A
Anonym
Gäst
Det måste vara fler än mig som blivit "blåst" på pengar i Thailand p.g.a. okunskap eller helt enkelt bondfångerimetoder. Här är min senaste upplevelse. Jag och min darling beslöt oss för att tillbringa en helg på Koh Samet i en hyfsad resort. Sagt och gjort,jag bokade en bungalow via booking.com ( ingen skugga ska falla på dem,tror jag). Vi tog färjan från Ban Phe till ön. Väl framme så frågade vi på tourist office hur mycket en taxi=stor tuktuk kostade till vår resort.Damen sa 40 bath/pers. Så vi hoppade på och for i väg. Efter ca 200 meter kom vi till en parkvakt som sa att det kostar 200 bath för falanger att åka i genom " parken ",som vi var TVUNGEN att göra för att komma till resorten. Parken är i själva verket en grind till hela ön från det håll vi kom i från. När vi så småningom kom till resorten så kostade resan med tuken plötsligt 150 bath för att vi var två personer,tuken var dessutom fullsatt så det var ingen privatresa för bara oss två. Slutligen krävde resorten 3% i påslag om man betalade med kort, vilket redan skulle vara inräknat i priset enligt booking.com ! Slutsats; jag har ingenting emot att betala vad saker kostar. Men jag gillar inte deras metoder med olika påslag och avgifter. Man åker dit en gång och hoppas man blir klokare till nästa gång ?!