Elräkning Thailand

Kul att höra att du har en så hög pension så du tjänar pengar på att betala den högre SINK skatten, de flesta svenska pensionär i Thailand betalar mindre skatt om de skattar *vanligt".
Vem har pratat om min pension? Jag vill helt enkelt inte något att göra med myndigheterna (deklarera), de sköter detta per automatik, även om det blir en högre skatt i mitt fall.

2 promille av världens befolkning bor i Sverige. Det betyder ju inte att resten är skattesmitare.
Jag betalar nog mer moms i Sverige än du lyckas betala skatt i Sverige.
Jag betalar nog mer dessutom mer inkomstskatt än du har brutto som pensionär, så skatt betalar jag massor av.

Jag drar nog mitt strå till stacken, så det behöver du inte bekymra dig över.
Tror mer att det handlar att dra 'mindre 'strån' till 'stacken'

Pattaya har räckt med 2 dagar de snaste gångerna jag varit där så det är nog frågan om jag åker dit fler gånger, Udon är lika trevligt om man vill festa till det.
Hej

Jag håller med, Udon Thani har ju allt utom havet, vid våra tremånadersperioder i byn brukar vi alltid stanna några dagar på Charon Hotell i Udon Thani vid ankomst och hemresa, pojken vill ju bada i poolen, gå på bio och äta falangmat, frugan vill shoppa och äta ute, för min del blir det besök på UD-Town eller den gamla marknaden vid järnvägsstationen, där blir det några öl och god Isaan mat tillsammans med vänner på kvällarna.

Mvh isan lover

Hej

Jag håller med, Udon Thani har ju allt utom havet, vid våra tremånadersperioder i byn brukar vi alltid stanna några dagar på Charon Hotell i Udon Thani vid ankomst och hemresa, pojken vill ju bada i poolen, gå på bio och äta falangmat, frugan vill shoppa och äta ute, för min del blir det besök på UD-Town eller den gamla marknaden vid järnvägsstationen, där blir det några öl och god Isaan mat tillsammans med vänner på kvällarna.

Mvh isan lover

Vill grabben bada i poolen?
Vad är det för någon betongunge du har uppfostrat. Älskar han inte plogen och harven mer än poolen?

Vill grabben bada i poolen?
Vad är det för någon betongunge du har uppfostrat. Älskar han inte plogen och harven mer än poolen?
Hej

När vi kommer ned är det ju kallt hemma och då lockar en pool utomhus i solen naturligtvis, jag tror att dom flesta barn gillar pooler och vattenparker, men han badar ju mycket i byns dammar och åar också liksom i havet.

Mvh isan lover

Och tydligen väljer du att följa reglerna så det gynnar dig personligen som bäst ekonomiskt. Sök en anställning med högre lön, så slipper du diverse 'skatteproblem'.

Jag sökte en anställning med högre lön och fick en anställning med högre lön. Lägre skatt är ytterligare en bonus.

Varför skulle jag gynna andra. Jag jobbar för min ekonomi och inte för din ekonomi.

Och tydligen väljer du att följa reglerna så det gynnar dig personligen som bäst ekonomiskt. Sök en anställning med högre lön, så slipper du diverse 'skatteproblem'.
Det där med att välja vilka regler man ska följa brukar funka dåligt. När det gäller skatt brukar man kunna åka dit för skattebrott om man väljer att följa andra lagar än de som man är skyldig att följa......

Det där med att välja vilka regler man ska följa brukar funka dåligt. När det gäller skatt brukar man kunna åka dit för skattebrott om man väljer att följa andra lagar än de som man är skyldig att följa......

Ja, det är ju inte riktigt så att man kan välja.
Man skulle däremot kunna välja att skänka överskott till flimmer, men det känns riktigt onödigt.

Elräkningen för huset i Thailand under januari får jag förmoda. Förstår inte så mycket av den förutom totalsumman :)

4629C247-E682-4F50-BEDA-E6B1B3DD29BB.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp