Thailendarne har pengar

Många på forumet tror jag inte pratar sanning med hur dom bokar flyg. hälften har aldrig åkt bussnis utan bara svammel,
vi kan inte kolla samma med tros mannen vi har inte sett dom dyra trosorna på henne, man kan fota allt och säga jag köpt

Jag tror att ungefär hälften har åkt business på det här forumet och när jag tänker efter så är det nog fler än hälften när man tänker på aktiva medlemmar.

Som jag då fast 55 baht igår.
Vi är inte fattiga men heller inte rika, medel.

20230915_160049.jpg
Hej

Ser inget fel i att äta billigt, man kan ju göra som Thailändarna och beställa flera olika rätter att plocka ifrån tillsammans, sen är ju miljön också viktig och själv sitter jag gärna ute och äter, gillar att det är lite liv och rörelse runtomkring t.rx längs en kanal/flod, i ett gathörn, i en hamn eller liknande.

Mvh isan lover

Jag tror att ungefär hälften har åkt business på det här forumet och när jag tänker efter så är det nog fler än hälften när man tänker på aktiva medlemmar.
Det var väl tyvärr inte på detta Forum "nån" åkte Finlandsbåt från Riga.

Jag har bara åkt business class till Thailand en gång. Från London Heathrow med Thai för poäng.

Wow, magiska löner för en Filipino Master.
Fruns kusin som tidigare varit kapten på en feeder i Europa kom inte ens upp i en tiondel.
Nu kör han ett agency som förmedlar sjöbefäl och övriga till hela världens kryssningsfartyg..
Han har inte hört talas om en sån lönenivå på Filipino.
Stor skillnad på båt, en jäkla skillnad, mig veterligen finns det bara 4 Filipinska bojlastarkaptener i världen iaf när jag slutade, kanske ingen nu då BP inte var nöjda med dom och ville ha dom utbytta mot skandinaviska.
Du verkar tro att alla båtar är samma och samma lön.
På fartygstypen jag jobbar nu har jag dubbelt mot svensk på svensk båt i samma position.
Och inga filipinska agency som ordnar dem jobben på bojlastare, krävs special certifikat och direktanställda av rederiet.

Hej

Ser inget fel i att äta billigt, man kan ju göra som Thailändarna och beställa flera olika rätter att plocka ifrån tillsammans, sen är ju miljön också viktig och själv sitter jag gärna ute och äter, gillar att det är lite liv och rörelse runtomkring t.rx längs en kanal/flod, i ett gathörn, i en hamn eller liknande.

Mvh isan lover
Då blir det extra kryddat av alla avgaser från diverse fordon. :)

Levde på 100B om dagen i Udon när jag bodde hos farsan. Ville inte äta hos honom så fick snåla som fan. Inget kul
Träffade två svenska tjejer i norra Vietnam förra veckan.
Deras kalkyl var att klara mat och boende på 100kr per dygn.
Dom kom från Indonesien där dom varit i en månad och där lyckades dom nå målet.
Boende i sovsalar och även hemma hos folk.

Dom skulle sen vidare till Laos och Kambodja och åter till Sverige i mars.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K