Markpriser i Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej
Jag är ny medlem och tänkte börja min första inlägg med att fråga lite om markpriser i Thailand generellt.

Med vänliga hälsningar

Peyman

"Peyman69 " sa:
Hej
Jag är ny medlem och tänkte börja min första inlägg med att fråga lite om markpriser i Thailand generellt.

Med vänliga hälsningar

Peyman
Varför är di intresserad av markpriser i Thailand när du inte kan äga mark där,eller skall du bli sponsor till en Isaan familj? ;D

Hej,
Har du tänkt köpa mark för att odla Eller bygga? I stad Eller landsbygd? Om du vill ha billig mark så såg min fru att man kan köpa I Pattani för 10,000฿ per rai. Om du vill köpa på landet I isaan kan det kosta från 30,000฿ till 200,00 beroende på hur långt ut i skogen du vill bo.
I en stad I tex udon kan det kosta 1000,000 I utkanten av Stan och 20 ggr mer I centrum.

I Bangkok kan en markbit kosta 50,000-250,000 per wah

"gunnarg " sa:
Varför är di intresserad av markpriser i Thailand när du inte kan äga mark där,eller skall du bli sponsor till en Isaan familj? ;D
Tror jag med han vill veta hur mycket han ska skicka, jag skickade c:a 200.000bath det räckte till en markbit med ett litet hus på + div. annat och det var ett väldigt billigt hus, kommunalt vatten framdraget + EL!
Jag tycker 200.000 är en bra början, därefter tillkommer en del annat.

"krister " sa:
Hej,
Har du tänkt köpa mark för att odla Eller bygga? I stad Eller landsbygd? Om du vill ha billig mark så såg min fru att man kan köpa I Pattani för 10,000฿ per rai. Om du vill köpa på landet I isaan kan det kosta från 30,000฿ till 200,00 beroende på hur långt ut i skogen du vill bo.
I en stad I tex udon kan det kosta 1000,000 I utkanten av Stan och 20 ggr mer I centrum.

I Bangkok kan en markbit kosta 50,000-250,000 per wah

Patani? glöm inte att konvertera så Du blir muslim.....

"Hans Svensson " sa:
Tror jag med han vill veta hur mycket han ska skicka, jag skickade c:a 200.000bath det räckte till en markbit med ett litet hus på + div. annat och det var ett väldigt billigt hus, kommunalt vatten framdraget + EL!
Jag tycker 200.000 är en bra början, därefter tillkommer en del annat.

Och du lever idag med den kvinnan ::)

Peyman69

Tror nog att det är bättre att Du undersöker i vilken provinse Du är intresserad av att köpa mark i, därefter så kontaktar Du en mäklare i provinsen , där får Du nog dom bästa svaren....

"Phonta " sa:
Och du lever idag med den kvinnan ::)
Det är avslutat, tjejen jag skrev om i tråden, "att skicka pengar"...Hon heter Pin och bor nu i huset med sin dotter inte långt från sin mamma och syster.
Det var hennes dröm att få ett hus så jag blev hennes jultomte kan man säga... :xmas_smiley:

"Hans Svensson " sa:
Det är avslutat, tjejen jag skrev om i tråden, "att skicka pengar"...Hon heter Pin och bor nu i huset med sin dotter inte långt från sin mamma och syster.
Det var hennes dröm att få ett hus så jag blev hennes jultomte kan man säga... :xmas_smiley:

Jag tror jag förstår varför Du skrev tidigare, att få leva som fattigpensionär....

Jag förstår inte varför vissa personer här på forumet tror att dom är så mycket bättre än andra. Varför ska man alltid kacka på en del personer? Och sen varför ska vissa alltid hoppa ur tråden. Handlar den här tråden om att inte leva med dom man har varit snälla mot eller har jag fattat fel??????????

hilmer du har helt rätt.
Det är säkert fler som tycker som du men vill inte stöta med dom som vill styra det här forumet, Det spåprar ut på nästan varje tråd om man går tillbaka och läser trådarna.
Karma på väg

Jag tycker inte att det är så OT. På detta forum är det ju flest västerlänningar och dessa kan ju inte äga mark i sitt eget namn i Thailand, bara via någon thai (ex.vis fru eller barn) eller via ett företag etc. Finns ju iofs nationaliteter som får äga mark i Thailand.

Visst frågade TS efter priser på mark i Thailand och fick några svar, men samtligt påtalade någon risken med att köpa mark via sin fru/flickvän.

Det har ju diskuterats otaliga gånger på alla forum om man får gå OT i trådar och hur mycket. Är det faktatrådar ska de ju hållas rena annars för att få en diskussion i en "smal tråd" måste man nog acceptera det.

Faktatrådar borde markeras på något sätt så alla vet att här gäller fakta och inga diskussioner.

En markpristråd skulle ju vara en intressant faktatråd, så snart någon gjort eller hört om en markaffär kan de ju lägga upp information om den försäljningen, men då ska det ju vara fakta och inga rykten.

En sån tråd ska ju innehålla storlek på marken, provis, hur marken ligger (nära stad, i by, ute i nowhere, nära vatten, nära stor väg, får man bygga där, pris etc.

Hillmer, Farang 53

Varför går Ni inte ihop som en grupp och begär hos forumets ägare, att moderatorerna ser till att allt off topic raderas.

"Ubon " sa:
Hillmer, Farang 53

Varför går Ni inte ihop som en grupp och begär hos forumets ägare, att moderatorerna ser till att allt off topic raderas.
Det är bättre att dom som har problem med andras åsikter eller kommer med spydiga komentarer klivar av tråden så andra kan diskuter i sak. Är det för mycket begärt.

"Farang53 " sa:
Det är bättre att dom som har problem med andras åsikter eller kommer med spydiga komentarer klivar av tråden så andra kan diskuter i sak. Är det för mycket begärt.

Att svara på mitt inlägg, är inte det off topic?

"Farang53 " sa:
Vad är topic i den här tråden?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp