Läkarintyg för sjömän i Thailand.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Någon som vet var man kan få läkarintyg för sjömän i Thailand, finns ju några sjömän här.
Har för mig Borat skrev att han hade fått sitt här om så är fallet har du tel nr, mail adress, vilket sjukhus namn på läkare etc?

Har ingen lust att åka till Sverige för att få ett.

"Jonas " sa:
Någon som vet var man kan få läkarintyg för sjömän i Thailand, finns ju några sjömän här.
Har för mig Borat skrev att han hade fått sitt här om så är fallet har du tel nr, mail adress, vilket sjukhus namn på läkare etc?

Har ingen lust att åka till Sverige för att få ett.

Skulle du inte på kurs efter törnen också? Då kan du ju passa på att fixa det samtidigt. ???

Vilken flagg?

Ska du ha för att förnya din Svenska behörighet så är det BNH i Bangkok...

Endast denna nedan är godkänd av transportstyrelsen.
Du bokar tid på epost adressen nedan.

Dr. Irène Yin-Ong Kiatkwankul
Bangkok Nursing Home
9 Convent Road Silom

bnhinfo@bnh.co.th

Jo skall ju på kurs skall se om jag hittar mottagning i Norge där jag kan göra det men om inte så får jag göra det i Thailand för skall inte till Sverige.
Tack Borat.

Googlade och en läkare på Bangkok hospital Pattaya var godkänd av sjöfartsdirektoratet i Norge.

Men läkaren i Pattaya fanns bara med på Norska sjöfartsdirektoratets lista över läkare som var godkända inte på Svenska sjöfatsverkets och det är ju där jag hämtar ut mina certifikat. Så får nog ta en tur till Bangkok ändå, hoppas att området runt Silom inte är blockerat av någon demonstration.

Borat måste jag ha med mig egna Svenska dokument/intyg som hon skall fylla i eller har dom dokument/intygen där?

"Jonas " sa:
Men läkaren i Pattaya fanns bara med på Norska sjöfartsdirektoratets lista över läkare som var godkända inte på Svenska sjöfatsverkets och det är ju där jag hämtar ut mina certifikat. Så får nog ta en tur till Bangkok ändå, hoppas att området runt Silom inte är blockerat av någon demonstration.

Problemet med att han inte är godkänd beror antagligen på att han måste vara ansluten till Sjöfartsverkets webb för att kunna utfärda intyg samt att han skall kunna hantera denna. Det norska intyget är väl inte webbaserat antar jag, det är så med det danska som jag har. Där kan man hämta blanketten på danska Söfartsdirektoratets hemsida.

Men Sverige godkänner dom danska intygen, förmodar att detta även gäller det norska. Ett tips bara. Jag har fått ut många behörigheter nu med enbart danskt intyg.

Jo Nordiska intyg brukar funka i norden får väl googla och se om jag hittar någon mottagning i Trondheim. Problemet kan ju bli tiden kommer ju vara kurs till 17:00 varje dag jag är där och stannar inte en dag extra där uppe i kylan för ett intyg då tar jag mig hellre till Bangkok.

Godkänns det så är det bara att göra det i Bangkok. Bara han har den norska blanketten så bör det inte vara några problem.

Jag skall ju ha den Svenska blanketten mina certifikat är ju Svenska och endorsement Bahamas, rederiet är ju Kanadensiskt, fartyget Bahamas registrerat, så har inget med Norge att göra, enda är att dom har ett kontor i Norge men det är ju ett av många i världen, är ju världens största rederi gällande transport av olja.
Men tänkte först få tagit intyget i Norge pga. att man skulle dit på kurs men ifall det blir knappt med tiden får det bli Thailand.
Läkaren i Bangkok hon var godkänd av transportstyrelsen stod det på deras hemsida, frågan är om man måste ha med sig blanketter bara, får se vad Borat svarar.

Men om man har med sig det svenska hälsocertifikatet från transport styrelsen, då borde det inte vara något problem för respektive läkare här i LOS att fylla i detta och godkänna hälsan för personen ifråga....

Måste erkänna att jag inte har erfarenhet om att göra detta utomlands, så detta är bara en chansning från min sida.

Inte jag heller men fanns en lista på läkare som är godkända i utlandet på transportstyrelsens hemsida för att utfärda läkarintyg för Svenska sjömän och där fanns bara en läkare med i Thailand och det var hon i Bangkok.
Norge hade 3 godkända men hon fanns inte med på deras lista dom hade en i Pattaya, hade ju varit bra om man kunde gått hos läkare i Pattaya istället.
Jag får skicka ett mail till transportstyrelsen och checka.

Men även i Sverige så är det ju bara godkända läkare som får utfärda intyget kan ju inte gå till vilken läkare som helst.

Jag gjorde som Borat föreslog och skickade ett mail till:

BNH Hospital
Tel. (+662) 686-2700 ext. 4445-7
www.bnhhospital.com

(qoute)
Dr. Irène Yin-Ong Kiatkwankul

I'm swedish seagoing personel and i'm in need to renew my
swedish healtsertificat and i wounder how to proceed and what
cost i'm looking at and also where to go in Bangkok when
there...

Best regards

Mr Berndt Ståhlberg
(end qoute)

Och till svars detta:

(quote)
Dear Mr. Berndt Ståhlberg,

Thank you for your email.

In case you would like to apply for visa, kindly contact Swedish Embassy for the Visa medical form, then we can provide you the estimated cost.

Should there be further inquiries or assistance required, please do not hesitate to contact us.

Sincerely yours,

Check up Centre
BNH Hospital
Tel. (+662) 686-2700 ext. 4445-7
www.bnhhospital.com
(End quote)

Jo-Be

Bokade tid på Pattaya Bangkok Hospital dom hade 2 läkare där som var godkända av Norska sjöfartsdirektoratet så det skall duga.
Gick in på deras sida fyllde i tidsbokning och frågade om dom utförde intyg för sjömän och Svaret ja. Så jag och fick en tid bokad till en av dom 2 läkare som det stod på Norska sjödirektoratets sida att var godkänd.

"Jonas " sa:
Googlade och en läkare på Bangkok hospital Pattaya var godkänd av sjöfartsdirektoratet i Norge.

Yes, men inte av transportsyrelsen om du ska förnya din Svenska behörighet...

Kolla på trasnportsyrelsen, där finns en pdf med de läkare i världen de godkänner!

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Sjofart/Ombordanstallda/Lakarintyg/Sjomanslakare-utomlands-mars-2011.pdf

2db86t1.png

Lite kuriosa.

Före den nu nämnda läkaren var det en Dansk läkare på BNH-hospital som var bemyndigad att utfärda läkarintyg godkända av sjöfartsverket, dr Admunsen, som tillika var en av få som fått Thailändskt medborgarskap!
Han är nu pensionerad och återflyttat till Danmark.

Skall inte förnya någon behörighet inom 2 år så ok, 2016 är det väl certifikater måste förnyas pga. STCW Manilla 2010?
Innan dess får jag tipsa transportstyrelsen om läkarna i Pattaya så dom blir införda ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp