Införselregler till Thailand för Thai

Tompa52

Medlem
Jag läste att som besökare får man föra in 60 ml parfym till Thailand. Hur är det med en Thai som återvänder hem? Är det samma regel??

Jag läste att som besökare får man föra in 60 ml parfym till Thailand. Hur är det med en Thai som återvänder hem? Är det samma regel??
Du har inte förväxlat det med max vätska du får ha med dig i en behållare i handbagaget på flyget?

Besökare kan importera tullfritt till Thailand
  • Tobak 200 cigaretter eller 250 gram cigarrer eller tobak
  • Alkohol en liter vin, öl eller sprit
  • Parfym 60 milliliter
Hittar detta men det står besökare. Är det nån skillnad när Thai åker hem??

Troligen inte! Samma regler borde gälla! Sen tror jag inte det är det första de letar efter ... men på flygplatserna kontrolleras ofta thai med mycket packning har jag sett ... helt ovetenskapligt men ändå!

Det skrev jag bara för att se om det skulle komma en replik från dig och det blev som jag trodde. Men hon lär ju faktiskt ha sagt så.
Du har så rätt, om jag minns rätt så svarade hon på frågan om vilket nattlinne hon använder. Svaret löd Channel 5, det linnet hade man velat se, fast då var jag så ung så det kvittade. Numera finns mera risk på att man stirrar men har glömt bort varför.
:cool::rolleyes:
För att inte glömma bort tråden så är jag förvånad att femman är förbjudet :p

Du har så rätt, om jag minns rätt så svarade hon på frågan om vilket nattlinne hon använder. Svaret löd Channel 5, det linnet hade man velat se, fast då var jag så ung så det kvittade. Numera finns mera risk på att man stirrar men har glömt bort varför.
:cool::rolleyes:
För att inte glömma bort tråden så är jag förvånad att femman är förbjudet :p
Den anses väl vara omoralisk.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp