Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sant men vi har ju åtminstone en medlem här på forumet som har uppgett att hans fru hade fått kortet, detta uppgav denne när han påstod att det inte alls finns 14.5 miljoner fattiga eftersom hans fru också hade fått ett sånt kort.
Jag utesluter inte alls att det inte finns fler, det avgörande är ju vilken inkomst frun har, är den under 30 000 baht per år är hon ju tydligen berättigad till kortet även om mannen tjänar mycket.
Har man mer lån än tillgångar kan man nog anses som fattig.
Svår fråga, beror ju på livssituation, utbildning och eventuella möjligheter att dra in pengar framöver.
Sant men vi har ju åtminstone en medlem här på forumet som har uppgett att hans fru hade fått kortet, detta uppgav denne när han påstod att det inte alls finns 14.5 miljoner fattiga eftersom hans fru också hade fått ett sånt kort.
Jag utesluter inte alls att det inte finns fler, det avgörande är ju vilken inkomst frun har, är den under 30 000 baht per år är hon ju tydligen berättigad till kortet även om mannen tjänar mycket.
Thailendarne har penger ,mens vi faranger må spare , Her er 27 tips for å spare penger i Thailand , Kan vi läre noe av en backpacker i Thailand , Dei reiser og opplever mye ,uten å bli ruinert ,i forhald til en barkrakk-sitter , det er dyrere å sitte på samme barkrakken i heile ferien en å reise og oppleve Thailand .
Reglerna verkar variera över tiden. Men så här verkar det vara just nu. På något ställe så stod att familjens inkomst inte fick överstiga 100000.
"To be eligible for the scheme, candidates must have Thai nationality, be over 18 years of age, earn less than 100,000 baht per year, and have financial assets (deposit, bonds, etc) worth less than 100,000 baht. The size of their house must not exceed 25 square wah (100 square metres), or 35 square metres for an apartment. Their land for agricultural use must not exceed 10 rai (1.6 hectares), or 1 rai for non-agricultural use."
Du har helt rätt i detta, det var ca 20 miljoner som sökte välfärdskortet men många fick avslag på sin ansökan och det landade på 14.5 miljoner som blev tilldelade ett kort.
Dom resterande utan välfärdskort tjänar förmodligen mer än 30 000 baht om året men om det ska anses vara gränsen för när en människa ska klassa som rik är jag tveksam till.
Dom resterande utan välfärdskort tjänar förmodligen mer än 30 000 baht om året men om det ska anses vara gränsen för när en människa ska klassa som rik är jag tveksam till.
Jag har väl egentligen aldrig uppfattat Bangsaen som ett ställe där just rika bosätter sig i någon större utsträckning, det är väl mer ett weekend resmål för folk i Bangkok området.
Jag har väl egentligen aldrig uppfattat Bangsaen som ett ställe där just rika bosätter sig i någon större utsträckning, det är väl mer ett weekend resmål för folk i Bangkok området.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.