Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Dagens middag ;)

uploadfromtaptalk1373469148821.webp

uploadfromtaptalk1373469228473.webp

uploadfromtaptalk1373469278553.webp

uploadfromtaptalk1373469333283.webp

Stekt ryggbiff med Pommes och sallad, egenhändigt tillagat. Inte dumt alls. I morgon tar vi en upprepning av midsommar: Matjessill med tillbehör. Gott det med! :P

Kokade kronärtskocka och rörde ihop ett smör. Sleepy bulldog pale ale drack och dricker jag även nu :)

ImageUploadedByTapatalk1373665307.456431.webp

Idag blir det Tom Yam med makrill, phet förstås. Det gäller att passa på nu innan det är dags att börja jobba, då blir maten väldigt smaklös. :(

"Berralund " sa:
Idag blir det Tom Yam med makrill, phet förstås. Det gäller att passa på nu innan det är dags att börja jobba, då blir maten väldigt smaklös. :(

Det är ju när man kommer ombord man äter upp sig :) Maten börjar smaka nåt igen och inte bara har en enda smak chilli. :thumbsup:

"Jonas " sa:
Det är ju när man kommer ombord man äter upp sig :) Maten börjar smaka nåt igen och inte bara har en enda smak chilli. :thumbsup:

Då har du inte seglat med vår kock (svensk). Det enda det smakar är salt, ibland kan man tro att han har tappat saltkaret i maten. Man är på gränsen till högt blodtryck på kuppen. :thumbsdown:

Nä det är sant hänger ju på kocken, vi fick ny kock i Rotterdam för 4 dagar sedan och han har visat sig bra än sålänge annars kan det ju variera kraftigt på kockarna.
Nu är det bara 8 dagar igen och har ju inget IKEA kök än så får stå ut med maten hemma :) Annars får jag ta bilen till Pizza companiet i Petchabun dom har god pasta där och helt ok köttbullar.

Blev torsk och färskpotatis till lunch idag på en restaurang vid Vänern. :)

ynuvaveg.jpg

Mer blandgodis
Födelsedagsfest med mina fina thaivänner. Kompisen höll på att krocka på vägen hem så vi fick göra lite reparationsarbete på tårtan;)

ImageUploadedByTapatalk1376814181.616196.webp

Ser inte dumt ut alls! Och bra med säkerhetstänket, noterade brandsläckaren. Det är nog inte så många som tänker på det, men en annan är väl yrkesskadad.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar