legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har jag lyckats läsa ikapp. Det har vart lite struligt med det mesta så forumet har fått stå över lite.
Kul att du kastar in dina bildspel. Har sett dom på Youtube men kul ändå.
Hur har du lyckats att få till ditt vötrbröd: Har du fyndat nåt nytt mjöl eller.
Du är ju inte så noga med karma vet jag :D men du får en ändå ;)

Till Lego o er andra på bildspelet den rosa blomman innan Younyuit när hon har den röda tröjan den e bra för er om ni har mygg för den dofrten gillar inte myggen

Vet faktiskt inte Lego ja har ju inga mygg :) beror de inte på tror du att när dom små liven e vakna så har vi kanske långbyxor på oss

De va tanten som sa det där angående blomman när vi tittade på bildspelet ibland e dom bra att ha ;)

Känner ett behov av att fråga dig om din kvinnosyn är ett arv, eller om du enbart har taskiga erfarenheter av "Falangkärringar" eller finns det någon annan förklaring?

så noterade jag en otrolig mångfald av dessa falangtanter som man ju helst inte vill se härnere på våra ”breddgrader”. Här finns absolut ingenting för dem att göra mer då än möjligtvis ”hänga” på stranden på dagarna.

De trodde ju i sin enfald att flickorna tycker att det är sååå roligt när en vitkäftad falangkärring sitter där och tror att hon är väninna med thaidamen, glöm det!! Secka stolpskott till kärringar!!! Nä ut med Er därifrån och förstör inte paradiset med Er närvaro på baren....

Det fanns dock inte en vettig tanke i huvudet på dessa falang-monster, de bara kör på, vet inget, kan inget och förstår inget. Det enda de vet är att de är utkonkurrerade utav sina thailändska medsystrar. Så istället för att skärpa till sig, så gör de sig till åtlöjen härnere, jag säger bara fy för den lede för sådana människor.

Sedan vill männen komma tillbaka hit, det sista paradiset på jorden för MÄN, men som idiotiska trög/korttänkta män håller på att sakta förstöra genom att dra med sig "potatismoset till korvkiosken”. Jag fattar bara inte dessa mesproppar till män, som inte håller sina kärringar borta härifrån, de är rena rama idioter....

"legolas " sa:
Jag behöver ju inte "samla poäng", jag bor ju härnere och kan ju högaktningsfullt skita i vad de tycker, och DET är nog den största belöningen en man kan få när man bosatt sig härnere en bra bit hemifrån.

Dessa är kanske också Chaimai medlemmar.

Då kan man ju utgå ifrån att din dotter aldrig lär kunna eller får hälsa på dig, men det är väl meningen också eftersom hon är en falangtant i högsta grad av ditt eget kött och blod som du har vart med och skapat.
Stackars dotter säger jag då, jag hade blivit väldigt ledsen och besviken om min far inte hade velat att jag hälsade på honom. Även när mina bägge bröder var bosatta där, vilken besvikelse om dom inte hade velat träffa den enda syster dom har.

"legolas " sa:
Inga problem alls. Nu bor ju inte jag i en bar i Pattaya precis, så hon lär inte behöva hänga i någon sådan och störa abetsron där, när hon besöker mig!!

Bra det, men hon är fortfarande en av dom där falangkärringarna du pratar om.

Det kan ju vara så att de utländska damerna var därför att ragga unga tjejer.
Eller det kan ju vara så att damerna hade har tänkt sig lite rumla runt på semestern och blir besvikna när de märker att de inte står sig i konkurrensen. De brukar ju alltid lösa sig hemma tänker de det är bara att vänta ut grabbarna ju fullare och senare kvällen lider klara ju en 50 årig kvinna få tag på en 25 grabb som tilloch med bjuder på drinkar för att få till det.
Jag vet inte hur det är för utländska damer runt 50-60 kan de få tag på unga killar i Thailand om de betalar.
Eller är damer inte vana att betala om de skall bli något så skall det vara gratis eller bli bjudna de är under deras värdighet att stå för kalset oavsett.

kHUNitTAN:ag vet inte hur det är för utländska damer runt 50-60 kan de få tag på unga killar i Thailand om de betalaR.jag ger dig all respect,,,,,,,men vem är du?,,,,,och var har du varit förut?,,,,,,jag ber om ursäkt för den frågan men pga erfarenhet på detta forum så vill jag ha saker på ständ innan jag svarar på en sådan fraga,,,,,,,jag ber om ursäkt om de uppfattas som stötande för dig men jag kan inte svara bara rakt ut då de är en personlig fråga,,,,,,,,,för min erfarenhet.

Legolas:Jag är som du vet formuler i offentliga sammanhang,, ödmjuk,,,,,,,min fråga är och kan den bli personlig?,,,,,,jag tränar ca 5- 7 dagar i veckan och en djävligt aggresiv sådan,,,,de är en personlig äventyr för mig själv.........okejj,,,,,,,,,tack,,,,,,legolas,,,,,jag tränar ca 4-7tim var dag utan att de syns,,,,,de är mitt krav till de som sköter det....mmm,,okej.,,,,,

Fan som en Grabb i bastun skulle ha sagt,,,,,,Bring it on even if it brings police.I love you Lego!!!!!

"legolas " sa:
Tackar skitsnygga ju....... verkade dock vara svårt att få dem till Thailand eller Sverige. Det var ju inte många länder som de skickade till, eller fattade jag fel där????

I alla fall, precis såna skulle jag görgärna vilja ha här och läggai groggarna, kanske även i ölen,,,, då kanske de som är is-rädda kunde dricka sin öl kall här hemma hos mig!!
Karma levererad till dig... ;D ;D ;D

japp men testa att söka på "ice cube" på ebay så kommer det upp MASSA träffar, säkert nån som skickar till både sverige och thailand... jag hojtar till om jag hittar nån som skickar... ;-)

tack för karman... :-)

Hej Legola. Vem är du,mycket nyfiken.Du flyttade till Thailand,pga en kvinna som du träffade på din semester.
Men du bara klagar om allt i Thailand,inget är bra.Du styr upp din familj enligt dinna regler Ex ingen thaimat ska kokas i huset,rutten fisk fyfan.Att din fru/familj/vänner om du har någon orkar lyssna på ditt ego.
//Pekka

"legolas " sa:
hejsan Pekka!! tack för att du fokuserar på mig i ditt första och enda inlägg hittills på forumet. Kul att man kan röra upp lite damm i din hörna och få dig att röra på dig lite.

<SNIP>

Om du far illa av att läsa min gamla dagbok, varför läser du då?? Jag vill inte umgås med mesar som inte vågar stå upp och säga och våga gå emot strömmen, sådan är jag. Thailand är fantastiskt,, men allt är inte enastående och varför inte tillåta sig att ha lite tyckanden om det liv som man vill ha!!!

Pekka! Värför fokuserar du på allt du finner är negativt? Själv läser jag en massa positiva saker i Legolas historia, och jag instämmer till fullo med Legolas i att om du inte tycker om det, så låt bli att läsa..

Jag håller inte med om allt Legolas skriver och har andra synpunkter på mycket, men jag läser någon annans historia och åsikter, och även om jag inte håller med om allt så respekterar jag andras åsikter.

jag sitter inte i ett gammalt trähus,eller faranghus.Alla kan ha olika åsiker,eller hur lego?.Jag själv gillar thaimat,Men farang mat kommer forst.Spenderar cirka 15000 bhat/manad på farangmat.
Lego var inget ilat menat,bara en undran
Ha en bra dag
//Pekka

"legolas " sa:
hejsan Khuntan!!!

ja det är klart både män och kvinnor iklart fikar väl efter lite "tumult" i sänghalmen på semestern. De kvinns som hamnar utanför "måste-destinationen" för svenskar i gemen, Phuket, får sig nog en jättechock när de märker noll-intresset ifrån falangmännen. vilka ju är fokuserade på thaidamerna enbart!!

Det finns GARANTERAT det oxå, alltså lesbiska falangtanter som vill ragga unga bartöser, inget snack om den saken. Finns det lesbianer hemma, så finns det lesbianer här. [@@&%¤#]falanger finns ju härnere, ser dem gång efter annan smyga omkring!!

Hur det är för thaidamer i den ålder du nämner 50-60 år, så har jag noll erfarenhet eller kunskap. Snacket dock härnere bland thaiarna, är att de slutar i stort sett med "sex" när mensen har gjort sig påmind för sista gången. De tar det som intäckt för att man inte skall hålla på med sådan skit. Om detta kommer sig av att thaimän kanske är lite främmande till förspel av alla de slag, då förstår jag kvinnorna, det är bättre för dom då att koka "khaunioo" än att ha en halvfull thai skuttande över sig.

Men om det till äventyrs skulle finnas en thaikvinna 60 år ung, som skulle vilja ha sig ett nummer, så kan hon säkert, lika gärna som våra kvinnor kan det, betala en yngre man några hundra baht och få sig en vända, inget snack om den saken. men hur utbrett sådant är härnere i Thailand, ingen aning!!!

I dessa fall dock som jag refererar till, så var detta falangtanter som var där helt enkelt för att kolla in syndens näste, och antagligen kolla in vad det var som gjorde falangkillarna så hysteriskt intresserade. De som hade kamera och speciellt videokamera med sig, visste EXAKT vad de höll på med. och det finns ingen som helst ursäkt för deras "låga" tilltag.

Ett par av dem jag såg, där visste jag att deras män satt 3 barer bort ifrån, alltså där jag också satt, vi kollade ju på V75 just då vid det tillfället. Så när man ser 2 äldre falangtanter sätter sig inne på en bar och helt fräckt videofilmar, då har jag i alla fall inget som helst emot att berätta om mina känslor för dessa häxor, inga problem alls!! Fy [¤#@@¤%ผีสาง@¤] secka låga typer!!! Secka utkonkurrerade monster!!

Bra skrivet...Instämmer till fullo i inlägget, - en av de viktigaste anledningarna till att man spenderat 100.000-tals kronor för att komma ifrån Sverige och den fokusering vissa har på allt det negativa i tillvaron. Är tillbaka efter några veckor i Pattaya, - det är "sommar" här i Stockholm, - det regnar och är kallt, kortbyxor är inte att rekommendera, bada kan man glömma bort om man inte är vinterbadare. Snart väntar 6 månaders istid igen, det bjuder politikerfrälset Sveriges folk på helt gratis!
Du nämner de här "tanterna"...-uppriktigt sagt mår man illa, de sitter bara och gnäller och spyr galla över andra människor, de borde resa till Gambia istället som sina medsystrar...Eller släppa till för en svensk man på deras egen nivå, de borde se sig i spegeln och verkligen inse att deras tid gått, bäst före datumet är passerat med råge...Kanske skulle de kunna hitta litet lycka på Spraydate eller bodycontact om de ansträngde sig litet...
Nej, den dag man har ekonomisk möjlighet kommer jag att stanna i Pattaya och det blir permanent! Här finns egentligen ingenting som är attraktivt för en normal människa, bara surt väder och ovanpå det människor av ovan nämnda slag.

Var inne på relakks och tog 3 månader för 149:-kr...Var stolt över mig själv när allt såg schysst ut efter att följt instruktionsfilmen...ganska lätt gå in på inställningar....kontrollpanelen...-nätverksanslutningar...-skapa ny anslutning osv.osv.
Naturligtvis är det något jag missat...jag kan få hjälp men det kommer att ta litet tid så det spelar ingen roll...gissar att det är har något med "port 1723 och open suport pptp" att göra....Ska testa detta, får se hur det går..

Hälsningar Hans

:wai:
Waow! Legolas vilken energi du har i ditt skrivande. Jag har följt denna tråd i hittills 14 sidor och det är otroligt träffsäkert med dina tankar och omdömen. Trots att jag emellanåt har känt/tyckt att du har haft ett alltför stort förakt gentemot Thailand och dess folk.....MEN!...... Jag känner (tyvärr) igen mig själv i ¨tänket¨. Fan! Det är precis som jag upplevt en massa saker och händelser när jag är i Thailand. Du skriver mycket träffsäkert och intressant!................Förresten, ursäkta en ¨fånig¨ fråga! Hur ger man karma?
:wai:
Salmon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A