Jakt och fiske i Thailand och övriga världen.

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Jag gillar jakt och fiske.Kan vi få några riktiga Jakt o Feske historier?

Jag kan väl börja med en jakt historia när kompisen sköt två rådjur med ett skott.Vid en rådjurs jakt med drivande hund sköt min kompis ett rådjur på drev.Rådjuret föll på plats men hunden stannade 2-3 meter bakom där skytten stod.Där låg ett dött rådjur.Rådjuret var varmt och när vi flådde det fanns inga synliga skador.Vår slutsats var att rådjuret dog av chock från skottet.

Har hur många som helst, börjar med denna som nu är preskriberad:D. Tjuvfiskade flodkräftor la i 4 mjärdar, på morgonen när jag vittjade så vart det jackpott direkt, första buren 72st kräftor, de andra 3 ca 2 tjog i varje.
Fantastiskt spännande,, och gott.:)

Har hur många som helst, börjar med denna som nu är preskriberad:D. Tjuvfiskade flodkräftor la i 4 mjärdar, på morgonen när jag vittjade så vart det jackpott direkt, första buren 72st kräftor, de andra 3 ca 2 tjog i varje.
Fantastiskt spännande,, och gott.:)
Preskriberat ?Tjuvfiska kräftor är väl mer sport än olagligt?Vem har fångat flest?C.a 500 är mitt rekord.Dock i en större bäck där jag aldrig sett nån annan fiska kräftor.

Preskriberat ?Tjuvfiska kräftor är väl mer sport än olagligt?Vem har fångat flest?C.a 500 är mitt rekord.Dock i en större bäck där jag aldrig sett nån annan fiska kräftor.
Jag kan garantera dig att det finns ingen i hela Småland som tjuvfiskat mer kräftor än mig. Inte ens Åsa-nisse;)
Dessutom har jag tjuvskjutit morkullor, men det är en annan story:)

Jag kan garantera dig att det finns ingen i hela Småland som tjuvfiskat mer kräftor än mig. Inte ens Åsa-nisse;)
Dessutom har jag tjuvskjutit morkullor, men det är en annan story:)
Morkullor!Skulle jaga Morkullor en gång intill en hage med kvigor.Vi sköt.kvigorna sprang rakt i genom taggtråden och upp i skogen.Kvigorna var F-n skyggare än älgar.

Morkullor!Skulle jaga Morkullor en gång intill en hage med kvigor.Vi sköt.kvigorna sprang rakt i genom taggtråden och upp i skogen.Kvigorna var F-n skyggare än älgar.
55555 Fantastiskt kul jakt som försvann vid Eu inträdet (flyttade fram tiden). Jag va väl 13år när jag "lånade" farsans bössa när han jobbade skift, sköt 2 st den kvällen, morsan fick tillaga dom, kanongott. Fick aldrig någon utskällning av farsan, han hade ju gjort detsamma i sin ungdom:)

55555 Fantastiskt kul jakt som försvann vid Eu inträdet (flyttade fram tiden). Jag va väl 13år när jag "lånade" farsans bössa när han jobbade skift, sköt 2 st den kvällen, morsan fick tillaga dom, kanongott. Fick aldrig någon utskällning av farsan, han hade ju gjort detsamma i sin ungdom:)
Inte så mycket mat på dom men F-n så gott.Undrar om våra kulinariska vänner här på forumet har tillagat Morkullor ?

Jag är ingen jägare men gillar att vara i naturen och får inte dåligt samvete av att äta viltkött. Man funderar en hel del på djuret då man "odlat" kött.

Följde med en kollega på älgjakt en gång i värmlandsskogarna. I stället för en bössa på axeln hade jag en kamera. Trevligt minne blev det och några fina bilder.

Jag hade förmånen som barn att få bo hos en familj som jagade, plockade bär o svamp. Besökte dem nästan alla skollov. Älgkött, hjortron, blåbär och fisk var vanlig mat. Familjen bodde en bit utanför Sundborn. Härliga minnen :)

Jag har skjutit ett ganska stort antal Morkullor ,och även tillagat dem ... Tyvärr så var det även där någon okunnig tjänsteman på Naturvårdsverket som tallade på det som fungerat i generationer utan att påverka Morkullebeståndet .
När jakttiden ändrades så var det inte längre kul då de slutar sträcka ganska tidigt .... skitsamma , var bara en kul start på säsongen ...Fö så har jag sysslat med jakt under hela mitt liv sedan jag blev 16 år och fick min första bössa , innan dess gick jag med lånad bössa av Farfar , Farbror , eller Farsan , hela släkten har sysslat med jakt sedan urminnes tider ...Så jag har det blodet i mig , går inte ur , och ytterligare en anledning till att jag saknar Sverige ..Min äldsta son är nu lika tokig i jakt som mig , vilket är riktigt kul . :)

