Flytta till THailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonym

Gäst
En fundering, är det någon som vet vad som krävs eller vad man behöver tänka på om man vill flytta till Thailand för att bosätta sig där.

Ja nu tänkte jag mig ju mer vad det är för papper osv som behövs.
Jag har ju kvinna där, och hon kommer ju hit först men sedan är det nog meningen att vi flyttar ner.

"Phonta " sa:
Gnäääggggg ;D ;D ;D

Det kanske var det bästa inlägg du gjort på länge :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

prayuth-wpcf_728x413.webp

Får du nog gå på annat forum och fråga.
Där finns en som kunde alt om Thaihlan från dag ett när han bosatte sig här :blank:

"Länshultaren " sa:
Jag har ju kvinna där, och hon kommer ju hit först men sedan är det nog meningen att vi f
"Länshultaren " sa:
Jag har ju kvinna där, och hon kommer ju hit först men sedan är det nog meningen att vi flyttar ner.
lyttar ner.

Mitt tips till Dig !!!!!!

Flytta aldrig till hennes by, bo så långt bort du kan och alltid på en plats som du gillar, kompromissa inte på detta.
Lova inget i förväg, det tas alltid på allvar och är svårt att förhandla bort senare.
Håll i dina pengar, du betalar för mat och hyra, inte hon med dina pengar.
Sätt ner foten hårt och tala om att det är DU som betalar och då bestämmer DU, om det inte passar visa hur man stänger dörren från utsidan, och att det är för all framtid.
Köp för allt inget hus, hyr i stället, då kan du byta bostad, när du vill, och har dina pengar kvar.

Gift dig inte i Thailand, du ansvarar då även för hennes skulder.

Ang papper så finns det en masa trådar om detta, om du är över 50 så starta med ett O visa på 3 mån, som du uppdaterar till ett Uppehållstillstånd modell OA under den 3e mån du vistas här, då skall du bifoga smma handlingar som vid förlängning av Uppehållstillstånd baserat på OA visa.

Mitt tips till dig!!!!!

Läser man din text långeman och tar allt på allvar blir man deprimerad, har du någonsin upplevt något annat än ett köpeförhållande.skulle jag leva så som du beskriver det hade jag levt ett singelliv, pilla russinen från kakan är din melodi låter det som. I en tvåsamhet respekterar man varandra och kompromissar, åtminstone i ett normalt. Kan man inte göra det bryter man upp och det gäller för båda, varför göra det svårare än vad det är.

Jag har en kompis i Sverige som är ihop med en tjej från tjotahejti (Thailand). Hen trivs som f-n där ute i ingenstans. Han e ute med svärfar och jagar middagen som inkluderar allt som rör sig på land, vatten och i luften.
Första dagarna han kom dit la han upp bilder på fb där han visade hur han hjälpte svärfar att gräva diken.

Det finns folk till allt som man säger...

Det där är väl utrett ligger ju tråd sen innan och thaikonsult har kommit in och styrt upp du har ingen betalningsskyldighet av skulder innan äktenskapet.

"Långeman " sa:
lyttar ner.

Mitt tips till Dig !!!!!!

Flytta aldrig till hennes by, bo så långt bort du kan och alltid på en plats som du gillar, kompromissa inte på detta.
Lova inget i förväg, det tas alltid på allvar och är svårt att förhandla bort senare.
Håll i dina pengar, du betalar för mat och hyra, inte hon med dina pengar.
Sätt ner foten hårt och tala om att det är DU som betalar och då bestämmer DU, om det inte passar visa hur man stänger dörren från utsidan, och att det är för all framtid.
Köp för allt inget hus, hyr i stället, då kan du byta bostad, när du vill, och har dina pengar kvar.

Gift dig inte i Thailand, du ansvarar då även för hennes skulder.

Ang papper så finns det en masa trådar om detta, om du är över 50 så starta med ett O visa på 3 mån, som du uppdaterar till ett Uppehållstillstånd modell OA under den 3e mån du vistas här, då skall du bifoga smma handlingar som vid förlängning av Uppehållstillstånd baserat på OA visa.

Mitt tips till dig!!!!!

Haha.. 555555
Obetalbart :)

"Lova inget i förväg, det tas alltid på allvar och är svårt att förhandla bort senare."

"Länshultaren " sa:
En fundering, är det någon som vet vad som krävs eller vad man behöver tänka på om man vill flytta till Thailand för att bosätta sig där.

Myggmedel om du tänker bosätta dig vid en risåker....Allvarligt, varför ska du bosätta dig där?
Om du gör det tänk kreativt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
29
Visningar
6 K
glimten66
G
M