IKEA Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi satt och kollade i katalogen härom helgen dom har samma saker som här i Sverige, bla. då sängar och madrasser som vi kollade på och det är tur. Sen kan man dessutom få ta i ordentliga kuddar för det som finns i Thai är bara skit.
Kan man ta sej en tur på butiken här hemma och köpa i Thai.

Jag förstår inte varför ni vurmar så för IKEA i Thailand. Thaistilen är min melodi när vi är där nere, skulle möjligtvis kunna tänka mig att köpa en resårmadrass där så att man slipper den stenhårda thaisängen. Men jag betvivlar att dom har hemkörning, 47 mil.... :-\

"Berralund " sa:
Jag förstår inte varför ni vurmar så för IKEA i Thailand. Thaistilen är min melodi när vi är där nere, skulle möjligtvis kunna tänka mig att köpa en resårmadrass där så att man slipper den stenhårda thaisängen. Men jag betvivlar att dom har hemkörning, 47 mil.... :-\
Förhoppnings vis så är det samma över hela världen och då vet man vad man får Kuddar madrasser och kök. Hemkörning är väl en kostnadsfråga :D
Bara för att du bor i ödemarken så kan väl vi lite mer civiliserade människor få handla där eller??

"Berralund " sa:

Thaistilen är min melodi ?? sitter du på golvet och äter också ;)

Klart att ni får handla där, skyll er själva. ;)

Nej Birger, jag sitter inte på marken. Men det gör resten av familjen förutom frugan, hon håller mig sällskap vid bordet. Ärligt talat så pallar jag inte att sitta på marken någon längre tid, får ont o rygg och ben. Gubben börjar väl bli gammal. ;D

Men det finns bord och stolar i thailändska möbelaffärer. 8)

Vi vurmar inte, detta är bara information till våra vänner på CM:et och det är ju så att allt och ingenting finns i Thailand, nu, får vi IKEA också...

ps.

INDEX butiken är bättre. 555

ds.

Jag vet, lägg märke till mina smileys.

SB furniture har också mycket grejor, där handlade jag soffgrupp samt bord, stolar och garderober. :thumbsup:

IKEA möbler är ett lätt byte för bpukat.Försöker så lätt det går att transkribera Isaan till småländska.

Har köpt möbler på Index och SB tycker kvaliteten är under all kritik finns inte en sak jag är helt nöjd med. Kommer handla allt på IKEA inte roligt men föredrar kvalitet.

Det gäller nog att köpa så snabbt som möjligt då jag starkt misstänker att detta kommer bli det första varuhuset som kommer att stänga. Thailands korruption är inte det värsta men ett företag som idiotförklara Thailändare.

"legolas " sa:
Berra, den thailändska stilen??? Hoppas inte du menar de där jääkla stentunga trämöblerna som ingen människa ens kan marklyfta ensam... En endaste stol krävs 2 människor för att flytta....

Näää fy sjuttan, men om du menar att man kan handla thailändska motsvarigheter till falangmöbler, så är jag inne på det också, och dessutom är de kanske lite billigare än IKEA.... Har ju själv detta hemma hos mig, och inga IKEA-möbler... men jag säger som så, att om jag skulle haft IKEA i hygglig närhet, och jag ville köpa möbler, så hade jag nog skyndat väldigt snabbt till IKEA för att handla "UPP" mig...

Men som sagt var, att köpa thailändska traditionella möbler som är tunga som sjödränkt ek. Ett stort NEJ TACK ifrån min sida!!!

Jag köpt en matgrupp i västerländsk stil, visst. Men mina svärföräldrar tog hem ett sådant blytungt möblemang utöver detta. Säga vad man vill, men stadigt är det och i mitt tycke snyggt. Klarlackerade möbler gillar jag skarpt.

Koncept dömd vi ut direkt de ser ju trasiga ut redan på varuhuset. De var ju billiga så inget fel på priset men jag vill ha kvalitet. Vilket jag idag vet jag bättre går inte att få tag på i Thailand därför ser jag framemot IKEA.
Dessutom är det inte jag som bestämmer i denna frågan. Frugan sa vi köper möbler från IKEA till huset då slipper vi känna oss lurade och skulle något inte fungera har vi ändå gjort vårt bästa. Det är ju hon som får ta alla diskussioner efteråt.

"legolas " sa:
Är dina blytunga thailändska möbler klarlackerade??? Har faktiskt aldrig ens sett det förut under 3,5 år. jag har bara set typ oxblodsfärgade träslag som är lackerat...... Eller missuppfattar jag dig nu??? ;) ;)

Japp det gör du. Även mörka träslag kan vara klarlackade, och snyggt är det i mitt tycke!

Tja går kanske in och köper en varmkorv med bröd om man nu skulle råka vara i området, vilket nog inte är så tänkbart.

En 20 bahtare kan man väl hiva upp för en smal med bröd även om 5 baht vore ett rimligare pris i Thailand.

BTT

"ledarn " sa:
Även vi har tunga klarlackade köksmöbler....

Snyggt och stabilt.... Inget vingel där inte... (Bara på mig efter några bärs)

Så talar en vis man!! Känner igen mig...

"broder Tuk Tuk " sa:
Tja går kanske in och köper en varmkorv med bröd om man nu skulle råka vara i området, vilket nog inte är så tänkbart.

En 20 bahtare kan man väl hiva upp för en smal med bröd även om 5 baht vore ett rimligare pris i Thailand.

BTT

Ja det skulle väl vara av den anledningen man skulle åka dit om man har vägarna förbi hehe...

Förvisso har du helt rätt att dom rustika möblerna knappt går att marklyfta. Men det finns lösningar på allt. Vill frugan ha dom flyttade så ber man henne att samla ihop några grannar, man betalar ett par hundra Baht samt ett par Chang och vips, möblerna är flyttade. Och då flyttades de ev cementmöblerna på köpet... ;) ;) ;)

Och absolut - Den korven var vedervärdig!

Bara idioter köper Ikea möbler om man bor i Thailand.. Utbudet med bättre kvalitetsmöbler är gigantiskt . om man tar sig tid att leta..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp