Gammel og ingvalid i Thailand

Einar

Forumveteran
Jeg er blitt gammel og ingvalid på mine gamle dager , Det starta for ett år siden , med verk i den eine foten , Og jeg kjöpte meg krykker , i forskjellige sorter , som jeg har hinka rundt med . Og så kjöpte jeg meg en trimsykkel , så jeg får trimm i beina ,og det hjelper mye . Så kjöpte jeg meg en elektriskrullestol.
se foto Jeg kommer meg ut om dagene , men om helgene er det forstor trafikk , for jeg må kryssa 2 an road og beach rod , der er det på hundre vis av biler om helhene

P1150264.webp

P1150265.webp

Kjerringen min er verdens snillaste meniske , Ho gjör alt husarbeid , matlaging handla til huset , og så hjelper ho meg i dusjen , Jeg har sakt att jeg kan söke meg in på alderdomshjemmet , for der har vi 2 nye alderdomshjem i nerheten av meg . Og som ho sier , vist jeg blir sykere , så kan ho få hjelp av veninner , Her i Thailand er det kjerringens plikt å stelle mannen vist han blir syk , sier ho . Bilde viser frå Bangsaen Beach dei gamle på tur besssssssssssssssssssssssss

Gamlehjem bangsaen 4.webp

Jeg er blitt gammel og ingvalid på mine gamle dager , Det starta for ett år siden , med verk i den eine foten , Og jeg kjöpte meg krykker , i forskjellige sorter , som jeg har hinka rundt med . Og så kjöpte jeg meg en trimsykkel , så jeg får trimm i beina ,og det hjelper mye . Så kjöpte jeg meg en elektriskrullestol.
se foto Jeg kommer meg ut om dagene , men om helgene er det forstor trafikk , for jeg må kryssa 2 an road og beach rod , der er det på hundre vis av biler om helhene

P1150264.JPG

P1150265.JPG
Och när skall det bli ett exoskelett.

Kjerringen min er verdens snillaste meniske , Ho gjör alt husarbeid , matlaging handla til huset , og så hjelper ho meg i dusjen , Jeg har sakt att jeg kan söke meg in på alderdomshjemmet , for der har vi 2 nye alderdomshjem i nerheten av meg . Og som ho sier , vist jeg blir sykere , så kan ho få hjelp av veninner , Her i Thailand er det kjerringens plikt å stelle mannen vist han blir syk , sier ho . Bilde viser frå Bangsaen Beach dei gamle på tur besssssssssssssssssssssssss

Gamlehjem bangsaen 4.jpg
Hoppas att det går bra för dig och att problemen inte blir värre. Ja man blir glad av omtänksamheten, lev väl @Einar .

Her i Bangsaen har dei bygd 2 store gamlehjem som er bygd dei siste årene , det sista og största er det ca. 200 rom på 25 m2 på hvert rom . Dette er gamlehjem for rike Thailendare frå Bangkok . Og her kommer familien på besök i Helgene til dei gamle , som det tar bare 1 time fra bangkok med bil tidligt på morgonen Med god parkerings plass ,Så kjöper dei seg leilighet eller leier ,så dei kan bu her heile familien , fra fredag til mandag morgen . Dette skaper mange arbeidsplasser i Bangsaen, Dei spiser mye av måltidene på Restauranter , Dette tener komunen 20 % av intekte sin hvert år , med 2 gamlehjem , og det skal bli flere Gamlehjem , Her i Bangsaen er komunen flink til ¨skaffe arbeidsplassser ., Men dei mangler arbeidsfolk.

Bangsaen gamlehjem 7.webp

gamlehjem 232.webp

Bangsaen gamlehjem 3.webp

Vi skal leva det gode livet , på våre gamle-dager i Thailand , Og det er mange som har vert i meg og sakt ,du må slutte å røyke , då lever du lenger . Men alle X røkere som kom med gode tips til meg , både Europerere og Thai . Slutt å råyke , då lever du lenger , dei dør i en alder av 65 til 70 år . Og jeg røyker , og lever den gode alderdommen , med ei flaske øl og en sigarett til , og er over 80 år . Man skall ikke ta all glede frå dei gamle .

P1160606.webp

Vi expats som bor i Thailand, og ønsker å bo her til vi dør. Så jeg tror vi har det mye bedre enn en i Skandinavia som bor på sykehuset. Jeg kan ikke svare for Sverige , Men Norge er det kritikkverdig . Det har godt en TV serie i Norge om Norske Sykehjem , På NRK Brenpunkt : Omsorg bak lukkende dører . Her har hun sett opp skjult-kammeret og filme behandling av pasienter.

P1160869.webp

P1160867.webp

Vi expats som bor i Thailand, og ønsker å bo her til vi dør. Så jeg tror vi har det mye bedre enn en i Skandinavia som bor på sykehuset. Jeg kan ikke svare for Sverige , Men Norge er det kritikkverdig . Det har godt en TV serie i Norge om Norske Sykehjem , På NRK Brenpunkt : Omsorg bak lukkende dører . Her har hun sett opp skjult-kammeret og filme behandling av pasienter.

P1160869.JPG

P1160867.JPG
Vad kostar det att bo på sjukhem i Thailand?

P1160869.JPG

P1160867.JPG
Det är samma i Sverige. Åldringsvården har alltid varit föremål för rättmätig kritik, detta oavsett politikt styre.

Sen finns det såklart positiva undantag som sticker ut och det hade väl varit själve tusan annars.

Mellom 20 og 30 tusen Baht for månen . Då er det tilsyn 24 timer og inklusin legesjekk Og dei faste måltid med Thai-mat uten Chili og enerom -
Låter prisvärt och billigt.
Särskilt om insulin ingår.

I Filippinerna hyr man eller äger ett eller flera rum på sjukhemmet och tillsyn, insulin, medicin samt mat kostar extra.
Många anställer sin egen skötare som bor i ett rum.

Vid många större sjukhus kan man investera och köpa en lägenhet för några miljoner som man äger.
Den hyr sjukhuset ut till andra tills man behöver den själv.
Ett sätt för privata sjukhus att finansiera sina byggen och man betalar i förskott.
Rika familjer kan köpa flera och tjäna på uthyrning.

Den 29 januar feira jeg 80 år med Thaivennerfrå Bangsaen . Vi starta med mat og god drikka kl.10.00 på formiddagen og holt på til kl.22.00 på kvelden , Mat var gratis , drikka måtte dei kjöpa sjöl . Litt bilder fra geburstag-festen

P1160313 - kopia - kopia.JPG

P1160311.JPG

P1160328.JPG

P1160337.JPG

P1160326.JPG

P1160333.JPG

P1160339.JPG

P1160368.JPG

P1160322.JPG

P1160338.JPG
Stilig man våran norska broder! Vilken del av Norge kommer du i från? Min favo är runt Narvik och där uppe!

Vi har det godt i Thailand . Jeg er ingvalid og får stell nesten 24 timer i dogne , Kjerringen gjor alt for meg ,for att jeg skall trives . Klokken 5 serverer kjerringen kaffi på terassen ,då er det morgen kaffi med ein royk Og klokken 6 er det frokost med kaffi og speilegg og mjolk m.m . Og kloken 10 er det formiddags-mat , og ca kl 13.00er det middag mat og klokken 15.00og kl 18.00 er det forskjellige varm retter , Og så serverer kjerringen ei flaske Chang på terassen for vi stenger dorer for natten , og vi går i seng i ca kl 20.00 Så vi har det godt på alderdommen i Thailand , i forhald til eldre på norske sykehjem , Ifolge Brenpunkt , Norsk TV serie om norske sykehjem

Mellom 20 og 30 tusen Baht for månen . Då er det tilsyn 24 timer og inklusin legesjekk Og dei faste måltid med Thai-mat uten Chili og enerom -
Är det generellt svårt och en lång väntetid för att få att få en plats på ett sjukhem i Thailand?

Är det möjligt att till och med ordna plats för perioder på sjukhem i Thailand om man vill vistas växelvis i Skandinavien och Thailand?

Det är många som mår extra dåligt fysiskt och psykiskt när mörkret och kylan sätter in i Skandinavien och som knappt vågar komma ut för risken att halka och slå sig när det är snö och is.

Går det att ordna gemensamt boende med sambo/fru på sjukhem och t.ex. två rums boende?

20-30.000 baht i månaden nämndes för vad det vanligtvis kan kosta för enrum och bra standard men antar att detta är minimum nivån.

Är det generellt svårt och en lång väntetid för att få att få en plats på ett sjukhem i Thailand?

Är det möjligt att till och med ordna plats för perioder på sjukhem i Thailand om man vill vistas växelvis i Skandinavien och Thailand?

Det är många som mår extra dåligt fysiskt och psykiskt när mörkret och kylan sätter in i Skandinavien och som knappt vågar komma ut för risken att halka och slå sig när det är snö och is.

Går det att ordna gemensamt boende med sambo/fru på sjukhem och t.ex. två rums boende?

20-30.000 baht i månaden nämndes för vad det vanligtvis kan kosta för enrum och bra standard men antar att detta är minimum nivån.
Verkar som det är frun som sköter om sin gubbe hemma till det priset?
Rätt vanligt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp