Otur

• Trådstartare Trådstartare dragan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När jag läser så är min spontana att risken är stor för att Dragan bara är en entré biljett..
Hoppas jag har fel men säger till dig Dragan, tänk dig för innan du lägger ner en massa pengar i det här, vad du gör så lita inte på den här tjejen innan ni bott ihop i några år. Många som gjort som du bara för att upptäcka en dag att båset och kontot är tomt.
Thailändska tjejer är mästare på att låtsas vara kära och dupera en stackars farang, det kan kännas hur bra som helst men ändå vara en blåsning.
Givetvis kan det vara äkta också men det vet du inte förrän efter ett par år så ta det försiktigt.
Det värsta med att ta en thaitjej till Sverige är de sk thailändska vännerna de får här, finns en hel del för dig att läsa på om det..

Men du, så länge du inte bevisar din historia med lite bilder så förblir du ett troll i mina ögon..

"bson " sa:
När jag läser så är min spontana att risken är stor för att Dragan bara är en entré biljett..
Hoppas jag har fel men säger till dig Dragan, tänk dig för innan du lägger ner en massa pengar i det här, vad du gör så lita inte på den här tjejen innan ni bott ihop i några år. Många som gjort som du bara för att upptäcka en dag att båset och kontot är tomt.
Thailändska tjejer är mästare på att låtsas vara kära och dupera en stackars farang, det kan kännas hur bra som helst men ändå vara en blåsning.
Givetvis kan det vara äkta också men det vet du inte förrän efter ett par år så ta det försiktigt.
Det värsta med att ta en thaitjej till Sverige är de sk thailändska vännerna de får här, finns en hel del för dig att läsa på om det..

Men du, så länge du inte bevisar din historia med lite bilder så förblir du ett troll i mina ögon..

Vet en som höll i stålarna i 12 år och när chansen kom så snudde hon allt från företaget och det privata kontot. Nästa dag till Thai med dom gemensamma barnen på¨8 och 10 år, en del kan tydligen vänta på turen hur länge som helst.

Jovisst, självklart kan det vara ett nickname, MEN ändå ett litet indicium som talar för att det är ett troll...

"Hans Svensson " sa:
Jovisst, självklart kan det vara ett nickname, MEN ändå ett litet indicium som talar för att det är ett troll...
enligt din teori så är ca 99.83% av medlemmarna på Chaimai troll, inser du inte hur dum din teori är?

"Hans Svensson " sa:

Du får ursäkta Hans men jag förstår heller inte ditt sätt att resonera. Men för allt i världen, dragan. Låt henne stanna hos dig, ta väl hand om henne så att hon trivs. A och O i detta är att du låter henne handla thaimat i en dylik affär, det är en enorm omställning att komma hit och bara leva på svensk mat.

Lycka till fortsättningsvis.

Ok, jag backar, nicket betyder nästan ingenting - det gör däremot korkade rånhistorier, har hört dem förut....

Själv kvarstår jag som tvivlaren....

Jag mötte henne på Arlanda, det var knappt jag kände igen henne,,

välkommen till Sverige, nej nej, jag vill inte åka till Öland, kör mig till Stockholm, jag vill träffa mina väninnor?

ok? och hur blir fortsättningen? har hon fått jobb på någon restaurant?

Hallojs
Nu har det gått ett tag och jag tror inte tjejen trivs så bra här på gården. Hon är på mej varje dag om att hon vill ut och träffa folk och hon vill gå på disco. Jag jobbar ju på gården och har ju inte tid att köra runt på henne det visste hon innan hon kom hit. Hon vill inte lära sej att laga mat som jag kan äta den får jag laga själv. Hon sitter vid datan hela tiden och pratar med kompisar jag vill att hon ska vara med mej ute och jobba så vi kan lära känna varann bättre det var ju därför hon fick komma. Till helgen har jag lovat att vi ska gå ut på något men jag vet inte vart vi ska åka nånstans ännu.

"dragan " sa:
Hallojs
Nu har det gått ett tag och jag tror inte tjejen trivs så bra här på gården. Hon är på mej varje dag om att hon vill ut och träffa folk och hon vill gå på disco. Jag jobbar ju på gården och har ju inte tid att köra runt på henne det visste hon innan hon kom hit. Hon vill inte lära sej att laga mat som jag kan äta den får jag laga själv. Hon sitter vid datan hela tiden och pratar med kompisar jag vill att hon ska vara med mej ute och jobba så vi kan lära känna varann bättre det var ju därför hon fick komma. Till helgen har jag lovat att vi ska gå ut på något men jag vet inte vart vi ska åka nånstans ännu.
Och du tänker fortsätta relationen?

"dragan " sa:
Hallojs

Du måste ha en massa tålamod annars kommer det nog inte att fungera. Det är en enorm omställning för en tjej som har haft massor av kompisar att prata med därnere mot att sitta på en gård på Öland tillsammans med dig. Så att hon sitter framför datorn är inte alls konstigt, det hade jag också gjort om jag tänker mig in i hennes situation.

Ge henne också tid vad gäller maten, det kommer så småningom. Får hon bara äta sin thaimat nu i början brukar nyfikenheten komma, så var det med min fru. Hon föredrar fortfarande thaimat, men kan mycket väl äta svensk mat om det behövs.

Så ha tålamod dragan. Det vore både synd och skam att avsluta er relation efter så kort tid tycker i varje fall jag.

Om den relationen är på riktig så tror jag du skall kolla efter en ny tror inte den kommer funka.
Brukar vara tvärtom med en Thaidama och att hon inte skulle vilja hjälpa till på gården, laga mat etc. ja det låter ju inte som en tjej ifrån Isaan iallafall där dom alla e bönder.
Kom hon bara hit för att festa och du skall jobba på din gård så avsluta förhållandet nu.
Fast jag tror fortfarande det är någon som driver med oss.

Jag tycker att du ska sälja gården, skaffa en lgh på östermalm och gå ett gäng danskurser, då ska du se att tjejen börjar gilla dig och trivas.

"dragan " sa:
Hallojs

Mitt Tips till Dragan !!
Boka om hennes returbiljett, sedan åk och sött henne på planet hem så snart som möjligt. Som du beskriver så verkar hon vara mer barnslig än en kvinna att leva med

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp