"blåst" i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Det måste vara fler än mig som blivit "blåst" på pengar i Thailand p.g.a. okunskap eller helt enkelt bondfångerimetoder. Här är min senaste upplevelse. Jag och min darling beslöt oss för att tillbringa en helg på Koh Samet i en hyfsad resort. Sagt och gjort,jag bokade en bungalow via booking.com ( ingen skugga ska falla på dem,tror jag). Vi tog färjan från Ban Phe till ön. Väl framme så frågade vi på tourist office hur mycket en taxi=stor tuktuk kostade till vår resort.Damen sa 40 bath/pers. Så vi hoppade på och for i väg. Efter ca 200 meter kom vi till en parkvakt som sa att det kostar 200 bath för falanger att åka i genom " parken ",som vi var TVUNGEN att göra för att komma till resorten. Parken är i själva verket en grind till hela ön från det håll vi kom i från. När vi så småningom kom till resorten så kostade resan med tuken plötsligt 150 bath för att vi var två personer,tuken var dessutom fullsatt så det var ingen privatresa för bara oss två. Slutligen krävde resorten 3% i påslag om man betalade med kort, vilket redan skulle vara inräknat i priset enligt booking.com ! Slutsats; jag har ingenting emot att betala vad saker kostar. Men jag gillar inte deras metoder med olika påslag och avgifter. Man åker dit en gång och hoppas man blir klokare till nästa gång ?!

"I love you 3 " sa:
Det måste vara fler än mig som blivit "blåst" på pengar i Thailand p.g.a. okunskap eller helt enkelt bondfångerimetoder. Här är min senaste upplevelse. Jag och min darling beslöt oss för att tillbringa en helg på Koh Samet i en hyfsad resort. Sagt och gjort,jag bokade en bungalow via booking.com ( ingen skugga ska falla på dem,tror jag). Vi tog färjan från Ban Phe till ön. Väl framme så frågade vi på tourist office hur mycket en taxi=stor tuktuk kostade till vår resort.Damen sa 40 bath/pers. Så vi hoppade på och for i väg. Efter ca 200 meter kom vi till en parkvakt som sa att det kostar 200 bath för falanger att åka i genom " parken ",som vi var TVUNGEN att göra för att komma till resorten. Parken är i själva verket en grind till hela ön från det håll vi kom i från. När vi så småningom kom till resorten så kostade resan med tuken plötsligt 150 bath för att vi var två personer,tuken var dessutom fullsatt så det var ingen privatresa för bara oss två. Slutligen krävde resorten 3% i påslag om man betalade med kort, vilket redan skulle vara inräknat i priset enligt booking.com ! Slutsats; jag har ingenting emot att betala vad saker kostar. Men jag gillar inte deras metoder med olika påslag och avgifter. Man åker dit en gång och hoppas man blir klokare till nästa gång ?!

Vem gillar att bli blåst? fråga i stället vem som inte blivit blåst, jag börjar lära mig
fulknepen.

Att fråga på Office är nog inte rätt person att fråga, dom kör väl ingen tuk? klart som attan Du ska fråga den som kör. Den killen kunde lika gärna sagt, 250.

Parken? jag har aldrig varit där så jag vet inte, Legolas skriver inom " Nationalpark,
vilket jag inte kan utläsa från din text, vem som helst kan ta på sig en uniform och påstå
att här kostar det slantar, tänk på att dom små bondfångarna jobbar i lag.

Nu har Du en ny erfarenhet.

3% skulle ingå? vänd dig till bokningen med det klagomålet

"I love you 3 " sa:
Parkvakten är nog officiell,de hade egen kur i infarten till "parken". Dessutom stannade tuken vid kuren,så det var bara att pröjsa och bita ihop. Att fråga TOURIST office tyckte jag var en bra idé. Vi berättade till vilken resort vi skulle och hon sa att det kostar 40 bath. Tack för din upplysning om att jag bör vända mig till bokningen med klagomål,det hade jag ALDRIG kunnat lista ut själv ! Dessutom betalade jag kontant bara för att slippa påslaget.

Se där,,,

Tack för din upplysning om att jag bör vända mig till bokningen med klagomål,det hade jag ALDRIG kunnat lista ut själv !

Vilken tur Du har, att just jag var här och kunde bistå med lite information 8)

Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp