Vilken är er favorit ö i Thiland?

A

Anonym

Gäst
Vilken ö gillar ni främst i Thailand?

Själv har jag nog inte hittat min ännu, men Koh Chang gillade jag, Samet hade jag lite svårt för. Phuket är ok om man bortser från turister. Phi Phi lite långtråkig men ok några dagar. Sen har jag ju varit på små öar i Krabi, en del skulle jag gärna stanna på, men de hade väl inget boende ...

En bra fråga, det är inte direkt så att man åker ut på någon ö, då frugan inte sätter sig i en båt om hon absolut inte måste

Similan island = alla. Koh lanta, koh chang, mfl. Tillåt mig småle :-)

Det skulle vara något, men tror inte frugan sitter kvar i byn då, då lär hon åka någon annanstans under tiden, men jag vet att hon vill till Phuket då hon aldrig varit där, så kanske får ta henne dit ner istället
Koh chang är bilfärja och ingen lång tur så det klarar hon nog.

Klarar hon inte åka tex. bilfärjorna ut till Hönö dessa gula fyrkanter, för det är sån vi pratar om ut till Koh Chang så rullar ingenting

Det är många thai som är rädd att åka båt (troligen då de inte gjort det så ofta och kanske inte är simkunniga), sen gillar många thai inte öar heller. De ska vara rädda för att öarna sjunker!

Koh lanta är nog trevligaste hittils men har inte provat många öar.
Phiphi har jag bott i en månad drygt och det är slut med det.
Phuket en månad kanske och det är väl roligt om man har gott om pengar.
Ett par veckor i koh Samui var väl okei men gumman vantrivdes.
Det är vad jag hunnit med.
Får se om vi kan ta ett par dagar i Koh Chang i sommar.

Senast ändrad:
Thailand stänger ön för Turister , snorkel paradis på väg att förstöras , det är ön Kon Tachai utanför
Thailands västkust .
www.bt.no/Thailand-stenger-oy-for-turister-749380_1.snd

P1070988.webp

Det är många fina öar t Thailand , och utanför Krabi är det många fina öar jag tror det är över 100 stycken.
Jag hyra en gammal fiskare med tänkulemotor i båten sin , Jag fick sjå så mycket mer med en fiske båt en
en å resa med dom från Ao Nang dom har resa till dom 5 öarna .
Vi reste från Krabi klockan 7 på morgonen och kom hem klockan 8 på kvällen och det kosta 1000 Baht .

P1070992.webp

P1070993.webp

P1070995.webp

P1070997.webp

P1080001.webp

P1080002.webp

P1080003.webp

P1080004.webp

P1080008.webp

P1080005.webp

Ja Krabi var fint, vi paddlade kajak genom ett mangrove som omringade en ö.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp