Farang jobb i Thailand.

A

anonymous

Gäst
Tråd för att dela tips om farang arbeten i Thailand.
Seriösa jobb nu då, finns ju en hel del arbeten för faranger här nere verkar det som, utanför barindustrin och in i den riktiga industrin.

Ser ju när man är i Bangkok en hel del faranger i arbete, Butikschefer, Ambassad personal, hotell personal av högre rang.
Träffat på faranger som jobbar i oljeindustrin nere i Rayong (verkar vara mest Engelsmän), och verkar vara många faranger som jobbar där, lärare på internationella skolor ( hört att dom bästa internationella skolorna har riktigt höga lärarlöner), kockar på lyxigare restauranger/hotell, sitter nog en hel del faranger på kontoren på dom stora internationella företagen ( med tanke på hur många faragfamiljer det bor och jobbar i Bangkok, villagena verkar ju fulla av dom ) etc....

Träffade på en Svensk, han var och kollade på huset vi hyrde på Thappraya, han hade arbetsledarposition för ett internationellt företag i Siracha.

Oftast ordnar väl dessa företag med WP då? Vet att det är så för detta rederiet, skall någon jobba tex. på ett kontor eller köra båt inom ett lands gränser där WP behövs ordnar dom det, brukar vara lite lättare för stoföretag än för en liten privatperson.

För att jobba i Thailand måste man ha arbetstillstånd , och det finns ett advokat kontor mellan Pattaya
och Jomtien som ordnar Arbetstillstånd , med ferang priser , 40 tusen Baht
www.thailawoffice.com

För att jobba i Thailand måste man ha arbetstillstånd , och det finns ett advokat kontor mellan Pattaya
och Jomtien som ordnar Arbetstillstånd , med ferang priser , 40 tusen Baht
www.thailawoffice.com

Nær det gæller stora internationella føretag så ordnar nog dom med det.
Det ær min erfarenhet iallafall av næra slækt och vænner som arbetar / har arbetat utomlands.

Och vem 17 skulle anvænda sig av ett skandinavian law office ær vi inne på Norska spenderarbyxorna nu igen?
Ni Norrmænn ær helt otroliga på att brænna onødiga pengar.
Mærker bara ombord om jag pratar om något jag tycker ær dyrt hemma får man svaret men det ær ju jættebilligt, dom jæmfør bara med vad dom betalar hemma i Norge inte med kostnadsnivån i landet, værsta att hamna i ett norskområde ær att det blir snabbt jækligt dyrt.

25.000 bath før maririage registration service 55555, fyfan vilka priser, oooh my budda håller mig nog långt undan den law servicen 5555.

Driver license 5000 bath oooh my god.

Dotter till min fru har skiftet jobb , från ett Kinesisk Reklambyrå till till ett Amerikansk Reklambyrå .
Här får ho god ferang lönn .
Och i dag är ho i Buriram racing bana och lager reklamfilm om Honda bilar .

buriram.webp

Marketing & sales är också (var, eftersom mina uppgifter är gamla) ett stort område för västerlänningar.
En god vän från Australien jobbade som engelsklärare på Phuket (jösses vad tiden går fort men för 7-8 år sedan) så var lönen 30.000 Baht medans i Bkk så började lönerna vid 50.000 Baht.
Inte är det så svårt att ta TEFL cert och börja som lärare...

Marketing & sales är också (var, eftersom mina uppgifter är gamla) ett stort område för västerlänningar.
En god vän från Australien jobbade som engelsklärare på Phuket (jösses vad tiden går fort men för 7-8 år sedan) så var lönen 30.000 Baht medans i Bkk så började lönerna vid 50.000 Baht.
Inte är det så svårt att ta TEFL cert och börja som lärare...

Där som dotter till min fru fick arbete är värdens största reklam byrå och heter BBDO och
har avd. runt hela värden hoved kontor New York . Så hon hade flaks och fick arbete där .

Vad gäller WP (arbetstillstånd) så ordnar en seriös arbetsgivare detta då det ligger i deras intresse att inte anlita olaglig arbetskraft. Dessutom så måste man vid ansökan ange vem man ska jobba för

Dotter till min fru har skiftet jobb , från ett Kinesisk Reklambyrå till till ett Amerikansk Reklambyrå .
Här får ho god ferang lönn .
Och i dag är ho i Buriram racing bana och lager reklamfilm om Honda bilar .

buriram.webp

Några fribiljetter för oss Thaisnackare?;) Tror säkert att en del av oss hade velat gå dit

En jobb i Bangkok är inte de samme som en jobb i Isaan , for här är alt dyrare i Bangkok.
En liten lägenhet 40 m2 nära skyline betalar hon 7500 Baht + vaten ström
Skyline till arbete varje dag cirka 2500 baht i månaden
Mat i en månad cirka 5000 Baht och kläder och lite sminka cirka 5000 baht
Så for under 20. 000 Baht i månaden kan de inte klara dig i Bangkok.
Hon har klart sig med sin lönn , men jag gav henne 4000 Baht till Körkort .
Och lördag och söndag har hon haft fri från arbete , så då har hon gått på privat skola
i Engelska , skriftlig ,muntlig , for hon ville ha jobb i ferang firma , bättre lön
så engelsk skola betala jag

Liknande trådar

N
Svar
4
Visningar
1 K
nakonsawan
N
T
Svar
12