Thailendarne har pengar

Absolut reser man som man själv vill.
Jag har rest både billigt och dyrt.
Självklart är det trevligare med bra hotell och business eller First på flyg. Om det är värt pengarna kan man fråga sig.

Jag har upplevt bägge. Frågan är om budgetivrarna har upplevt något annat än budget?
Jag har rest business många gånger men bara uppgradering med poäng, rabatt precis innan avgång eller bokad av rederiet.
Aldrig betalat priset vid själva första bokning.
Tycker för dyrt och aldrig betalat för det nykter ;)

Hej

Det är väl egentligen så att dom flesta reser business och första klass om arbetsgivaren betalar, sen kan man använda sitt Bonuskort och dom poäng man samlar ihop i tjänsten till uppgraderingar och gratis resor m.m privat, äter och dricker gör man också gratis i Loungerna. Om man skulle stå för precis alla kostnader själv och kanske dessutom resa med familjen är det nog inte så självklart att det blir business eller första klass längre.

Samma sak med hotellen där man bor flott om arbetsgivaren betalar, även här har man ju kort ifrån olika kedjor som man samlar poäng på, dessa poäng tar man sen ut när man är på privata resor och kanske även med familjen,
Skulle man själv betala fullt pris är jag inte säker på att alla skulle välja just det hotellet heller.

Mvh isan lover

Hej

Det är väl egentligen så att dom flesta reser business och första klass om arbetsgivaren betalar, sen kan man använda sitt Bonuskort och dom poäng man samlar ihop i tjänsten till uppgraderingar och gratis resor m.m privat, äter och dricker gör man också gratis i Loungerna. Om man skulle stå för precis alla kostnader själv och kanske dessutom resa med familjen är det nog inte så självklart att det blir business eller första klass längre.

Samma sak med hotellen där man bor flott om arbetsgivaren betalar, även här har man ju kort ifrån olika kedjor som man samlar poäng på, dessa poäng tar man sen ut när man är på privata resor och kanske även med familjen,
Skulle man själv betala fullt pris är jag inte säker på att alla skulle välja just det hotellet heller.

Mvh isan lover
Jag och min fru har rest i Thai i 20 år endast en gång i Bangkok tog vi in på ett hotell som kostade skjortan, ok roligt att prova men som du skriver man är där några timmar sen sover man. Så vi söker ett billigt boende, lite fel nu åker vi direkt hem till vårt hus

En varg slaktar man levandes med locket till en snusdosa. I alla fall så gör man det där jag kommer från.
Och man har sparat ett riktigt lock i plåt från en gammal snusdosa i plåt. Detta lock har man allt från spaylackat till cromat eller guldpläterat.

Fan när kom plastlocket? 80-90 talet? Är det fortfarande samma diameter på dosorna?

Jag kom aldrig längre i min snuskarriär än tre fyra prillor från min dosa lös grovsnus jag köpte när jag var 13. Snurrade som fan o illamående blev man så jag gav upp.....

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Mvh isan lover
Flyg håller jag med, dock i Thailand och helst Bangkok där kostar inte 5 stjärnor mer en budget hotell i Sverige.
Men utanför Bangkok rusar priserna lätt.
Kollade på 5 stjärnigt i Pattaya helgen som var 13.000-35.000 baht familjerum medans i Bangkok kan du få motsvarighet för 3500 baht.
Men i Bangkok är det så många av dom så annan konkurens.

Med sjömän från Nordsjön så får fruarna gå troslösa, inte mycket tyg att bära hem och sy ihop.

Screenshot_20230915_220720_Chrome.webp

Hej

Mvh isan lover
Sen som många kanske inte vet så kan man fråga om uppgradering vid disken precis vid boarding och får rätt bra priserbjudanden.
Gjort det några gånger när rederiet betalade mina flygresor men inte nu när jag betalar själv och letar lägsta priser.

Men för att återkomma till Thai har pengar.
Vi har en bil, grannen jämter har en och dom har inga möbler ens, en granne till på våran soi har 1.
Resten fint möblerat 2 bilar och någon har en big bike tror kawasaki off/on road något med stora ökenracet stående på sidorna.
Vi är väl 3dje fattigast i vad har på gatan men nog inte i inkomst.

Ett exempel, t&r resa Thailand kostade 7000kr, buisness 35.000-80.000kr.
Får erbjudande vid boarding uppgradera 3500kr.
Sen har man poäng är det såklart billigare att uppgradera vid boarding om platser finns än boka med poäng.
Aldrig haft poäng så jag kan boka buisness men haft så jag kan uppgradera till.
Nu använder jag dock poäng till flygrabatt.
LH har bra där, bokar man med dom och har sina miles får man en liten draglinje, hur många poäng man vill använda i prisavdrag.
Dom är ju billigast nu och flyger in en del poäng så får ju rabatt på hemresan.
Alla bolag är inte lika lätta och måste boka ett lh flyg inte tex swiss genom dom för nyttja poängavdraget.
Kommer jag också upp i nästa nivå nästa flygning.

Och man har sparat ett riktigt lock i plåt från en gammal snusdosa i plåt. Detta lock har man allt från spaylackat till cromat eller guldpläterat.

Fan när kom plastlocket? 80-90 talet? Är det fortfarande samma diameter på dosorna?

Jag kom aldrig längre i min snuskarriär än tre fyra prillor från min dosa lös grovsnus jag köpte när jag var 13. Snurrade som fan o illamående blev man så jag gav upp.....
Låter ungefär som min snuskarriär :laugh2:

Kanske ett sånt här plåtlock ger ett visst ha begär & minnen om en svunnen tid hos snusarna här på TS, finns i mina lådor här i jaktkojjan :) Och ser ut att vara helt oanvänt.. Mint Condition

16948022992933839545504934499659.webp

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar