Nam Falang
Forumveteran
Smart lösningHär har jag sett att dom använder oljefat som proppas fulla med ved å sen ställs i en brasa som hettar upp oljefatet som regleras med små spjäll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smart lösningHär har jag sett att dom använder oljefat som proppas fulla med ved å sen ställs i en brasa som hettar upp oljefatet som regleras med små spjäll
HejBrukar bli grillkol med lågt energiinnehåll om man använder snabbväxande träslag. Naturen har sällan genvägar. Bara vi människor som kräver att det skall gå snabbare![]()
HejVi sålde vårt gummimark i Loei för ett par år sedan. Tacka gudarna för det. I princip ett förlustprojekt från början. Inget att sats på just nu i alla fall.
HejVi sålde vårt gummimark i Loei för ett par år sedan. Tacka gudarna för det. I princip ett förlustprojekt från början. Inget att sats på just nu i alla fall.
HejHej
Jag står i begrepp att köpa ca 7,5 Ha med gummiträd i Loei regionen, Jag vet att det som affär btraktat inte är meningsfullt, men jag köper av andra orsaker. Min fråga är, kan jag som Svensk köpa detta, och i så fall hur går jag tillväga?
Ett annat alternativ, populärt bland faranger, vore ju att öppna en bar.Hej
Att föda upp kor, bufflar, grisar, ankor, gäss, kalkoner höns eller getter kan ju vara ett alternativ, kött har ju blivit dyrare och dyrare ett tag nu, detta om man får tag i tillräckligt mycket foder till bra pris, ett problem är att det kräver bevakning dygnet runt p.g.a att djur är stöldbegärliga.
Mvh isan lover
HejEtt annat alternativ, populärt bland faranger, vore ju att öppna en bar.![]()
Vi sålde vårt gummimark i Loei för ett par år sedan. Tacka gudarna för det. I princip ett förlustprojekt från början. Inget att sats på just nu i alla fall.
Tack för ditt snabba svar, kan man i avtal reglera formerna om någon Thailändare äger? Kan ett Thailänskt bolag köpa. Använder man advokat/notarie osv för markör där?Hej
Du kan inte köpa, man måste vara Thailändsk medborgare.
Mvh isan lover
Penningtvätt?ämen jag köper av andra orsaker.
Köpa kan man väl men man får ju inte äga marken.Hej
Du kan inte köpa, man måste vara Thailändsk medborgare.
Mvh isan lover
HejTack för ditt snabba svar, kan man i avtal reglera formerna om någon Thailändare äger? Kan ett Thailänskt bolag köpa. Använder man advokat/notarie osv för markör där?
Tack för ditt snabba svar, kan man i avtal reglera formerna om någon Thailändare äger? Kan ett Thailänskt bolag köpa. Använder man advokat/notarie osv för markör där?
Inte alls, jag vill bara hjälpa en fattig familj.Penningtvätt?
Ok, använder man advokat för mark köp?Hej
Jag har aldrig hört talas om någon privatperson som har lyckats med detta, men det finns ju utländska företag som har ingått partnerskap med Thailändare och sen ex.vis startat upp med uppfödning av kor och industriell produktion av mejerivaror och liknande.
Mvh isan lover
Rätta mig om jag har fel, men kan man inte äga mark till 49% om Thailändare äger 51%?Köpa kan man väl men man får ju inte äga marken.
Blev erbjuden att köpa den här tomten som gränsar till där vi bor idag 1997 för 10 000 Baht men det gjorde jag inte för här skulle jag aldrig bosätta mig, bjudit både 50 och 75 000 cirka 12 år senare men då ville de inte sälja, jäkla dum jag var.
![]()
HejOk, använder man advokat för mark köp?
Det har jag hört att folk gjort men då bör man nog dela 51% på 2-3 stycken som inte känner varandra.Rätta mig om jag har fel, men kan man inte äga mark till 49% om Thailändare äger 51%?
Vill du ha min address?...Inte alls, jag vill bara hjälpa en fattig familj.