Samma här jagat sen barnsben , Blev utskickad i skog med farsans drever när man var tio , gå dit o släpp så stanna kvar tills jag kommer he he ja vilka minnen man har , Skjutträningen när man var 15 blev kaninjakt med iller rolig jakt må jag säga. Haft drivande hund sen man var 20 drever o tax som gällt för mig . Nu är man jaktledare i ett jaktlag uppe i Småland med bra älg jakt hyfsat med rå grisen börjar avta. har även ett kanon kräftfiske där. Till helgen bär det upp o göra en arbetshelg o träffa jaktkompisarna ska bli skoj . Att vara med i ett jaktlag med bara bra medlemmar är så gä..la trevligt....Kan tilläggas att min darling hatar jakt o äter inget vilt bara gris kyckling o fisk. Men när det drar sig mot augusti så följer hon gärna med o plockar svamp o kräfs , svampställen i massor så på med hundgpsen på henne så man vet vart hon är .....

Hundpejlen är bra att sätta på gumman , brukar även hänga den på bilen när jag skall gå runt på okända marker , inte bara gumman som kan gå vilse.Undrar varför din gumma inte vill äta vilt ?? Märkligt , men vet en del Thai som inte äter nöt ....

Jodå hon e den typen av thai som inte äter Nöt, Vad jag förstått så har det med någon munk som hon lyssnar på, Vilt äter hon inte för jag skjutit djuret säger hon , Ja ja hon får tro på sitt o jag mitt. Blir mer vilt till mig iaf.

Hundpejlen är bra att sätta på gumman , brukar även hänga den på bilen när jag skall gå runt på okända marker , inte bara gumman som kan gå vilse.Undrar varför din gumma inte vill äta vilt ?? Märkligt , men vet en del Thai som inte äter nöt ....
Har du ingen smartphone..?? Nästan alla kartprogram har en funktion där man markerar var man är..
Bara att trycka till på luren så sparas platsen där du parkerade eller gick in i skogen..
Jag brukar göra det när jag känner mig lite osäker på nya platser...

Min fru tillhör dom som inte äter Nöt eller Vilt.. Stora djur vill hon inte äta..
Hon vill inte heller döda fisk om vi fiskar..
Men om någon annan dödar den går det bra att äta.. Ha, ha, ha...

Jodå hon e den typen av thai som inte äter Nöt, Vad jag förstått så har det med någon munk som hon lyssnar på, Vilt äter hon inte för jag skjutit djuret säger hon , Ja ja hon får tro på sitt o jag mitt. Blir mer vilt till mig iaf.
Exakt samma med mitt ex, de har nog lyssnat på samma munk förmodligen. Min "nya" tjej äter allt vilt, men är inte glad åt nöt endast för magens skull. Färsk fisk är väl favoriten, fick en öring i nätet igår, väldigt uppskattat.

Min gumma skiter fullstandigt i vad dessa som hon kallar det fantiserar om ...Hon ar inte speciellt troende ,levt 11 ar i Sverige kanske gor sitt till .... Hon alskar allt viltkott ,lite fett och ingen antibiotica som hon sager:thumbsup:

En annan händelse man kan råka ut för som jägare och hundägare.Jag skulle som vanligt kl 5 ut och morgonpissa hundarn och hämta tidningen som F.ö delades ut av ett mörkhyat tidningsbud som inte uppskattades av en av hundarna.Två hundar i koppel och gammeltaxen lös som vanligt.När jag kom ut genom dörren fick taxen fart rakt in i hundgården.Detta tillhörde ju inte vanligheterna att han längtade till hundgården.Vinter och mörkt som det var hade jag pannlampan på och lyste in i hundgården och fick se två ögon lysa i hundkojan.Taxen for in och sen brakade det loss i kojan.Jag slog igen grinden till hundgården slängde in dom andra hundarna sprang ner i källarn efter bössan.När jag kommer ut är det full fart i hundgården.Först kommer skabbräven nästan naken efter kommer taxen.Det går runt kojan i en väldig fart innan jag till slut i pannlampans sken gör slut på lidandet för räven.

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
9 K
L
A
Svar
2
Visningar
2 K