Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mackfaktorn

Forumräv
Tänkte att jag skulle försöka mig på att starta en tråd jag med.Men eftersom min skriftkonst har en hel del övrigt att önska så blir det nog mest bilder.
Börjar med några nyss inscannade från kamala beach,phi phi,och koh lanta från år 2000

002.webp

003.webp

004.webp

006.webp

Kan bara hålla med de andra, ska bli skoj att följa.

Karma kommer

Roligt att se bilder från den civiliserade delen av Thailand och kan tänka mig att mången tår av längtan till havet av dessa Isaanturister och tvångsboende ute i tassemarkerna. ;D

Tack för all push har väl en 5-10tusen bilder (thai) fast utsprida i div album osorterade och på tre olika datorer två kameror + mobiler fick igår tillsist fingrarna ur arslet å började scanna in gammla foton iaf.

Ledarn då kanske du känner Tack kocken på paradis? Sätter in lite bilder.

Har själv bott där 4 ggr tycker med att det blivit en jäkla skillnad både vattnet vet ej om det beror på tsunamin eller turistinvasionen även blivit för exploraterat för min smak kommer säkert att fara dit igen men kommer nog inte att stanna där någon längre tid.

009.webp

010.webp

013.webp

"legolas " sa:
gunnarg, du hade varken pengarna ,kunskapen eller någon vilja överhuvudtaget att kunna ta dig längre än några mil ifrån flygplatsen hem till Sverige igen... Spå du skall inte prata om Thailands Zeb McCahan´s, styrkefenomen som bpor i isaan och som klarar av att bo där.... sketgubbe ;D

legolas

Det där gav dig banne mig en karma, lego. Karln vet uppenbarligen inte vad han talar om eller också så jäklas han bara.

Mackfaktorn, keep up the good work!! :thumbsup:

Lite fler phi phi bilder tyckte det var rena paradiset första gångerna man var där Ni som varit där vid den tiden håller säkert med bildkvaliten på inscannade bilder ger väl tyvär inte stället full rättvisa tror dom är tagna med 200 asa dessutom men men.

007.webp

021.webp

023.webp

024.webp

"Mackfaktorn " sa:
Lite fler phi phi bilder tyckte det var rena paradiset första gångerna man var där Ni som varit där vid den tiden håller säkert med bildkvaliten på inscannade bilder ger väl tyvär inte stället full rättvisa tror dom är tagna med 200 asa dessutom men men.
Jag gillar dina bilder så en karma har jag givit dig.
Hoppas att du inte tycker det vara förmätet om jag ger dig ett tips på vad du kan göra för att enkelt förbättra de skannade bilderna.
Jag använder att program som heter theGimp vid bildredigering. Det är gratis och kanon för oss amatörer. Jag vet att det finns folk som tjatar om Photoshop men det är som att skjuta kråkor med luftvärnskanon.
Allt jag har gjort är att använda en funktion som heter "automatisk vitbalans" och skärpt till bilderna. Detta tog totalt två minuter.
En viss skillnad?

015.webp

029.webp

Var på phiphi första gången 89 och andra gången 90, ska kolla med resesällskapen om det finns några bilder därifrån. 89 resta man med sitt gamla x, 90 resta man som singel med kompisar, snacka om kontraster när det gäller reande .......
Då var det riktigt soft måste jag säga. Vill nog inte tillbaks efter vad jag har sett och hört!

"Berralund " sa:
Det där gav dig banne mig en karma, lego. Karln vet uppenbarligen inte vad han talar om eller också så jäklas han bara.

Mackfaktorn, keep up the good work!! :thumbsup:
Vem vet bäst.Jag som bori landet på låtsas eller du som bara besöker som turist? ;D ;D ;D

"mackes " sa:
Och vad vet du om Isaan?

Hmmm, det är ju bra att han skriver "landet på låtsas", för så är det ju i turistghettona söderöver. Och att komma att påstå att man är turist när man har hus och familj mitt i en isaansk by (även om vi bor i Sverige) talar ju sitt tydliga språk. Nej tacka vet jag lugnet där uppe, jag står gärna ut med en och annan galande tupp och skällande hund. Det är bra mycket bättre än fulla turister söderöver.

"Lugnet
"Berralund " sa:
Hmmm, det är ju bra att han skriver "landet på låtsas", för så är det ju i turistghettona söderöver. Och att komma att påstå att man är turist när man har hus och familj mitt i en isaansk by (även om vi bor i Sverige) talar ju sitt tydliga språk. Nej tacka vet jag lugnet där uppe, jag står gärna ut med en och annan galande tupp och skällande hund. Det är bra mycket bättre än fulla turister söderöver.

Lugnet var ordet .. Jag har farit över hela Thailand flera gånger, och det enda som tilltalar mig i norra Thailand är Chiang mai + omnejd

Ska jag bosätta mig i Thailand (Asien) så kräver jag åtminstonde havet och stränderna. Jag Menar inte på någotvis att det är något större fel på Issan.. Men det passar inte mig alls.
Jag har under alla dessa år på CM insett att de flesta som klankar ner på södra Thailand ( Phuket med tillhörande områden)är gubbar som endast besökt detta paradis tillfälligt.

Dessa gubbar har en tendens att låta lite avundsjuka i sina inlägg :)

"Gazton " sa:
"Lugnet
Lugnet var ordet .. Jag har farit över hela Thailand flera gånger, och det enda som tilltalar mig i norra Thailand är Chiang mai + omnejd

Ska jag bosätta mig i Thailand (Asien) så kräver jag åtminstonde havet och stränderna. Jag Menar inte på någotvis att det är något större fel på Issan.. Men det passar inte mig alls.
Jag har under alla dessa år på CM insett att de flesta som klankar ner på södra Thailand ( Phuket med tillhörande områden)är gubbar som endast besökt detta paradis tillfälligt.

Dessa gubbar har en tendens att låta lite avundsjuka i sina inlägg :)

Ja vi har ju alla olika tycke och smak. Jag trivs utmärkt där uppe men jag skulle ljuga om jag påstår att havet inte lockar ibland. Men det går ju att åka dit till en icke alltför avskräckande summa.

"Berralund " sa:
Ja vi har ju alla olika tycke och smak. Jag trivs utmärkt där uppe men jag skulle ljuga om jag påstår att havet inte lockar ibland. Men det går ju att åka dit till en icke alltför avskräckande summa.

Precis som jag skrev tidigare : Avundsjuka

Hade tanten din haft sitt hem någonstans på Phuket, så hade du pratat dig svettig om det. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp