Marijuanaodling I Thailand

Hörde i något program från Usa om ett ex antal procent går över från alkohol till marijuana så skulle det gynna sjukvården otroligt mycket ..Sen lita på dessa tvcirkusar därifrån e en annan sak....
När man hamnade på en båt med mycket fylla var det bråk slagsmål var jävla helg i sjön, men på en båt med marijuana rökare var det lungt och fint och inga besök i sjukhytten

Khon kaen är ju ingen båt fast det finns en och annan sjöman som bor här
Ganska trevlig stad. efter Udon Thani den av tre bästa här inom räckhåll för mig. Korat är en skittråkig stad anser jag , mest för att det är svårt att finna det ,man söker, Inga barer att tjöta med folk på. bor man i en risby så vill man ibland lkunna snacka med andra Faranger då och då

Ganska trevlig stad. efter Udon Thani den av tre bästa här inom räckhåll för mig. Korat är en skittråkig stad anser jag , mest för att det är svårt att finna det ,man söker, Inga barer att tjöta med folk på. bor man i en risby så vill man ibland lkunna snacka med andra Faranger då och då
Hej

Håller med om Korat, vi hade släkt som bodde där tidigare och vi besökte ju dessa ibland och jag fastnade inte för den staden heller, under den torra årstiden är det extremt torrt och varmt, då påminner det nästan om en stad i ”Sahara”, sen under regntiden drabbas staden mer eller mindre årligen av kraftiga översvämningar.

Jag föredrar norra isaan där det inte blir riktigt lika varmt under den varma årstiden och svalt på vintern, favoritstäderna för mig är Nong Khai och Phonphisai längs Mekongfloden, vi har ju gott om bekanta där och båda städerna har en hel del utlänningar, det är båtar och folk i rörelse vid floden och dess gränsövergångar, floden ger svalka under den varma och torra årstiden, båda städerna har också en omfattande gränshandel.

Udon Thani besöker vi också några gånger varje vinter och vi har släkt och vänner där också, pojken gillar att åka dit eftersom han då kan bada i pool, gå på bio och äta lite falangmat på restauranger o.s.v, Udon Thani måste väl vara den stad i Isaan som har flest falanger.

Khon Kaen ligger ju ganska långt ifrån vår by och vi har ingen släkt där, så det blir sällan några besök där för vår del, men jag har en falang kompis som är skollärare där, honom har vi besökt någon gång, staden är helt ok tycker jag.
Det finns ju det mesta man behöver och även för barnen finns det en hel del som lockar t.ex ett Zoo, Dino vattenpark, Central Plaza och ett stort parkområde med en mindre sjö.

Mvh isan lover

.

FB_IMG_1661966543802.webp

Bor inte i nån risby utan en fiskeby. Kan inte minnas när jag pratade med farang sist. Det vart nån som kom fram och prata om bilen. Och nån kund man sålt grejer till men det är allt. Sen har man ju tillgång till stenbordsexperterna här på TS 24/7 så man går ju aldrig helt rådlös.

I Thailand odlas det både högt och lågt, överallt verkar det som. Utrustning för odling slutsålt på många platser.
Har ju poppat upp affärer som säljer lite överallt och nu ser det ut som priser på iaf lokalt odlad cannabis kraftigt gått ner.
Premiumröka håller fortfarande höga priser, 6-900 B/gram medans lokalodlat kan hittas för 4 Bht/gram för den som köper större volymer.
Rimligen borde priserna på premiumprodukter snart också börja falla i pris.
Har en kompis som bl.a. säljer klonade plantor a 300 Bht, han är mycket duktig inom detta och kommer snart jobba för en av thailands rikaste familjer. "Cannabis, soon in a beer close to you", vem vet :-)
Reguleringar förväntas komma men först ska de tunga spelarna i Thailand dela upp marknaden mellan sig, de små smulorna kan folket få gissar jag gäller även denna gång.

Här en av svärmors blommor.

G3.webp

/ SatanG

I Thailand odlas det både högt och lågt, överallt verkar det som. Utrustning för odling slutsålt på många platser.
Har ju poppat upp affärer som säljer lite överallt och nu ser det ut som priser på iaf lokalt odlad cannabis kraftigt gått ner.
Premiumröka håller fortfarande höga priser, 6-900 B/gram medans lokalodlat kan hittas för 4 Bht/gram för den som köper större volymer.
Rimligen borde priserna på premiumprodukter snart också börja falla i pris.
Har en kompis som bl.a. säljer klonade plantor a 300 Bht, han är mycket duktig inom detta och kommer snart jobba för en av thailands rikaste familjer. "Cannabis, soon in a beer close to you", vem vet :)
Reguleringar förväntas komma men först ska de tunga spelarna i Thailand dela upp marknaden mellan sig, de små smulorna kan folket få gissar jag gäller även denna gång.

Här en av svärmors blommor.

G3.webp

/ SatanG
Det är ett jävla sattyg.

De hade en stor utställning i Central när ja kom med dottern. Jag sa att jag gillar inte alla droger.. hon svara att "det är inga droger... det är lagligt"... hon är 16 år och hon tror det är helt ofarligt därför att det är lagligt.

Det kan gå åt helsike för ungdomen i detta land

Det är ett jävla sattyg.

De hade en stor utställning i Central när ja kom med dottern. Jag sa att jag gillar inte alla droger.. hon svara att "det är inga droger... det är lagligt"... hon är 16 år och hon tror det är helt ofarligt därför att det är lagligt.

Det går ju inte direkt att se på plantan hur mycket yrsel det ger per gram och vilken som är laglig att driva upp. På ölen här hemma i Sverige kan jag i vart fall välja om jag ska framföra ett fordon (=dricka lättöl) eller om jag ska ta taxi (=dricka starköl).

Själv har jag aldrig provat narkotika och jag har gjort ett aktivt val att inte lägga på mer laster än vad jag har. Livet har så mycket mer att ge än droger.

Det är ett jävla sattyg.

Som jag skrev, testade en probe av den medicinska CBD varianten, riktigt bra, lugn som en filbunke samt sov sen gott 8 timmar den natten, Riktigt bra, inte ett sattyg detta CBD , Men den andra har jag inte testat, den som man blir hög av

Det går ju inte direkt att se på plantan hur mycket yrsel det ger per gram och vilken som är laglig att driva upp. På ölen här hemma i Sverige kan jag i vart fall välja om jag ska framföra ett fordon (=dricka lättöl) eller om jag ska ta taxi (=dricka starköl).

Själv har jag aldrig provat narkotika och jag har gjort ett aktivt val att inte lägga på mer laster än vad jag har. Livet har så mycket mer att ge än droger.
Alla cannabisplantor är fn lagliga att odla i Thailand. Det är i budsen, blomman, det roliga thc finns. Blommar plantan inte är det bara att slänga.

/ SatanG

Lokala strängar såg jag pris under 4k/kg.
De eftertraktade utländska kvalitetssträngarna ligger från 1000b/3gram och upp. Stor brist fortfarande på dessa men det kommer nog falla rejält där med.

/ SatanG

Jag trodde att det bara var plantor med låg thc som fick säljas... Eller är det bara extrakten som inte får innehålla för mycket thc?
Vad jag kan se röker folk på för fulla muggar nu. Khaosarn rd är en stor jäkla knarkfest. Rejvfest. På stranden i Pattaya sitter folk o röker överallt. Vet intd hur mycket landet eller staten tjänar på detta sattyg, lycka till att beskatta dessa pundare.

Vad jag kan se röker folk på för fulla muggar nu. Khaosarn rd är en stor jäkla knarkfest. Rejvfest. På stranden i Pattaya sitter folk o röker överallt. Vet intd hur mycket landet eller staten tjänar på detta sattyg, lycka till att beskatta dessa pundare.
Sjukhusen lär väl tjäna en liten hacka på detta påfund. Såg någon artikel där det var något (troligtvis statligt) sjukhus som uttalade sig oroligt i ökade antal som rökt marijuana och som sökte sig vård pga användandet och legaliseringen. Detta sedan i juni.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp