Pengar (svar)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag förstår att det finns olika relationer mellan västerländska män och thailändska kvinnor;

1. mannen som åker till thailand enbart för att roa sig och är medveten om vad det ska kosta att roa sig
2. mannen som blir förälskad/kär och är beredd att investera pengar i thailand och är medveten om de kostnader detta kan
innebära vad gäller att försörja kvinna som inte har egna pengar
3. en relation med en thailändska som har egen ekonomi och där man delar på allt som man gör i sverige, alltså man är överens
4. övriga varianter

Detta måste man förstå, om man inte vill känna sig lurad. De flesta relationerna mellan svensk man-thailändsk kvinna är den "fattiga" kvinnan från Isaanregionen som behöver någon som kan försörja henne och detta kan bli mycker dyrt, så det bästa då är att göra en kalkyl så att man ser att man kommer att klara av detta.
Man bör alltå ha en hel del kunskaper om hur den kvinna tänker som man träffar.

Detsamma gäller kvinnan som bör göra ett bra ekonomiskt val av man om det är pengar hon är ute efter.

Jag har tyvärr träffat flera män som blivit i stort sett ruinerade på sina besparingar i den tron att kvinnan är kär i honom och lovat att han och hon ska leva tillsammans i Thailand.

Good luck och jag vore taclsam för kommentarer om detta !
benthai

"benthai " sa:
Jag förstår att det finns olika relationer mellan västerländska män och thailändska kvinnor;

1. mannen som åker till thailand enbart för att roa sig och är medveten om vad det ska kosta att roa sig
2. mannen som blir förälskad/kär och är beredd att investera pengar i thailand och är medveten om de kostnader detta kan
innebära vad gäller att försörja kvinna som inte har egna pengar
3. en relation med en thailändska som har egen ekonomi och där man delar på allt som man gör i sverige, alltså man är överens
4. övriga varianter

Detta måste man förstå, om man inte vill känna sig lurad. De flesta relationerna mellan svensk man-thailändsk kvinna är den "fattiga" kvinnan från Isaanregionen som behöver någon som kan försörja henne och detta kan bli mycker dyrt, så det bästa då är att göra en kalkyl så att man ser att man kommer att klara av detta.
Man bör alltå ha en hel del kunskaper om hur den kvinna tänker som man träffar.

Detsamma gäller kvinnan som bör göra ett bra ekonomiskt val av man om det är pengar hon är ute efter.

Jag har tyvärr träffat flera män som blivit i stort sett ruinerade på sina besparingar i den tron att kvinnan är kär i honom och lovat att han och hon ska leva tillsammans i Thailand.

Good luck och jag vore taclsam för kommentarer om detta !
benthai

Fasiken :-[ Det sket sig med den ekonomiska kalkylen, hann inte med den förrän det var för sent så att att säga :-\ och nu två barn senare och med en penninghungrande isaanfru o herregud vad ska jag göra ???

Tror faktiskt att det skiljer sig lika mycket mellan kvinnor iThiailand som här i Sverige. Golddiggers finns överallt !

Mats

"legolas " sa:
Häärlig ironi Mats!!!
;D ;D ;D

Tack för det! men det fanns också en bit allvar i det, tycker personligen att trådskaparen är ute och seglar ! visst finns det falanger som blivit blåsta av thaitjejer, men det finns också en jäkla massa thaitjejer som blivit grundlurade av falanger, och om detta näms nada. Blåsta av kvinnor kan man bli både på hemmaplan och bortaplan, bättre då att ransaka sig själv och se varför det blivit på det sättet.

Mats

Matte du e en vis man :) självklart så finns det nog fler thai tjejer som blivit lurade o bedragna av skitsnackande faranger som lovar guld o gröna skogar o sen bara skiter i tjejerna .........

glimten66 :wai:

"glimten66 " sa:
Matte du e en vis man :) självklart så finns det nog fler thai tjejer som blivit lurade o bedragna av skitsnackande västerlänningar som lovar guld o gröna skogar o sen bara skiter i tjejerna .........

glimten66 :wai:

Vad har dom förlorat då?

Sedan kan vi räkna de gånger faranger blir blåsta rent allmänt i Thailand.
Sitta här och mäta kuk vem som har blåst vem mest känns konstigt.

Men oftast, om någon förlorar någonting, som kan mätas i pengar eller åtminstone ett utbytesvärde så är det nog farangen som förlorar.

"matteisurin " sa:
Det finns väldigt mycket i livet som inte kan mätas i pengar.

Mats

Nej, men ofta så blir farangen blåst på både känslor och stålar.
Att thaitjejer blir blåsta på sina förhoppningar och känslor är det ingen tvekan om. Och det är synd om dom.

Men att sätta sitt "blåsande" i system, nja, där ligger dom både ett och två steg före farangen.

Sedan får man bara hoppas att det inte är allt för vanligt.

"andrejsdenruskige " sa:
Nej, men ofta så blir farangen blåst på både känslor och stålar.
Att thaitjejer blir blåsta på sina förhoppningar och känslor är det ingen tvekan om. Och det är synd om dom.

Men att sätta sitt "blåsande" i system, nja, där ligger dom både ett och två steg före farangen.

Sedan får man bara hoppas att det inte är allt för vanligt.

Du får det att låta som alla thai tjejer e bara ute för att blåsa oss västerlänningar på stålar helt fel tycker jag..
många gånger tycker ja västerlänningarna får skylla sig själva när dom går på så enkla gerejer som buffalon sjuk mm mm

Ja visst blir dom blåsta på sina känslor många gånger samt förhoppningar.....
som matte säger finns så mycke som inte går att gämföra me pengar vist ja vet polare me som blivit blåsta men dom får fan skylla sig själva när dom inte sett varnings signalerna
fast man sagt till dom...
men det finns lika mycke faranger som sätter sitt lovande mm mm i system me för att dom ska kunna komma lite billigare undan på semestern me dom galanta damerna

glimten66

"legolas " sa:
Andrejs.........Skriver det en gång till då..... Man blir som man blir behandlad tror jag!!!! För många
skittyper (falanger) kommer till Thailand och tror att de kan uppträda som de vill mot flickorna. tar ifrån dom all
dignitet och värdighet och uppträder som skithögar och sedan bara helt kallt dumpar dom på sophögen
härnere.

Vidare alla dessa mängder av falanger som tar med sig thaikvinnorna till sitt hemland, fan de hinner ju inte
ens landa här eller hinner nyktra till ifrån sitt annonserande i Thailovelink, då skall de flytta thaidamen till
Sverige. Detta gäller ju också alla de, nästan 100% av alla, som träffat sina thaidamer i en skoaffär, damfrisering,
arbetandes i ett apotek eller på universitetet eller de var lärare...

Många av dessa kvinnor dumpas t.om. hemma i Sverige efter en kort tid, gubben sticker sedan tillbaka till
Thailand och hämtar "en ny" som han kallar det!!! De övergivna kvinnorna finner vi idag runt större affärscentra i
de större städerna, där de tvingats tillbaka till sitt gamla "arbete" på grund av våra fantastiska "gentlemen" ifrån
falangland som t.ex. Sverige.....

Damerna i Thailand hör naturligtvis allt detta ifrån sina olyckliga medsystrar och snacket är i full gång ibland
dem skall ni veta. Misstroende gentemot falanger grasserar vilt bland damerna, och detta medans då vi falanger
rider omkring på vår vita "springare" och räddar damer till höger och vänster...

Damerna är högst tveksamma, men definitivt misstänksamma gentemot oss falanger, och tar oftast det säkra före
det osäkra och försöker att säkra pengar medans attraktionen ändå finns där mellan dem.... Det gäller ju att ta chansen
eller hur????

Jag tror att det gäller att ha en RELATION till en thaidam som ligger lite djupare än 3 veckors pippande i Pattaya och
SMS:ande, mailande och 100 telefonsamtal innan man börjar "försörja" sina damer... Och riskera att man loosar pengar.

Oj, långt inlägg.

Visst finns det svin och idioter på båda sidorna.
Det ena lägret menar att alla Thai blåser farang och andra sidan att det är farangen som blåser Thai.

Det finns dom faranger som är riktiga svin, utan tvekan. Och kanske det är dessa svins beteenden som har fått till följd att en del Thaitjejer beter sig som dom gör.

Åter till saken.
På senare tid här i Sverige så har jag sett (hört) flera fall där det bara är pengar med i bilden. Nu har jag inte träffat männen, utan det är bara min fru som har träffat fruarna/flickvännerna.
Frugan blir nästan upprörd när hon lyssnar på dessa damer. Nu är det så att jag inte vet hur männen beter sig, så det kan finnas en naturlig förklaring på beteendet.

Och bara för att diskutera förhållanden så har jag "konverterat" min syn på Thai/Thai förhållanden.
Från att tidigare bara hört om att Thaimännen är svin, har mia-noi, super, slår sin fru, sätter sprätt på alla stålar och skiter i allt så har jag ändrat uppfattningen.
Tycker mig se att många män i min bekantskaps krets är väldigt snälla, rent av toffelhjältar och gör allt för sin fru och familj. Kärringen kan fan vara riktigt elak och kommer och gnyr till mig och min fru att gubben är dålig. Hon vill ha en ny man som har pengar o.s.v.
I flera av fallen så är det damen som k*u**ar runt.

Allt är inte svart eller vitt. Och dessa Thai/Swe, Thai/Thai, kan man lika gärna byta ut till Swe/Swe och vända på könen hur man vill. Det finns lika många kålsupare på alla sidor.

Håller med dig Andrejs. :thumbsup:
Jag vet också en hel del kvinnor som "lämnar" sin man här i sverige direkt efter att dom har fått sitt PUT.

"legolas " sa:
Andrejs.........Skriver det en gång till då..... Man blir som man blir behandlad tror jag!!!! För många
skittyper (falanger) kommer till Thailand och tror att de kan uppträda som de vill mot flickorna. tar ifrån dom all
dignitet och värdighet och uppträder som skithögar och sedan bara helt kallt dumpar dom på sophögen
härnere.

Vidare alla dessa mängder av falanger som tar med sig thaikvinnorna till sitt hemland, fan de hinner ju inte
ens landa här eller hinner nyktra till ifrån sitt annonserande i Thailovelink, då skall de flytta thaidamen till
Sverige. Detta gäller ju också alla de, nästan 100% av alla, som träffat sina thaidamer i en skoaffär, damfrisering,
arbetandes i ett apotek eller på universitetet eller de var lärare...

Många av dessa kvinnor dumpas t.om. hemma i Sverige efter en kort tid, gubben sticker sedan tillbaka till
Thailand och hämtar "en ny" som han kallar det!!! De övergivna kvinnorna finner vi idag runt större affärscentra i
de större städerna, där de tvingats tillbaka till sitt gamla "arbete" på grund av våra fantastiska "gentlemen" ifrån
falangland som t.ex. Sverige.....

Damerna i Thailand hör naturligtvis allt detta ifrån sina olyckliga medsystrar och snacket är i full gång ibland
dem skall ni veta. Misstroende gentemot falanger grasserar vilt bland damerna, och detta medans då vi falanger
rider omkring på vår vita "springare" och räddar damer till höger och vänster...

Damerna är högst tveksamma, men definitivt misstänksamma gentemot oss falanger, och tar oftast det säkra före
det osäkra och försöker att säkra pengar medans attraktionen ändå finns där mellan dem.... Det gäller ju att ta chansen
eller hur? ???

Jag tror att det gäller att ha en RELATION till en thaidam som ligger lite djupare än 3 veckors pippande i Pattaya och
SMS:ande, mailande och 100 telefonsamtal innan man börjar "försörja" sina damer... Och riskera att man loosar pengar.

Håller med dig till 110% lego :thumbsup: :thumbsup:

"andrejsdenruskige " sa:
Ja, det finns dessa två fina läger. Ingen bättre än den andra.
Tror och hoppas att dessa två "avarter" är i minoritet.
Dom lyckliga har inget att klaga på varken här eller i Thailand, därför syns dom inte men dom finns

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6