Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

"Rolf " sa:
Och mycket enklare, till och med jag kan fixa den rätten :D och det vill inte säga lite :)

Samma här, skall jag klara av något mer avancerat än att koka ägg eller potäter så måste det vara enkelt. Tur att man har en hustru som är en ypperlig kock! :)

"Berralund " sa:
Samma här, skall jag klara av något mer avancerat än att koka ägg eller potäter så måste det vara enkelt. Tur att man har en hustru som är en ypperlig kock! :)
Håller med, det är dock en rolig sak att när det kommer främmande då ska det allltid provas nått nytt. I stället för att satsa på ett säkert kort :D

"Rolf " sa:
Håller med, det är dock en rolig sak att när det kommer främmande då ska det allltid provas nått nytt. I stället för att satsa på ett säkert kort :D

Nja, frugan brukar köra med säkra kort vid sådana tillfällen, t ex hennes vårrullar som folk älskar. Sen beror det på vem som kommer om det blir starka saker eller "försvenskat". :)

"Berralund " sa:
Nja, frugan brukar köra med säkra kort vid sådana tillfällen, t ex hennes vårrullar som folk älskar. Sen beror det på vem som kommer om det blir starka saker eller "försvenskat". :)
Hur maten smakar är lika spännande varje gång. Stark mat gillar både hon och jag. Kryddor finns det gott om :D :D

IMG_0298.webp

Själv kan jag koka tevatten, men min fru har förberett så jag tar bara en förpackning från frysen hon redan kokat upp och frusit ner och sen värmer jag den i mikron ;)

"Janne " sa:
Själv kan jag koka tevatten, men min fru har förberett så jag tar bara en förpackning från frysen hon redan kokat upp och frusit ner och sen värmer jag den i mikron ;)

Har hon lagt en förpackning med tevatten i frysen som du värmer i micron? Ja kock skall du inte satsa på hur överlevde du innan fru?

"legolas " sa:
Jösses att en sådan här tråd kan leva överhuvudtaget. Detta är väl beviset att F;ttstimmet hemma har avkönat den svenske mannen kapitalt..... Hur sjuttan orkar ni prata sådan smörja... ni är en samling jääkkla velourtofflor bara... :thumbsdown: :thumbsdown:

legolas
velourtofflor :D Visst är det härligt men endast mellan 17,00 och 18,00 sen är det som vanligt ingen.
Gammal och glömsk samt hör inte så bra. :D :D

"legolas " sa:
Jösses att en sådan här tråd kan leva överhuvudtaget. Detta är väl beviset att F;ttstimmet hemma har avkönat den svenske mannen kapitalt..... Hur sjuttan orkar ni prata sådan smörja... ni är en samling jääkkla velourtofflor bara... :thumbsdown: :thumbsdown:

legolas

Då är det ju tur att "He-Man" legolas finns till hands och kan smälla oss toffelhjältar på fingrarna. Men han är nog inte så kaxig när Yongan spänner det onda ögat i honom och den isande tystnaden tar vid. Då är all AC totalt överflödig!! ;) ;) ;)

Tycker det kommit fram många gngr i legolas tråden att han stått och huserat i köket kanske inte alltid med bästa resultat pga olyckor etc. Men nog drar hingsten på sig förrkläde ibland. Den riktige Legolas var Nödinge bo precis som en annan i ungdomen då han stod i stallet i nödingebacken.

Jag är gravt allergisk mot dammsugare, skurtrasor och putsdukar.
Alla min ex. har varit förstående för denna min plågsamma åkomma :)

"Jonas " sa:
Tycker det kommit fram många gngr i legolas tråden att han stått och huserat i köket kanske inte alltid med bästa resultat pga olyckor etc. Men nog drar hingsten på sig förrkläde ibland. Den riktige Legolas var Nödinge bo precis som en annan i ungdomen då han stod i stallet i nödingebacken.
Nja hingst å hingst om jag inte missminner mig så är väl Legolas en valack ;) :laugh:

"Jonas " sa:
Har hon lagt en förpackning med tevatten i frysen som du värmer i micron? Ja kock skall du inte satsa på hur överlevde du innan fru?
Innan va ju en helt annan sak, då fick man ju laga maten själv ... glömde tillägga att hon lägger i tepåsen innan hon fryser in portionsförpackningarna så det inte ska bli för svårt ;D ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Helt rätt gentlemen, jag är absolut inte herre i mitt egna hus!! Men det innebär INTE att jag står där och löjlar mig i ett kök, och sedan har nöje att prata om denna skandal ute på internet...

Nä ni skall ha smäll på fingrarna hela högen... ;D

legolas
Han vågar inte erkänna ens ... ännu mer toffel :D

Idag blidde de lammakyd.. Lammrostbiff.
Spana in rödvinet i bakgrunden, ett suveränt italienskt vin.
I dag inleddes det trettioåriga kriget, för tjugoåtta år sedan. Jag inviterade den danska kvinna jag då gifte mig med och som jag har två underbara barn med. Båda vuxna i dag.
Hon inviterades för att diskutera den slutliga brytningen, skilsmässan. Vi har bott i sär i snart tio år men ännu inte kommit till skott. Nu är det dags! Chockerande avslöjande? Bättre sent än aldrig.
Hur som, detta är vad jag bjöd henne. Skilsmässan är på G så att jag kan gå vidare på riktigt. Vi har inte levat tillsammans på tio år....

maten.webp

Tja!

Jag ville inte äta utav det, jag fick stekt ris till lunchen som smakade perfekt.
Jag vet inte vad det var för "mat" på tallriken och jag mår nog bättre av att inte veta det. ???

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar