp till Chiang Mai.

Norr ut är u trafiklägret bättre och lugnar, får väl hyra en och dra upp till Chiang Mai.
Vet jag inte om jag kan hålla med, vägarna söderut ifrån han har ju mycket mindre trafik än dom norr över.

Senast redigerad av en moderator:
Vet jag inte om jag kan hålla med, vägarna söderut ifrån han har ju mycket mindre trafik än dom norr över.
Inte när jag kört, i Isaan är det mer men uppåt trakterna du bodde innan var du ju nästan tomt när vi åkte. Iofs dagar mitt i veckan i november för några år sedan ...

Vägarna söderut från HH har tagit mycket stryk efter alla regn och kan hålla dålig standard bitvis.
I övrigt tycker jag att det är väldigt mycket trafik söderut efter 4:an, det är ju den enda vägen som knyter samman syd med centrala, mycket bussar och annan tung trafik dygnet runt, vägarbeten och strul.

Inte när jag kört, i Isaan är det mer men uppåt trakterna du bodde innan var du ju nästan tomt när vi åkte. Iofs dagar mitt i veckan i november för några år sedan ...
Åker mycket på vägarna i norr och det är just som du säger olika på olika tider. Efter 8. 30 när alla är på jobbet är trafiken lugn framåt eftermiddagen. Ta 101 som går uppåt Nan det är livlig trafik vissa tider, högtrafik ungefär som i Sverige. Även i Chiang Mai är det rätt lugnt på lågtrafik. Det bör ju bara ca tio miljoner människor i norra Thailand jämfört med 22 i Isan, borde synas i trafikintesitet.

Senast redigerad av en moderator:
Vägarna söderut från HH har tagit mycket stryk efter alla regn och kan hålla dålig standard bitvis.
I övrigt tycker jag att det är väldigt mycket trafik söderut efter 4:an, det är ju den enda vägen som knyter samman syd med centrala, mycket bussar och annan tung trafik dygnet runt, vägarbeten och strul.
När körde du åt det hållet sist.
Antar att dom har tagit mycket stryk nu det sista pga. översvämmningarna.
Men jag körde däremellan i November förra året dom har byggt ut och höll på och bygga ut vägarna och var en ren fröjd att köra på från Hua Hin-Kao Sok-Krabi-Phang Na.
Riktigt fina vägar, åkte där några år tidigare och då va det skit men nu kanonvägar.

När körde du åt det hållet sist.
Antar att dom har tagit mycket stryk nu det sista pga. översvämmningarna.
Men jag körde däremellan i November förra året dom har byggt ut och höll på och bygga ut vägarna och var en ren fröjd att köra på från Hua Hin-Kao Sok-Krabi-Phang Na.
Riktigt fina vägar, åkte där några år tidigare och då va det skit men nu kanonvägar.
Senast var i år 26 februari-3mars med buss till Chumphon, 28 november- 3 december -16 till Surat Thani, 14-17 november till Bang Saphan. Två turer till Prachuap Khiri Khan så jag är bekant med sträckan söderut.
Delar av 4:an och även järnvägen spolades ju bort av skyfall vid Bang Saphan i november så det var totalstopp i 48 timmar. Kanske efter du åkte?

Sen bodde jag ju i 13 månader i Pranburi bara 300m från väg 4, så nog har jag god uppfattning om trafikmängden.

Senast var i år 26 februari-3mars med buss till Chumphon, 28 november- 3 december -16 till Surat Thani, 14-17 november till Bang Saphan. Två turer till Prachuap Khiri Khan så jag är bekant med sträckan söderut.
Delar av 4:an och även järnvägen spolades ju bort av skyfall vid Bang Saphan i november så det var totalstopp i 48 timmar. Kanske efter du åkte?

Sen bodde jag ju i 13 månader i Pranburi bara 300m från väg 4, så nog har jag god uppfattning om trafikmängden.
Då har väl vägarna förstörts nu då, synd för var riktigt fina sträckor att köra på.
Fast var väl mest efter Chumphon runt Huahin var inte mycket gjort.

Är inte en biker men försöker att ha lite koll här o där;
V Rod har väl en Porsche motor, så som slipper man se längs vägrenen o mecka motor 555

På den tiden när jag hade en bar i Phuket så var en av stammisarna en ingenjör. Det kom en snubbe på sin minst sagt oställda HD. Den (som så många andra HD) lät förjävligt på tomgång.

Han beställer in en ny öl o säger till HD snubben -Hur fan kan du åka omkring med det skitet o tro att det låter bra?
Kan inte härma i text lätet på den snetändande HD som han uttryckte. Bam bambam bam bambambam. 5555.

Snubben blev sne och åkte vidare (efter att motorn stannat 3 ggr under tiden han försökte vända eländet.

Bilden nedan är väl en typisk HD'are;)
Försökte hitta en bild där man sitter med armarna rakt ut, benen likaså. Liknar att föraren är en urangutanng som håller fast i fordonet 555.
1km längre fram så mekar dom med förgasaren läns vägrenen 555

Jag dömmer inte, har bara varit för mycket längs E4'n

IMG_1305.webp
Tyvärr sant , men som du säger vRod är ingen riktig HD , därför är den så mycket bättre .,,med en fin maskin som inte från början är felbyggd , och med ett grymt vrid samt massor med Power , en cykel i min stil , men vill inte lägga mina sparslantar på en sån ,,

Då har väl vägarna förstörts nu då, synd för var riktigt fina sträckor att köra på.
Hua Hin har ju Thailands bästa klimat, :) men söder om Prachuap Khiri Khan ner mot Surat Thani har kanske landets sämsta väder. Närheten till två hav ger nederbörd.

Njae Kurant är inte riktigt up to date, dom har i sommar slutfört många av vägarbetena och från HH och söderut är vägen nu riktigt fin.

Njae Kurant är inte riktigt up to date, dom har i sommar slutfört många av vägarbetena och från HH och söderut är vägen nu riktigt fin.
Ja, du har säkert åkt sträckan söder om Prachuap Khiri Khan flera gånger efter mig och sluppit köerna vid alla vägarbeten, men det är väl rätt nyligen det spolades bort vägmassor där nere igen?
Var ju häftiga bilder ute på nätet och att folk skulle rapportera på FB att man var i säkerhet.

I alla fall kanske det blir en MC tur i området kring nyår, gillar omgivningarna där.

Ja, du har säkert åkt sträckan söder om Prachuap Khiri Khan flera gånger efter mig och sluppit köerna vid alla vägarbeten, men det är väl rätt nyligen det spolades bort vägmassor där nere igen?
Var ju häftiga bilder ute på nätet och att folk skulle rapportera på FB att man var i säkerhet.

I alla fall kanske det blir en MC tur i området kring nyår, gillar omgivningarna där.
Ja folks bilder på fb ger jag inte mycket för.
Skulle jag trott på dom så borde jag köpt en jetski för verkar som Pattaya har vart översvämmat med meterdjupt vatten nästan dagligen dom 6 veckor jag vart hemma om man skall tro fb inlägg ;)

Ja folks bilder på fb ger jag inte mycket för.
Skulle jag trott på dom så borde jag köpt en jetski för verkar som Pattaya har vart översvämmat med meterdjupt vatten nästan dagligen dom 6 veckor jag vart hemma om man skall tro fb inlägg ;)
Nu läste du fel eller tolkade fel, bilderna var från thailändsk media som Bangkok Post, det var på FB man skulle rapportera att man var i säkerhet som jag såg flera FB-vänner i HH gjorde.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp