Thailendarne har pengar

När jag sa upp mig var förutom jag då ja hade netto Fillipinska seniorer bäst betalda och är nog idag.
Fillipinsk kapten 14.800 dollar netto på bojlastare, när jag sa upp mig hade deras fack fått igenom +15% löneökning nästa år, pensionskonto i Zurisch sjukvårdsförsäkring som täckte dom, partner och 1 barn.
Vet inte om gick igenom men snack om skulle få +50% av lönen även när gick hemma.
Wow, magiska löner för en Filipino Master.
Fruns kusin som tidigare varit kapten på en feeder i Europa kom inte ens upp i en tiondel.
Nu kör han ett agency som förmedlar sjöbefäl och övriga till hela världens kryssningsfartyg..
Han har inte hört talas om en sån lönenivå på Filipino.

Möjligt, buisness är värt inom rimligt pris ofta orimligt.
Kan säga att buisness är jäkligt bekvämt men när priserna kommer upp mot 80k då tänker jag på vad jag får för 80k.
Du har en lön då det inte känns som så mycket då du tjänar väldigt bra men för många svensson är det 3 månadslöner och då prioriterar man annorlunda.
Sen har man utgifter så tar några år spara ihop till.
Säger inte du har fel men du har tjänat så bra så länge så du har tappat verklighetsuppfattning vad medelsvensson lever på, det har du inte upplevt på dom senaste 15 åren iaf kanske mer.

Jag flyger även ekonomi. Det är inte varje resa som går i business och få av resorna betalas med rena pengar.
Jag har en ok lön, men inga överdrivna siffror.
Nu drog fin en sväng till Thailand. Ekonomi dit, men business hem. Störda priser på ditvägen men fullt acceptabelt på returen i business.
Är man många som flyger så sticker summan ofta iväg.

Men du säger egentligen det som finns att säga. Ingen hade valt ekonomi om biljetterna hade kostat lika mycket.

Som jag då fast 55 baht igår.
Vi är inte fattiga men heller inte rika, medel.

20230915_160049.jpg
Hoppas fiskarn ser denna bilden så han fattar att man kan äta en vecka för 400 baht.

BTT

Kanske för att annat prioriteras.

Jag nöjde mig med 500 baht hotelrum och ibland 250 baht på hotel Norge på soi 13.

BTT
Många på forumet tror jag inte pratar sanning med hur dom bokar flyg. hälften har aldrig åkt bussnis utan bara svammel,
vi kan inte kolla samma med tros mannen vi har inte sett dom dyra trosorna på henne, man kan fota allt och säga jag köpt

Många på forumet tror jag inte pratar sanning med hur dom bokar flyg. hälften har aldrig åkt bussnis utan bara svammel,
vi kan inte kolla samma med tros mannen vi har inte sett dom dyra trosorna på henne, man kan fota allt och säga jag köpt
Man kan inte fota trosorna efter att man tagit av dem på samma bild för att bevisa.

Då blir det visuellt snusk och måste postas i lämplig "tavla". Tavlorna är svåra att hitta men lätta att göra.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K