En liten berättelse när någon går bort

• Trådstartare Trådstartare glimten66
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

glimten66

Gäst
Min fru o jag visar dagarna när någon går bort blir inte så mycke text men vi visar 2videor me music som min fru har valt
hon vill här visa hur de kan gå till......[/size

นี่คือภาพแห่งความทรงจำของชายคนหนึ่ง ที่ทำเพื่อลูกๆ เขาไม่ท้อและเหนื่อยกับงานหนัก
เขาคิดแต่ว่าทำอย่างไร ลูกๆจะสบาย แต่ในชีวิตของเขา เขาไม่เคยใด้สบายเลย แต่เขาให้ความสุขกับทุกคน ให้จนถึงวันสุดท้าย ลมหายใจสุดท้ายของชีวิต

พ่อลภ อัปปะมาโห

รักพ่อ+รักพ่อตา

Till minne av en Far & Svärfar

påta 001.webp

Det behövs så lite, men ger desto mer....

Vackert gjort glimten66, beklagar bortgången av svärfar/far

Berra

Vackert och stämningsfullt Glimten!

Har ju själv varit med vid dessa tillfällen och det fina med thailändarnas sätt att se på döden är ju att det inte är något slutgiltigt utan snarare en början på något nytt!

Mvh Peter :wai:

Tack att du dela på detta med oss CM :are.!

Låten är vackert och stämningsfullt!
Och beklagar soren,.. :wai:
MVH
Phirris

:wai:
Tackar allihopa som du säger insayt för thailändare e de början på något nytt o i nte som här hemma där de e slutet.....

Därför tog ja me alla bilderna som visar hur de va dom dagarna o som dom flesta ser så e de ju inte alls likt de vi har i Sverige
I Thailand gör dom ju en fest för den bortgågne även om man kommer från fattiga förhållanden så gör man det...

Jag måste säga att jag gillar deras sätt att vörda deras bortkomna men som svensk så blir man ju lite konfunderad i början eftersom de dukas upp till mat dryck o musik

Ock som min fru nu säger så finns påta som en god ande runt vårat land o hus och tittar och tar hand om de han kommer allti att finnas runt omkring oss

Och de som min fru skriver i början e jag tyvär inte så bra på att översätta till er men jag kan nog få hjälp av Phirawan och Insayt me en översättning

Glimten66 :wai:

Jag kommer göra lite senare. tack att du vill Jag o insayt översätta.

MVH
Phirris

Tack än så länge glimten för att du vill dela med dej, jag har bara sett första filmen än så länge. Ska kolla den andre snart.

På ett sätt så avundas jag de människor som låter minnet leva kvar som en beskyddare.det är fint tycker jag.
Som tur är så är det dom ljusa minnena som lever kvar när kroppen är borta.
Minnena kan ju aldrig någon ta ifrån en.
Bra där Glimt. Krama frun :wai:

:wai:Tack ska ni ha.. :wai:

Så sant minnena kommer allti att finnas kvar .

Och han kommer allti att finnas runt omkring familjen.
Vi ville på detta viset ge en liten fingervisning om hur de kan gå till i thailand med allting runt omkring en bortgång......

glimten66 :wai:

Till en liten berättelse.

นี่คือภาพแห่งความทรงจำของชายคนหนึ่ง ที่ทำเพื่อลูกๆ
Följande bilder är ett porträtt till minne av en man, tillägnat sina barn

เขาไม่ท้อและเหนื่อยกับงานหนัก เขา คิดแต่ว่าทำอย่างไรลูกๆ จะสบาย
Hans arbete var tungt och hårt men han lät sig aldrig nedslås eller bli modfälld, för han tänkte alltid på sina barns bästa.

แต่ในชีวิตของเขา เขาไม่เคยใด้สบายเลย แต่เขาให้ความสุขกับทุกคน
Men hans liv har alltid varit hårt och svårt men trots det var han givmild och spred alltid glädje och lycka till alla

ให้จนถึงวันสุดท้าย ลมหายใจสุดท้ายของชีวิต
ända fram till sitt sista andetag på sin dödsdag

พ่อ ลภ อัปปะ มาโห
Vår Far, Lohp Ap-bpa Maa Hoh

รักพ่อ/รักพ่อตา
Älskade Far och Svärfar

Mvh Peter :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp