legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ah Ha. Myteriet på Bounty. Hade helt glömt namnet på ön. Han den där Kapten Bligh var ju ingen go gubbe, det kommer jag ihåg.

Den nu upplyste Anubaan

"legolas " sa:
Jaså Gazton????? Vad menas med det inlägget då??? Du brukar skriva så när du skrider till alla falangkvinnors räddning!!! Vad oroas du över???? Något som jag skall ta bort, så att ingen blir stött, eller är det rena felaktigheter du vill att jag skall ta bort??

8)

Rättelse: Jag roas mer än jag oroas .. ;) :thumbsup:

Tackar för dagens dos av den thailändska vardagen. Det värmer :thumbsup:

Håller med föregående talare,läser den här tråden nästan varje dag,tackar för den med en karma :thumbsup:

"legolas " sa:
Det känns för jäkla gött när man vet att det finns folk som orkar läsa det man skriver.
Tack för att ni finns.

legolas

Enda nackdelen e ju att man har hunnit dra till jobbet innan den kommer ut i bland 8)
Nej Lego de första ja tittar när ja kommer in e om du har uppdaterat dagboken de e ju dagens höjd punkt :nod:

"glimten66 " sa:
Enda nackdelen e ju att man har hunnit dra till jobbet innan den kommer ut i bland 8)
Nej Lego de första ja tittar när ja kommer in e om du har uppdaterat dagboken de e ju dagens höjd punkt :nod:

Instämmer med föregående talare. Jag läser din berättelse varje dag, har jag inte tid så läser jag ikapp dagen därpå. :wai:

"legolas " sa:
Det känns för jäkla gött när man vet att det finns folk som orkar läsa det man skriver.
Tack för att ni finns.

legolas

Fasen Legolas din dagbok är ju de första man läser när man slagit upp de blå ! sen fixar man frukost och borstar "nötterna" och sticker iväg till jobbet. Fortsätt för bövelv !

"legolas " sa:
Tack för att ni finns.

legolas

Varje gång jag loggar in kollar jag alla olästa trådar, och om det är något oläst i denna tråden så läser jag alla andra olästa trådar först och sparar denna tråd till slut. Väntar tills jag är säker på att jag inte kommer att bli störd och njuter hämningslöst varje gång!

//Peo

Jisses vilka goa typer du har stött på i Chaiaphum med omnejd. Vilken tur att det finns många som uppväger tokar som Gerritt, Granville och sist han som hyr hus för 3500 Bath.
Din berättelse är så underhållande att om jag inte läser dina avsnitt dagligen drabbas jag av hemsk abstinens. Karma så att du inte tröttnar levereras härmed. :nod:

/Anubaan

Innan legolas svarar vill jag bara inflika följande: Ingenstans kan jag spåra en bitter gammal man i hans dagbok, och då har jag läst varje avsnitt sen den började. Förvisso kan vi alla ha våra "ups and downs", men jag ser dagboken som ett referat av vad som händer i verkligheten. Och det är jag mycket tacksam för.

Även om jag, precis som dibobal bara tillbringar några veckor om året i vårt hus i LOS så anser jag mig inte vara tillräckligt kunnig för att kunna kritisera. Tvärtom ser jag dagboken som en källa till information om hur livet är där nere när jag själv skall fatta ett beslut så småningom.

Det är ju alldeles otroligt hur olika vi kan uppfatta saker och ting. Jag läser med glädje Legolas berättelse varje dag. Jag tycker inte att han dömer ut 61 miljoner Thailändare. Han delger oss bara sina funderingar om det som utspelar sig i hans vardag. Jag kommer att om ett år att befinna mig i samma situation som Legolas har varit i sedan 2008. Nu är jag i samma situation som du Dibobla. Är i mitt hus ett par månader om året. Om nu Legolas tycker att en hamburgare på Mc Donalds är godare än Thailändsk vardagsmat så har jag inga invändningar mot det. Att han t.ex talar om för oss att han tycker att det är idiotiskt att onykter köra bil med sina barn på flaket kan jag inte tycka är att döma ut ett helt folk. Dibobla jag tycker att du läser Legolas berättelse som faen läser bibeln.

Anubaan

"anubaan " sa:
Det är ju alldeles otroligt hur olika vi kan uppfatta saker och ting. Jag läser med glädje Legolas berättelse varje dag. Jag tycker inte att han dömer ut 61 miljoner Thailändare. Han delger oss bara sina funderingar om det som utspelar sig i hans vardag. Jag kommer att om ett år att befinna mig i samma situation som Legolas har varit i sedan 2008. Nu är jag i samma situation som du Dibobla. Är i mitt hus ett par månader om året. Om nu Legolas tycker att en hamburgare på Mc Donalds är godare än Thailändsk vardagsmat så har jag inga invändningar mot det. Att han t.ex talar om för oss att han tycker att det är idiotiskt att onykter köra bil med sina barn på flaket kan jag inte tycka är att döma ut ett helt folk. Dibobla jag tycker att du läser Legolas berättelse som faen läser bibeln.
Anubaan

Amen på det!!

Ja håller me anubann & berra fortsätt du Lego för du vet va du pratar om själv känner ja igen mig i mycke av de du beskriver

o som du säger ett leende kommer man långt me

glimten66

Hej gregor.Du kan vell lagga in nutid i din trad,vad som hande for 2-3 arsen ar inte sa viktigt.
Lagg in nutid och lite bilder vore kul.
//Roger

Nu ska vi vara glada ;) :)

P9260313%20[][1].webp

P2061071%20[][1].webp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar