legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu tror jag att vi legat skavfötters för länge ??? Jag skrev mitt förra inlägg innan jag hade läst dagens avsnitt, och vad talar du om där, BARNEN. Skrämmande ???

Det ser smaskigt ut de där insekterna. Men det var ett attans magert kreatur, det blir inte mycket till varuhusen därifrån! :o

Ja härligt Lego, du vet vad jag tycker om, bild 4:a är min ;D

Men lite allvar nu, att tugga på de där gummibitarna är som att börja äta jordnötter, det går fan inte att sluta ;D ;D

Men sen de här insekterna, har ju testat en del, men egentligen smakar de ju inget särskilt, det krasar ju bara i munnen, man får väl ha lite naam prik till så blir de läckra!

Mvh Peter :wai:

Tydligen skall man vara försiktig i fortsättningen när man sitter på dass därnere. Det är ju inte speciellt njutbart att ligga på golvet med "godsakerna" flytande runt omkring. Tack för det tipset!! :)

Men Legolas, nu blir jag lite förvirrad av ditt klibbiga ris.

Du säger att man tar bara vanligt ris och lägger iblöt, men du menar väl Oryza Glutinosa alltså Glutinous Rice. Kallas ju och så klibbigt ris, sött ris, vaxartad ris eller pärlris.

Det är ju ett speciellt ris, fri från gluten, trots namnet Glutinous Rice och bra för glutenallergiker men innehåller också mycket socker. Det jag känner som Khaoo Niaao, tar man ju och lägger i blöt över natten och sedan ångkokas det på morgonen.

Sen fyllgubben ;D, ja utav ungar och fyllos får man veta sanningen!

Kan berätta en historia om Winston Churchill, sann historia, kanske ni hört den.

I alla fall han var ju känd retoriker och hade ju svar på det mesta och snabb i tanken och käften. Han spottade ju som bekant inte heller i glaset utan var ju tvärtom frisk på flaskan.

Han var ju heller inte speciellt road av högfärdsfolket och så en gång när han var på en tillställning med societeten kom det fram en gammal dam som Churchill inte gillade speciellt mycket och Churchill var ju lite överförfriskad och societetsdamen ville minsann visa vad hon tyckte om det och sa något i stil med:

- I really think you hade have one or too many drinks today, it's not sutable here... eller något sådant
- Yes, sa Churchill, today I'm drunk as you are ugly, but tomorrow I'm sober!

"legolas " sa:
Angående knåderiset så är informationen du läste styvt 2 år snart. Det jag idag vet är följande. Det handlar om 2 olika rissorter helt enkelt. Knåderiset innehåller mycket socker och mycket vätska. det växer ute på risfältet precis som det "vanliga" riset. Och sedan som du säger så kokas det i 8-9 timmar... och är jäkligt gott. detta vet jag, och inget mer...

Lego va har du för knåde ris koka 8-9 timmar.....
fasen tar ju bara runt 30 min i en sådan där manuelriskokare av bambu

glimten66

"legolas " sa:
Ojsan ojsan, känner du på det sättet. verkar gå åt fel håll det här. Får nog sluta att skriva ett tag i min dagbok verkar det som.

Fortsätt, Jag bara kommenterar,.. JAG ska sluta med det genast.

Tänk om det hade varit lika enkelt att fixa till ekonomin som i ditt exempel, fan vad mycket lättare allt hade varit då. Roligt exempel! :laugh:

Du tar fantame priset. Det finns dom som ägnar flera månader av planering, inköp och skriver spaltmeter i bloggar och dagböcker, det skickas kort.
Kläder ska köpas osv.
Dom tycker det är sitt livs största förändring och ser fram emot att dagen ska komma.
Dom skuldsätter sej för att det ska bli ett minne för livet.
Och vad gör du??????
10 rader...........................
Jag har gift mej :love_transparent:
Grattis i efterskott :nod:

Men Legolas, har du fått gluten i ögonen eller vad är det? ;D ;D, först skall det koka i 8 timmar sen finns det gluten ;D ;D

Jag skrev ju att sticky rice innehåller ingen gluten, trots namnet glutinous (att det kallas så är för dess egenskap att klibba, glue-like) och är därför bra för glutenallergiker men däremot innehåller det mycket socker och är ju då kanske inte helt bra för dig.

Som jag sagt förut, ni läser ju inte ordentligt, därför så många missförstånd jämt. ;D ;D De stärkelserarter som finns i riset och som gör att riset får sin klibbiga konsistens heter Amylopectin och amylose.

"legolas " sa:
Kan inte jag få slippa ur din kniptång nu är du snäll.. jag vet fan inte mycket om matlagning gluten och fan och hans moster. Du läser en dagbok som är från tiden runt augusti 2009.
Puss och kram alla glutenanhängare eller inte anhängare..... skjut fan inte pianisten...
;D ;D ;D ;D

Okey Glutenmannen, för den här gången då ;D ;D ;D, men det du skrev idag är inte 2009 ;)

Mvh Peter

Då hoppas ja du har blivit bättre på matlagning nu me 2 års övande vill ju inte få matförgiftning när man dyker upp i byn

glimten66 :wai:

"legolas " sa:
Mvh Peter

Pöjkar, pöjkar!!! Hys inga tvivel. När det gäller att tillaga falangmat, så är jag Mannen med stort M. Allting som publiceras här io kapitelform är skrivet redan den månad och år som nämnes...... Så vräng inte te det nu.....
I Love you all.....x

Du har ju varit så jävla lättretad de sista dagarna .. Vågar jag fråga Mr know-it-all hur du ska tillbringa din stora dag i morrn?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp